וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהנדס שרוצה להציל את ונצואלה מציפורני הרודנות

כמעט במקרה מצא את עצמו חואן גוואידו בן ה-35 מנהיג את האופוזיציה המרוסקת במדינה ועתה הוא זוכה להכרה של טראמפ ומדינות רבות כנשיא הזמני. רק לפני ארבע שנים הוא נכנס לפרלמנט ועתה הוא מקווה להפוך את ייאוש העם לכוח שיוביל להפלת השליט מדורו. פרופיל

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

עד לפני חודשיים, חואן גוואידו היה עוד חבר פרלמנט בקונגרס חסר סמכויות, אך מאז אתמול, הוא נשיא ונצואלה הזמני בעיני עצמו ובעיני מדינות רבות בעולם, בראשן ארצות הברית. מהנדס תעשייה בהכשרתו, גוואידו בן ה-35 החל את דרכו באופוזיציה במדינה לפני יותר מעשור, אז נגד השליט הוגו צ'אבז, אחרי שסירב לחדש את רישיון השידור של רשת הטלוויזיה הפופולרית ביותר במדינה.

גוואידו פיתח יחסים קרובים עם לאופולדו לופס, אחד ממנהיגי מתנגדי המשטר הסוציאליסטים, גם בזמן שהאחרון נשלח למעצר בית. יחד עם לופס, ראש עיריית קראקס לשעבר, הם ייסדו את מפלגת "הרצון העממי".

בניגוד לרבים מחבריו לאופוזיציה, גוואידו התמיר והשדוף אינו בעל "דם כחול" והרקע שלו צנוע. בנם של טייס מסחרי ושל עקרת בית, הוא אחד משבעה ילדים שגדלו בעיר נמל קטנה הסמוכה לבירה. ב-1999 שרדה המשפחה מפולת בוץ קטלנית שהרחיבה את מרבית העיר והרגה אלפים. "אחרי שראינו את החיים שלנו נמחקים בתוך יום, התנתקנו מהחומריות, אך התקרבנו", סיפר גוואידו בחודש שעבר לעיתון אל נסיונל.

לקריאה נוספת על המשבר בוונצואלה
עם התקוממות בעם ותמיכה מהשכנות: התסריט שעשוי להציל את ונצואלה
בתמיכת טראמפ: מנהיג האופוזיציה בוונצואלה הכריז על עצמו נשיא

חואן גאידו מנהיג האופוזציה מכריז על עצמו כנשיא המדינה במקום מדורו במהלך עצרת בקרקס 23 בינואר 2019. רויטרס
משפחתו ניצלה ממפולת בוץ קטלנית. גוואידו, אתמול/רויטרס

אשתו היא פביאנה רוזאלס, אחת ממנהיגות הסטודנטים במדינה. בתם, מירנדה, קרויה על שמו של אחד מיועציו הקרובים של גיבור העצמאות סימון בוליבר, נולדה בזמן גל המחאה הקודם ב-2017. בזמן אותן הפגנות שנמשכו חודשים ושבהן נהרגו כ-120 בני אדם, אביה נפגע בצווארו מתרמיל ושבר את ידו במהלך עימותים עם המשטרה.

רק לפני ארבע שנים הוא נכנס לפרלמנט והצליח להפוך למנהיגו אחרי שעמיתיו הבכירים יותר נעצרו או נמלטו לגלות. ב-15 בינואר, שבוע לפני שמדורו הושבע לכהונתו השנייה חרף החרמתן של יותר מ-60 מדינות שאינן מכירות בתוצאות הבחירות בשנה שעברה, נבחר גוואידו ליו"ר הקונגרס.

בזמן הקצר שחלף מאז הוא זכה לשבחים על שאיחד את חבריו המחוקקים ועתה הוא דוחף את האזרחים המרירים והמיואשים מהמשבר הכלכלי החמור ביותר בתולדות ונצואלה לשנות את המשטר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
נשיא ונצואלה ניקולס מדורו בעצרת תמיכה בו לציון 61 שנה לסיום הדיקטטורה ב-23 בינואר 2019. רויטרס
מדורו בנאום מארמונו, אתמול/רויטרס

החודש הוא עוד נעצר לזמן קצר בזמן נסיעה בכביש הראשי, כשסוכני מודיעין הכניסו אותו למכונית ונמלטו. הוא שוחרר כעבור שעות והמשיך לצבור תמיכה והכרה בינלאומית, עד להכרזה הדרמטית אתמול, שמיד אחריה זכתה לגיבויו התקיף של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

"אני נשבע לקבל לידי את כל סמכויות הנשיאות כדי להבטיח שהשלטון הלא חוקי יסתיים", אמר גוואידו אתמול בנאום שבו השביע את עצמו מול קהל תומכיו. הוא אמר כי הוא מוכן להחליף את מדורו בתמיכת הצבא וקרא לקיום בחירות חדשות וחופשיות.

(עדכון ראשון 15:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully