וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשפחתו של יהודה שנורה למוות תוקפים: "מתביישים במדי השוטרים"

19.1.2019 / 15:12

גיסו של יהודה ביאדגה, שנורה למוות לאחר שהתפרע עם סכין בבת ים, סיפר כי הוא מוריד את המדים אחרי ארבע שנים של התנדבות במשטרה. "זה כואב לי, החוק אומר לירות באוויר", אמר. אחיו של ההרוג: "במחבלים אומרים לנו לא לירות, זה לא נורמלי". המקרה נבחן במח"ש

בני משפחתו של יהודה ביאדגה הצעיר בן העדה האתיופית שנורה למוות על ידי שוטר בבת ים/צילום: אור רביד, יבגני לאוכמן, עריכה: איתי עמרם

בני משפחתו של יהודה ביאדגה, הצעיר בן העדה האתיופית שנורה למוות על ידי שוטר בבת ים, תקפו היום (שבת) את המשטרה על התנהלותה. "אני מתנדב ארבע שנים במשטרה - מחר אני מוריד את המדים. אני מתבייש", אמר חגוס ווביו, גיסו של ההרוג.

על יהודה סיפר חגוס: "זה בנאדם שגדלתי איתו יחד. יש לו בעיה, הוא חולה והפסיק לקחת כדורים. השתולל בבית עם סכין, הוא התקשר אליי, הייתי בראשון לציון, שמתי את האוטו למטה והגעתי אליו. הבנאדם לא השתולל כשדיברתי עם השוטר. אמר לי: תגיע לטיפול נמרץ. לא נתנו לנו להיכנס וכשהנערים נכנסו אמרו שהוא מת. לא נתנו לנו פרטים".

לקריאה נוספת:
רצח באום אל-פחם: צעיר בן 19 נורה למוות בעת שרכב על אופנוע
אוסטרליה: נעצר חשוד במעורבות ברצח הישראלית במלבורן
חשד לרצח כפול ליד טירה: שני בני אדם נורו למוות מרכב חולף

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"היה מצטיין בבית הספר". בידאגה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם זאת, חגוס טוען כי יהודה "היה בריא בדרך כלל והלך לצבא. בצבא החליפו לו את הבסיס, הגיע לאשקלון ושם נהיה חולה. אף אחד לא טיפל בו ולא עזרו לו". עוד אמר בפנייה לשוטרים כי "החוק אומר תירה באוויר ואחרי זה גוף תחתון. הוא עבר במעבר חצייה. אני מתבייש לראות את המדים שלי בארון, זה כואב לי מאוד". ‬

"אני רוצה שכל עם ישראל יגיע להלוייה", אמר הגיס והוסיף כי "ירו באדם במעבר חצייה בראש. למה לא ירו כדור באוויר? ישר לירות בראש כדי להרוג? אדם לא בריא היה שם. הוא היה במעבר חצייה".

בני משפחתו של ביאדגה, בן 24, התקשרו אתמול למוקד 100 של המשטרה ודיווחו כי הוא התפרע אתמול בביתו כשהוא חמוש בסכין, ואמו חשה מאוימת. מיד לאחר מכן, ביאדגה יצא מהדירה ורץ לכיוון רחוב ז'בוטינסקי.

עוד באותו נושא

צעיר רץ לעבר שוטר בבת ים עם סכין שלופה ונורה למוות

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הירי, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

צוות אופנוענים של מרחב איילון הגיע למקום, שאחד מהם החל לסרוק את האזור רגלית והשני התקדם לצומת הרחובות הרצל וז'בוטינסקי. השוטר שהיה על האופנוע סיפר כי הצעיר רץ לעברו כשהסכין שלופה וחש שהוא רוצה לדקור אותו. בתגובה, שלף את אקדחו וירה שני קליעים. בזירה נמצאו הסכין, בעלת להב של 15 ס"מ, וכן תרמילי אקדחו של השוטר. המשטרה פתחה בחקירה, ובמח"ש בוחנים את נסיבות המקרה. ביאדגה פונה לבית החולים וולפסון שבחולון, שם נקבע מותו.

דוד ביאדגה, אחיו של ההרוג, אמר כי יהודה "היה בנאדם נורמטיבי לחלוטין, למד בבית ספר והיה מצטיין. היה בישיבה לפני הצבא, בחור ירא שמיים". עוד הוסיף דוד כי "על מחבל שבא לפגוע אומרים לנו לא לירות, אלא לירות לרצפה ולא לפלג הגוף העליון. זה לא נורמלי".

יבגני, עד ראייה, אמר כי "הצעיר הסתובב עם הסכין, השוטר שנסע בעקבותיו עצר עם האופנוע, צרח לו משהו, אני לא יודע בדיוק כי אני הייתי באוטו והחלונות היו סגורים, הצעיר התחיל לעשות שני צעדים גדולים לכיוון השוטרים שבינתיים ירדו מהאופנוע, המרחק ביניהם היה 2-3 מטרים, והשוטר התחיל לירות בו. שמעתי סדרת יריות".

עו"ד של השוטר: "נאלץ לבצע ירי כמוצא אחרון"

עורך הדין שגיא בלומנפלד ממשרד ברטל, כהן, המייצג את השוטר, מסר: "השוטר נאלץ לבצע ירי כמוצא אחרון ונוכח סכנה ממשית, מוחשית ומיידית לחייו. בנסיבות הללו - פעל כדין, ואנו בטוחים כי כך יתברר. אנו משתתפים בצער המשפחה".

משטרת ישראל מסרה כי "בהמשך לדיווח אודות אירוע הירי בבת ים, מבדיקה ראשונית עולה כי במוקד 100 של משטרת ישראל התקבל דיווח אודות צעיר שמשתולל בחדר המדרגות בבניין מגוריו ברחוב בלפור בבת ים, כשהוא נושא בידו סכין וקיים חשש לחייהם של העוברים ושבים".

"עם הגעת הכוח המשטרתי לזירת האירוע, נמסר להם כי החשוד נמלט רגלית לרחוב סמוך", אמרו במשטרה. "השוטרים החלו בסריקות ולאחר זמן קצר זיהה אחד השוטרים את החשוד העונה לתיאור כשזה אוחז בידו סכין מטבח גדולה. השוטר קרא לחשוד לעצור אך זה המשיך להתקרב לעברו כשהסכין שלופה בידו. השוטר שחש סכנה מוחשית ומיידית לחייו ביצע ירי לעבר החשוד. החשוד פונה על ידי מד"א לבית החולים וולפסון שם מת מפצעיו. כמו בכל אירוע דומה, נסיבות המקרה נבחנות על ידי מח"ש".

(עדכון ראשון: 11:01)

יהודה ביאדגה. באדיבות המשפחה
יהודה ביאדגה/באדיבות המשפחה
צעיר בן העדה האתיופית מת מירי שוטרים בבת ים, 18 בינואר 2019. אבי כהן
זירת הירי, אתמול/אבי כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully