וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יהודה לא נהרג - הוא נרצח": מאות בהלוויית הצעיר שנורה בבת ים

בתיעוד האחרון של יהודה ביאדגה שנורה על ידי שוטר, הוא נראה הולך ברחוב דקות אחדות לפני הירי. "ביקשתי שיתקשרו למשטרה כדי שישמרו על הבן שלי", סיפרה אמו. בקריאה שהתקבלה למוקד 100 נאמר: "ילד משתולל עם סכין, רוצה להרוג את ההורים שלו"

עריכה: ניר חן

הירי בבת ים - עדכונים אחרונים

- בבית העלמין בחולון הובא למנוחות יהודה ביאדגה שנורה על ידי שוטר
- הקהל קרא "הוא לא נהרג, הוא נרצח"
- בתיעוד האחרון נראה ביאדגה הולך ברחוב דקות לפני הרצח
- אמו: "קיוויתי שהמשטרה תשמור עליו"

מאות בני אדם ליוו למנוחות היום (ראשון) את יהודה ביאדגה, שנורה למוות על ידי שוטר בבת ים ביום שישי האחרון. דודתו של ביאדגה ספדה לאחיינה בלוויה: "יהודה איזה ילד היית, איך לקחו אותך". בנוסף לכך, ראש עיריית בת ים צביקה ברוט אמר בליוויה כי "כל כך הרבה מילים נכתבו על המוות של יהודה, משפחת ביאדגה איבדה בן יקר, העיר ראתה בו יקר, אחיו הצעיר איבד מודל לחיקוי".

במהלך דבריו קראו אנשים "השוטר רצח את יהודה, הוא לא נהרג". ברוט ירד מהבמה לפני שסיים לדבר. אחיו נפרד ממנו מעל קברו ואמר: "יהודה, תודה על הכול, אני אוהב אותך".

הרב אבי שיש מקהילת משכן ישראל, שברחובות, בה למד ביאדגה, ספד בלוויה וציין כי "סייעת לכל אדם וחג אחד שהיה בעולם, הבחנת בבעלי חיים חסרי ישע, סיעת להם, לא יכולת להעמיד פנים, מלא ביראת שמיים, כיבדת כל אדם, אהבת כל אדם, למרות כל הקיים שעברת, יוצאי העדה האתיופיות אנשים צנועים ולכן אנחנו צריכים ללמוד את הנהגים שלהם".

לקריאה נוספת
מחאת יוצאי אתיופיה מתחדשת: "אני מפחד ששוטר יירה בי"
הערכה במח"ש: השוטר שירה למוות בצעיר בבת ים היה נתון בסכנת חיים
במשפחתו של יהודה שנורה למוות תוקפים: "מתביישים במדי השוטרים"
מצלמות הגוף יוצמדו לשוטרים: "נוודא שהלקחים מהאירוע בבת ים יופקו"

צביקה ברוט, ראש עיריית בת ים בהלווית יהודה ביאדגה שנורה למוות בבת ים בסוף השבוע, 20 בינואר 2019. צילום מסך
ראש עיריית בת ים צביקה ברוט בלוויה, היום/צילום מסך
צילום: יותם רונן, עריכה: שניר דבוש

במהלך היום נחשף התיעוד האחרון של ביאדגה, זמן קצר לפני שנורה למוות. ממיה, אמו של ביאדגה, שחזרה היום את האירועים שקדמו למותו של בנה, והאשימה את הרשויות שלדבריה לא דיברו עם בני המשפחה ועדכנו אותם במתרחש. "בשישי בצהריים לא הייתי בבית, עשיתי קניות וחבר שלו אמר לי שהוא ברח. ביקשתי מהחבר שיתקשר למשטרה שישמרו על הבן שלי. קיוויתי שהמשטרה תגן עליו ותשמור עליו".

האם המשיכה ושחזרה: "אחר כך הגיע שוטר אליי הביתה ושאל אותי מה קרה. השוטר ברח מהבית, לא אמר כלום ואז התקשרו שנגיע לבית חולים". אף אחד לא בא, ולא דיבר איתי. אמרו שהגיע לטיפול נמרץ. אף אחד לא עדכן אותנו בכלום. מאז יום שישי אף אחד לא דיבר איתנו".

אמו של יהודה ביאדגה ההרוג מהירי בבת ים  אוחזת בתמונתו בסוכת האבלים. אתר רשמי
"אף אחד לא דיבר איתנו". אמו של יהודה ביאדגה אוחזת בתמונתו/אתר רשמי

האם סיפרה כי בנה עבר טראומה במהלך שירותו הצבאי, שהשפיעה עליו עמוקות. "יהודה היה בצבא בקרבי. הוא פשוט קיבל שם הלם. הוא בא הביתה, נפל על הדלת ומאז שנתיים לא דיבר מילה. את כל המחלה הנפשית קיבל בצבא. איך שמצאתי אותו קראתי לאמבולנס, לקחו אותו לבית חולים ושלחו קצין זוטר. בצבא לא טיפלו בו, מאז זה לא הבן שלי".

במהלך השבת אמרה האם לקרוביה כי "הזעקתי עזרה כי פחדתי שיהודה יפגע בעצמו וינסה להתאבד, רציתי שהמשטרה תגיע לעצור ולהרגיע את יהודה, כך גם תמנע ממנו לפגוע בעצמו". "לא מאמינה שהרגו אותו", הוסיפה.

בני משפחתו של ביאדגה התקשרו למוקד 100 של המשטרה ודיווחו כי הוא התפרע בביתו כשהוא חמוש בסכין, ואמו חשה מאוימת. מיד לאחר מכן, ביאדגה יצא מהדירה ורץ. שוטר שהיה על אופנוע סיפר כי הצעיר רץ לעברו כשהסכין שלופה וחש שהוא רוצה לדקור אותו. בתגובה, שלף את אקדחו וירה שני קליעים. בזירה נמצאו הסכין, בעלת להב של 15 ס"מ, וכן תרמילי אקדחו של השוטר.

יהודה ביאדגה. באדיבות המשפחה
יהודה ביאדגה/באדיבות המשפחה

המשטרה פתחה בחקירה, ובמח"ש בוחנים את נסיבות המקרה. ביאדגה פונה לבית החולים וולפסון שבחולון, שם נקבע מותו.

"ברחוב בלפור 45 בבת ים יש אירוע, הילד בן 22 משתולל עם סכין, רוצה להרוג את ההורים שלו, הוא לקח סכין מטבח, רוצה להרוג את אימא שלו". זו אחת הקריאות שהגיעו למוקד מאה של המשטרה הקריאה הגיעה מגיסו של יהודה ביאגדה מיד לאחר מכן הגיעו עוד שש קריאות של בני משפחה ועוברי אורח בקריאה אחרת מודיע אזרח על כך שהצעיר מסתובב עם חרב בידו.

"ראיתי את השוטר נוסע נגד הכיוון בהרצל, עוצר את האופנוע על מעבר חציה, יורד ממנו, שולף אקדח וצועק "תוריד את הסכין" רק אז הפניתי את המבט לכיוון של הבחור", שחזר עד ראייה לירי. "עד שהספקתי להפנות אליו את המבט הוא כבר רץ לכיוון השוטר עם הסכין מונף, והשוטר ירה בו שתי יריות".

תיעוד אחרון לפני הירי
בת ים: יהודה ביאדגה, שנורה למוות ע"י שוטר 
תועד כשהוא צועד ואוחז סכין בידו הימנית. אתר רשמי
התיעוד האחרון של ביאדגה, דקות אחדות לפני מותו/אתר רשמי

"הבחור היה בריצה לכיוון השוטר, המרחק בניהם היה בערך חמישה מטרים והשוטר היה בלי ספק בסכנת חיים מידיית" סיפר העד, שהוסיף כי בעקבות הקריאות, הוזעקו שוטרים בהם צוות שוטרי יס"מ.

היום נערכה נתיחה גופתו של ביאדגה, ונציג של המשפחה הוזמן לנכוח בהליך הנתיחה כדי שיוכל להשקיף במתרחש. גורמים המעורבים בנתיחת הגופה אמרו לוואלה! NEWS כי הוא נורה בבטן או בכתף.

במקביל, קבוצות מחאה של יוצאי אתיופיה מתארגנות בכל רחבי הארץ, ומוחות על הקלות, לטענתן, שבה נורה ביאדגה, בצל מקרים דומים בהם נסגרו תיקים הקשורים בהתנהלות המשטרה מול צעירים יוצאי אתיופיה - ומשפחותיהם ולא קיבלו תשובה ומענה. מחר צפויה להתקיים הפגנה בנושא סמוך למגדלי עזריאלי בתל אביב, בשעה 16:30. משפחתו של ביאדגה מתנגדת לקיום ההפגנה בזמן השבעה.

במשטרה נערכים להפגנה ומדברים עם שורה של בכירי העדה כדי להרגיע את הרוחות, ולהציג בפניהם את המידע על חקירת המשטרה.

המשטרה: "תגובת השוטר נבעה מהערכתו את הסכנה"

מהמשטרה נמסר בתגובה לאירוע כי "בהמשך לפרסומים ולפניות כתבים בעניין האירוע בבת ים נבקש להבהיר כי תגובתו של השוטר נבעה מהערכתו את הסכנה המוחשית שנשקפה לחייו ובשום אופן ללא כל קשר למוצאו של החשוד. כמקובל בכל מקרה של ירי במהלך פעילות מבצעית של המשטרה, נפתחה בנושא בדיקה במח"ש ואין זה ראוי להסיק מסקנות שיש בהן כדי להטעות את הציבור ביחס לאירוע זה טרם השלמת הבדיקה על ידי הגוף המוסמך לכך".

"למותר לציין כי משטרת ישראל משתתפת בצערה העמוק של המשפחה על אובדנה, ללא קשר לנסיבות המקרה שכאמור נבדקות", הוסיפו במשטרה.

(עדכון ראשון 14:25)

הזדהות ומחאה בזירת האירוע שבו נורה למוות יהודה ביאדגה בבת ים, 20 בינואר 2019. אור רביד
נרות לזכרו של ביאדגה בבת ים, אחרי הלווייתו/אור רביד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully