וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ארה"ב: נתניהו הורה להכיר באופוזיציה בוונצואלה כממשלה במדינה

27.1.2019 / 22:51

ראש הממשלה הודיע על הכרת ישראל במנהיגות החדשה של גוואידו בוונצואלה כממשלה הלגיטימית במדינה. לישראל אין יחסים דיפלומטים עם ונצואלה מאז 2009 והנשיא מאדורו הכריז אחר בחירתו כי יפעל לחימום היחסים. בתגובה, גוואידו הודה לנתניהו על תמיכתו

נתניהו הורה להכיר באופוזיציה בוונצואלה כממשלה המקובלת במדינה/צילום: לע"מ

ראש הממשלה, בנימין ‏נתניהו, הורה היום (ראשון) להכיר באופוזיציה בוונצואלה, בראשות חואן גוואידו, כממשלה הלגיטימית במדינה. "ישראל מצטרפת היום לארצות הברית, לקנדה, לרוב מדינות אמריקה הלטינית ולמדינות באירופה, ואני מודיע היום שאנחנו מכירים במנהיגות החדשה בוונצואלה".

לישראל אין יחסים דיפלומטיים עם ונצואלה מאז 2009 והיחסים הידרדרו מאוד בתקופת הנשיא הוגו צ'אווס שכיהן בתפקיד עד למותו בשנת 2013. הנשיא ניקולס מאדורו הכריז אחרי בחירתו כי יפעל לחימום היחסים.

הלילה פג האולטימטום בן 72 השעות שהציב מדורו לאנשי השגרירות האמריקנית לעזוב את המדינה, אחרי שהכריז על ניתוק היחסים ברביעי. משרד החוץ בקראקס אמר כי חלק מאנשי הסגל חזרו לארצות הברית ביום שישי, כשוונצואלה החזירה חלק מנציגיה בוושינגטון אתמול.

לקריאה נוספת:
דיווח: רוסיה שלחה שכירי חרב לוונצואלה כדי להגן על הנשיא מדורו
בתמיכת טראמפ: מנהיג האופוזיציה בוונצואלה הכריז על עצמו נשיא
המהנדס שרוצה להציל את ונצואלה מציפורני הרודנות

יו"ר בית הנבחרים חואן גוואידו בוונצואלה בעצרת תמיכה בו אחרי הכרזתו כנשיא המדינה ב-24 בינואר 2019. רויטרס
חואן גוואידו בעצרת תמיכה בעדו אחרי הכרזתו כנשיא המדינה/רויטרס

מדורו, שקיבל אתמול אולטימטום משלו מצד האיחוד האירופי להכריז על בחירות חדשות בתוך שבוע אחרת יכירו בגוואידו, ריכך את דרישתו שעל כל אנשי הסגל לעזוב עד אתמול. במקום זאת, שתיהן ינסו להגיע להסדר להחלפת השגרירויות במשרדי אינטרסים בתוך 30 ימים. זאת בדומה לדרך שבה התנהלו היחסים הדיפלומטיים בין קובה לארצות הברית במשך עשורים רבים. ללא הסכם, יתר אנשי הסגל הדיפלומטי יעזבו את שתי המדינות והנציגויות בוושינגטון ובקראקס ייסגרו.


מנהיג האופוזיציה גוואידו כתב בחשבון הטוויטר שלו כי הוא מודה לנתניהו, וציין את העובדה שתמיכתו נעשתה ביום הזיכרון הבינלאומי לשואה. בנוסף לכך, גם מנהיגה באופוזיציה, מריה קורינה מצ'אדו, הודתה לנתניהו וכתבה בחשבון הטוויטר שלה כי אחרי שובה של הדמוקרטיה, יכוננו מחדש הקשרים עם ישראל.

(עדכון ראשון: 17:01)

עוד באותו נושא

עריקה דרמטית: הנספח הצבאי של ונצואלה בוושינגטון הכיר בנשיא הזמני

לכתבה המלאה
נשיא ונצואלה ניקולס מדורו במסיבת עיתונאים בקראקס, 25 בינואר 2019. רויטרס
ניקולס מדורו במסיבת עיתונאים, ביום שישי/רויטרס
ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה מיוחדת, 7 בינואר. צילום מסך
נתניהו בהצהרה, החודש/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully