וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן ביקר בבית הצעיר שנורה בבת ים; השוטר שירה יצא לחופשה

השר הגיע לבית משפחתו של יהודה ביאדגה שנורה למוות לאחר שרץ לעברם של שוטרים כשהוא אוחז בסכין. גיסו של הצעיר טען כי ארדן הגיע בהפתעה ו"חבל שביקור חשוב לא מתואם מראש". האירוע עורר זעם רב בקרב קהילת יוצאי אתיופיה בשל טענות כי הצעיר נורה שלא לצורך

צילום: יותם רונן, עריכה: שניר דבוש

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, הגיע הבוקר (שישי) לבת ים לניחום אבלים בבית משפחת ביאדגה שבנם יהודה בן ה-24 נורה למוות על ידי שוטר בשבוע שעבר בעיר לאחר שרץ עם סכין לעבר שוטרים. ארדן, הביע את צערו על האירוע הטרגי ועדכן את המשפחה כי השוטר שירה בבנם ביקש לצאת לחופשה. גורם במח"ש אמר כי "השוטר לא נחקר באזהרה".

לטענת המשפחה ביקורו של השר בביתם היה אמור להיערך אתמול והגעתו הבוקר נעשתה ללא תיאום, בזמן ששהו בבית האם ממיה, האח דוד וסבתו. אב המשפחה היה מחוץ לבית בשל סידורי השבת. השר שלווה בראש עיריית בת ים צביקה ברוט, שוחח עם בני המשפחה במשך דקות ספורות. "חבל שביקור כזה חשוב לא מתואם מראש", אמר לוואלה! NEWS גיסו של יהודה ביאדגה. הגיס ששוחח עם השר טלפונית סיפר כי התעניין מדוע הגיע ללא תיאום עם ההורים.

"שאלתי אותו למה הגעת עכשיו בהפתעה? והוא אמר עשיתי טעות כי רציתי לדבר עם ההורים שלו", אמר הגיס.

עוד בוואלה! NEWS:
הערכה במח"ש: השוטר שירה למוות בצעיר בבת ים היה נתון בסכנת חיים
"יהודה לא נהרג - הוא נרצח": מאות בהלוויית הצעיר שנורה בבת ים
במשפחתו של יהודה שנורה למוות תוקפים: "מתביישים במדי השוטרים"

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן וראש העיר צביקה ברוט בניחום אבלים אצל משפחת השר ארדן וראש העיר ברוט בבית משפחת ביאדגה. ללא קרדיט, אתר רשמי
השר גלעד ארדן וראש עיריית בת ים צביקה ברוט בביקור בבית משפחת ביאדגה, היום/אתר רשמי, ללא קרדיט

דוד, אחיו של יהודה ספר כי "הוא בא לנחם אותנו וכששאלנו מה עם השוטר? הוא אמר שהוא מושעה עד סוף הבדיקה של המחלקה לחקירות שוטרים ובינתיים הוא יצא לחופשה".

הירי בביאדגה, שהתרחש ביום שישי לפני שבוע, עורר זעם רב בקהילת יוצאי אתיופיה, שם נטען כי השוטרים ירו למוות בצעיר שנשא סכין שלא לצורך. השר ארדן הבטיח למשפחה כי יעקוב באופן אישי אחר חקירת מח"ש המתנהלת, ויוודא שכל הלקחים הנדרשים מהאירוע יופקו על ידי המשטרה. בנוסף הציע למשפחה כל עזרה שביכולתו לתת. השר שוחח טלפונית עם גיסו של הצעיר וקבע להיפגש אתו ועם אבי המשפחה בימים הקרובים.

ראש עיריית בת ים סיפר לוואלה! NEWS כי אמר למשפחה ש"הצדק במקרה הזה חייב לא רק להיעשות, אלא גם להיראות. מח"ש צריכה לערב את נציגי הקהילה במסגרת המגבלות האפשריות כדי שהם יראו שהליך החקירה נעשה בצורה המקצועית ביותר, כפי שאנו מאמינים שאכן נעשה. אמרנו למשפחה שנמשיך ללוות אותם לכל אורך הדרך, ואנחנו מתכוונים לפעול ברמה הקהילתית כדי לחזק את האמון בין הקהילה החשובה הזו לבין המשטרה".

עוד באותו נושא

אקדחים שלופים מול הצעיר הירוי: תיעוד הרגעים שאחרי הירי בבת ים

לכתבה המלאה
יהודה ביאדגה. באדיבות המשפחה
"השוטר לא נחקר באזהרה". יהודה ביאדגה/באדיבות המשפחה

החוקרים נוטים להעריך כי השוטר אכן היה אובייקטיבית במצב של סכנת חיים, שכן על פי כלל העדויות שנאספו עד כה, הצעיר רץ לעבר השוטר עם הסכין שלופה. בני משפחתו של ביאדגה התקשרו למוקד 100 של המשטרה ודיווחו כי הוא התפרע בביתו כשהוא חמוש בסכין, ואמו חשה מאוימת. מיד לאחר מכן, ביאדגה יצא מהדירה ורץ. שוטר שהיה על אופנוע סיפר כי הצעיר רץ לעברו כשהסכין שלופה וחש שהוא רוצה לדקור אותו. בתגובה, שלף את אקדחו וירה שני קליעים. בזירה נמצאו הסכין, בעלת להב של 15 ס"מ, וכן תרמילי אקדחו של השוטר. ביאדגה,

הזדהות ומחאה בזירת האירוע שבו נורה למוות יהודה ביאדגה בבת ים, 20 בינואר 2019. אור רביד
האירוע עורר זעם רב בקרב קהילת יוצאי אתיופיה. מניחים נרות זיכרון בזירת האירוע, השבוע/אור רביד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully