וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם אחרי "מגן צפוני": ישראל יודעת על מנהרות נוספות שלא הושמדו

28.1.2019 / 9:37

מידע על תשתיות תת-קרקעיות נוספות של חיזבאללה הועבר לאו"ם על ידי ישראל, כך נודע לוואלה! NEWS. אף אחת מהמנהרות שעדיין קיימות לא חצתה את הגבול. אתמול אמר איזנקוט כי "אין שחר" לדברי נסראללה על כך שיש עוד מנהרות שישראל לא מכירה

צילום: הכנס הבינלאומי השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי עריכה: שניר דבוש

ישראל העבירה לאו"ם מידע על תשתיות תת קרקעיות נוספות של חיזבאללה, מנהרות שנחפרו בדרום לבנון ולא הושמדו במסגרת המבצע האחרון של צה"ל "מגן צפוני" - כך נודע לוואלה! NEWS. העבודות של חיזבאללה במנהרות הללו נעצרו בעקבות ההבנה של הארגון כי תכנית המנהרות שלהם חשופה לצד הישראלי. אף אחת מהמנהרות הללו שעדיין קיימות, לא חצתה את הגבול לישראל, בשונה משש המנהרות שהושמדו.

התשתיות התת קרקעיות הנוספות, שבשטח לבנון, נמצאות על פי גורמים ישראלים בשליטה מבצעית של הצבא וגורמי המודיעין. אתמול אמר הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, כי "אין שחר" לאמירתו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה על כך ש"יש עוד פריטי מנהרות שאנו לא מכירים". איזנקוט התייחס בהרחבה לכמות העצומה של הנפגעים בחיזבאללה בעקבות מלחמת האזרחים בסוריה. לדבריו, כ-2,000 מחיילי הארגון נהרגו ויותר מ-9,000 נפצעו.

לקריאה נוספת:
נסראללה שובר שתיקה: "ייתכן שיש מנהרות שלא נחשפו"
נתניהו: נסראללה במבוכה בגלל מגן צפוני והמצוקה הכספית שלו
עם מסר לישראלים: נסראללה הפך את הפאדיחה של חיזבאללה להישג

הרמטכ"ל איזנקוט באחת ממנהרות חיזבאללה שאותרו. אתר רשמי
הרמטכ"ל לשעבר איזנקוט באחת המנהרות שאותרו במסגרת מבצע "מגן צפוני", החודש/אתר רשמי

ביום שבת, אמר נסראללה כי פרויקט המנהרות החל עוד לפני מלחמת לבנון השנייה, ואכן את אחת המנהרות שהשמיד צה"ל במבצע האחרון, החל חיזבאללה לחפור עוד לפני שנת 2006. רק באוקטובר 2014 החל להיחשף פרויקט המנהור של הארגון השיעי.

עוד נודע לוואלה! NEWS כי את הטיל שנורה משטח סוריה בשבוע שעבר לעבר ישראל ופוצץ על ידי מערכת כיפת ברזל מעל החרמון, ירו אנשי משמרות המהפכה של איראן ולא חברי מליציה שיעית כזו או אחרת. מדובר ככל הנראה בטיל ראיד, שהגיע מאיראן לסוריה ונמצא בשימוש אנשי משמרות המהפכה שם. ניתן לשער כי הטיל נורה מאחת השכונות הדרומיות של דמשק, באזור סיידה זיינב הנחשב לקדוש עבור השיעים.

עוד באותו נושא

איזנקוט: אין שחר לאמירת נסראללה שיש מנהרות שאנו לא מכירים

לכתבה המלאה
שבילי ירוטים מעל אתר החרמון 20 בינואר 2019. אנשי הדממה, אתר רשמי
שבילי יירוט מעל אתר החרמון, יום ראשון שעבר/אתר רשמי, אנשי הדממה

בשלב זה, ההערכה הרווחת בישראל היא שלאיראן ישנם בשטח סוריה כ-2,000 אנשי משמרות המהפכה ועוד אלפים רבים של חברי מליציות שיעיות הסרים לפיקודם של האיראנים. מספר האיראנים שבסוריה עומד על כ-30% בהשוואה לאלה שהיו שם לפני כמה שנים. כלומר, ישנו צמצום בכוח האיראני בסוריה אך לא יציאה של הכוחות. גם חיזבאללה צמצם את הכוחות שלו בסוריה באופן ניכר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully