וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טרור לכל דבר": שב"כ נגד "המניפולציות" בפרשת הטרור היהודי

בשב"כ פרסמו התייחסות לחקירת הריגתה של עאישה א-ראבי. לדבריהם, טרם ובמהלך החקירה התקיימו מאמצים יזומים לשיבושה ע"י "גורמים בעלי אינטרס להכפיש את השב"כ וליצור דה לגיטימציה לפעילותו". עוד ציינו כי במהלך 2018 נרשמה עלייה משמעותית של אלימות מצד פעילים אלה

צילום: אור רביד וניב אהרונסון, עריכה: איתי עמרם

לאחר הגשת כתב האישום נגד הנער צ' בגין הריגת עאישה א-ראבי, בשב"כ פרסמו היום (חמישי) הודעה המתארת את השתלשלות הפרשה והדגישו כי "מדובר בפיגוע טרור לכל דבר". בהודעה נכתב כי "עם היוודע דבר הפיגוע, החלה חקירת המקרה כאשר נבחנו כל כיווני החקירה. עם התקדמות החקירה וקבלת מידע מודיעיני רלוונטי ועדכני, החלו פעולות חקירה סביב החשד שמדובר בפיגוע שמבצעיו יצאו מישיבת 'פרי הארץ' ברחלים".

בשב"כ תיארו כי טרם נקיטת אמצעי מעצר וחקירה קיימו החוקרים שיחות עם ראשי הישיבה וגורמים נוספים. בארגון טוענים כי מול פעולות אלו "התקיים מאמץ יזום ומתמשך של גורמים רבים בעלי אינטרס שנועד לשבש את מהלכי החקירה".

לדבריהם, "במסגרת מאמץ זה, בוקר למחרת ביצוע הפיגוע, ביום שבת, יצאה קבוצת פעילים קיצונים ברכב מיצהר לישיבה ברחלים לטובת נערים הלומדים בישיבה כיצד להיערך ולהתמודד עם החקירות".

לקריאה נוספת בנושא פרשת הטרור היהודי:
שריפת דגל וכיתוב "מוות לציונים": פרשת הטרור היהודי נחשפת
פרשת הטרור היהודי: השרה שקד נפגשה עם משפחות הנערים שנעצרו
"איומים והשפלות": מתקפת ישיבת החשודים בטרור יהודי נגד שב"כ

כתב אישום נגד הקטין שרצח את עאישה א-ראבי, מחוזי מרכז (לוד) 24 בינואר 2019. אור רביד
בית המשפט המחוזי בלוד, היום/אור רביד

עוד ציינו כי אותם מהלכים נמשכו גם במהלך החקירה עצמה, לאחר מעצרם של תלמידי הישיבה בחשד למעורבות בהריגתה של א-ראבי. "במקביל לפעולות החקירה התקיים מאמץ יזום ומתמשך מצד גורמים בעלי אינטרס להכפיש את השב"כ ועובדיו וליצור דה לגיטימציה לפעילותו", תיארו.

"התנהלותם של גורמים אלה, המשדלים גם את מי שאינו מעורב בפעילות עבריינית, להימנע מכל שיתוף פעולה עם רשויות החקירה, הינה חמורה ביותר ונוטעת בקרב נערים צעירים את התפיסה המוטעית כי לא יישאו באחריות למעשים חמורים המבוצעים על ידם", נכתב.

בארגון קושרים את הנערים החשודים במסגרת הפרשה לפעילי גבעות אלימים. לטענתם, מרבית פעילים אלו הם קטינים, נפלטי מסגרות חינוך, שמסתובבים בגבעות ללא השגחה ונוהגים באלימות "המסכנת את ביטחון האזור כולו". הם לא משרתים בצה"ל, ומחזיקים באידיאולוגיה של "משיחיות אקטיבית", לפיה המדינה ומוסדותיה הם איוב. בשב"כ ציינו כי במהלך 2018 נרשמה עלייה משמעותית של אירועים אלימים בעלי פוטנציאל לפגיעה בנפש מצד פעילים אלה, כפי שאירע בפיגוע זה.

עוד באותו נושא

"מניע של גזענות": אישום בהריגה נגד הקטין בפרשת הטרור היהודי

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
טרור לכל דבר. א-ראבי/מערכת וואלה, צילום מסך

פרקליטות מחוז מרכז הגישה הבוקר לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום נגד צ', נער בן 16 מאזור מטה בנימין, בגין הריגת עאישה א-ראבי לפני שלושה חודשים. סעיפי האישום שעומדים נגדו הם הריגה, יידוי אבן לעבר כלי תחבורה בנסיבות מחמירות וחבלה במזיד ברכב - כולם בנסיבות מעשה טרור. לבקשת הפרקליטות הוארך מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

לפי כתב האישום, בעת האירוע שהתרחש לפני כשלושה חודשים, "התמקם הנאשם בליווי אחרים על גבעה הצמודה לשולי כביש 60, שהינו כביש בינעירוני מהיר, הממוקמת מטרים ספורים מהכביש, בחלקו שבין צומת רחלים לצומת תפוח. הנאשם אחז בידו סלע אשר משקלו קרוב לשני קילוגרמים, במטרה לפגוע באמצעותו בנוסעי רכב ממוצא ערבי, וזאת מתוך מניע אידיאולוגי של גזענות ועוינות כלפי ערבים באשר הם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully