וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקדחים שלופים מול הצעיר הירוי: תיעוד הרגעים שאחרי הירי בבת ים

23.1.2019 / 17:13

הירי ביהודה ביאדגה עורר זעם רב בקהילת יוצאי אתיופיה, שם נטען כי השוטרים ירו למוות בצעיר שנשא סכין שלא לצורך. תיעוד חדש מציג את השניות שלאחר הירי ואת הגעת כוחות משטרה נוספים. במח"ש פתחו בבדיקת המקרה והחוקרים העריכו כי השוטר היה נתון בסכנה

ללא קרדיט

תיעוד חדש מהרגעים הראשונים שלאחר הירי ביהודה ביאדגה בבת ים בשבוע שעבר התפרסם היום (רביעי) ובו נראים השוטרים עומדים ליד הצעיר כשהוא שרוע על הרצפה, וכוחות משורה נוספים מגיעים למקום. במח"ש טרם התגבשה הכרעה אם יש צורך לחקור את השוטר שירה למוות בצעיר בן ה-24. חוקרי מח''ש גבו מן השוטר עדות פתוחה וכן קיבלו את דוחות הפעולה של השוטר ושל חבריו שהיו באירוע.

במקביל, קיבלו חוקרי מח''ש את קלטות השיחות למוקד 100 שהתקבלו מבני המשפחה ומאזרחים קודם לאירוע. חוקרי מח''ש אף גבו עדויות מעדי ראייה וכן קיבלו מאנשי המחלקה לזיהוי פלילי את הממצאים הראשונים של זירת האירוע ובכלל זה את הסכין שאחז המנוח בטרם נורה. החוקרים נוטים להעריך כי השוטר אכן היה אובייקטיבית במצב של סכנת חיים, שכן על פי כלל העדויות שנאספו עד כה, הצעיר רץ לעבר השוטר עם הסכין שלופה.

יהודה ביאדגה. באדיבות המשפחה
יהודה ביאגדה/באדיבות המשפחה

בני משפחתו של ביאדגה התקשרו למוקד 100 של המשטרה ודיווחו כי הוא התפרע בביתו כשהוא חמוש בסכין, ואמו חשה מאוימת. מיד לאחר מכן, ביאדגה יצא מהדירה ורץ. שוטר שהיה על אופנוע סיפר כי הצעיר רץ לעברו כשהסכין שלופה וחש שהוא רוצה לדקור אותו. בתגובה, שלף את אקדחו וירה שני קליעים. בזירה נמצאו הסכין, בעלת להב של 15 ס"מ, וכן תרמילי אקדחו של השוטר.

בני משפחתו של הצעיר ביקרו בחריפות את התנהלות המשטרה. דוד ביאדגה, אחיו של ההרוג, אמר כי יהודה "היה בנאדם נורמטיבי לחלוטין, למד בבית ספר והיה מצטיין. היה בישיבה לפני הצבא, בחור ירא שמיים". עוד הוסיף דוד כי "על מחבל שבא לפגוע אומרים לנו לא לירות, אלא לירות לרצפה ולא לפלג הגוף העליון. זה לא נורמלי".

מהמשטרה נמסר כי "לצערנו בימים האחרונים מופצים ברשת פרסומים אשר מתסיסים ומלבים את האווירה ובכך מייצרים דיסאינפורמציה אודות האירוע שהתרחש בבת-ים. הפעם מדובר בסרטון שנועד אף הוא להלהיט את השיח הציבורי תוך עריכה בוטה של הסרטון. הוכחה לכך ניתן לראות בסרטון מקביל שצולם על ידי עובר אורח והופץ ברשת, ובו תיעוד מקרוב של אותן השניות.

"בעת הזו, ראוי לגלות אחריות ציבורית ולהימנע מפרסום והעברת מידע או הכפשות שחוטאים לאמת ומעוותים את המציאות. כמקובל בכל מקרה של ירי על ידי שוטר, נפתחה בנושא בדיקה במח"ש ואין זה ראוי להסיק מסקנות שיש בהן כדי להטעות את הציבור ביחס לאירוע זה טרם השלמת הבדיקה על ידי הגוף המוסמך לכך".

עוד באותו נושא

הערכה במח"ש: השוטר שירה למוות בצעיר בבת ים היה נתון בסכנת חיים

לכתבה המלאה
תיעוד מהירי בצעיר האתיופי בבת ים. אתר רשמי
תיעוד מהירי בצעיר האתיופי בבת ים/אתר רשמי
  • עוד באותו נושא:
  • בת ים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully