וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדות הרב והאליבי שהופרך: הדרך לאישום נגד הנער בפרשת הטרור היהודי

לפי גורמים המעורים בחקירת הפרשה, על הסלע שגרם למותה של עאישה א-ראבי היה DNA שלה, של בעלה - ושל הקטין הנאשם בהריגתה. לטענתם, האליבי שהוא ניסה לספק הופרך על ידי ראש הישיבה ברחלים. "אף אחד לא היה איתו באותה העת", אמרו. נגד החשודים הנוספים לא צפוי כתב אישום

צילום: אור רביד וניב אהרונסון, עריכה: איתי עמרם

גורמים המעורים בחקירת הנאשם בהריגה עאישה א-ראבי דוחים את גרסתו למציאת ה-DNA על האבן ומסבירים כי האליבי שלו הופרך. זאת, בין היתר בעקבות עדות של רב הישיבה ברחלים שבה הוא לומד, דוד בן נתן, שישמש גם כעד תביעה. "בניגוד לטענות שתלמידים רבים העידו שהיו איתו, אף אחד לא מסר שהוא היה איתו באותה העת. אפילו לא אחד אמר שהיה בשעה הרלוונטית עם הקטין", אמרו אותם גורמים והוסיפו כי "גם מה שאמר ראש הישיבה הפריך את האליבי". למעשה, הרב בן נתן מסר עדות כדי לסייע לנאשם ולשאר החשודים באליבי - אך זו, על פי אותם גורמים, הפריכה את הגרסה שמסר הנאשם לאחר מכן.

צ', בן 16 ממועצת מטה בנימין, מואשם כי יידה אבן במשקל כשני ק"ג לעבר הרכב שבו נסעה א-ראבי עם בעלה ובתה, "במטרה לפגוע ביושבי הרכב, ומתוך אדישות לאפשרות גרימת מותם". לפי כתב האישום, הוא עשה זאת "מתוך מניע אידיאולוגי של גזענות ועוינות כלפי ערבים באשר הם". כתב האישום מתבסס על DNA שנמצא על אותו האבן.

פרשת הטרור היהודי - עוד בוואלה! NEWS:
פרשת הטרור היהודי: השרה שקד נפגשה עם משפחות הנערים שנעצרו
"איומים והשפלות": מתקפת ישיבת החשודים בטרור יהודי נגד שב"כ
לקראת כתב אישום בפרשת הטרור היהודי: הדנ"א על האבן יספיק כדי להרשיע?

כתב אישום נגד הקטין שרצח את עאישה א-ראבי, מחוזי מרכז (לוד)
(אבא של הקטין). ניב אהרונסון
אביו של הנאשם בבית המשפט בלוד, היום/ניב אהרונסון

צ' מסר את גרסתו האפשרית למציאת ה-DNA רק לאחר שהוגשה הצהרת תובע בשבוע שעבר. עם זאת, לפי גורמים המעורבים בחקירה, על הסלע לא היה DNA למעט שלו, של עאישה ושל בעלה. כמו כן, אמרו אותו גורמים כי תוואי השטח נבדק היטב ו"האליבי שהוא מסר אחרי הצהרת התובע הראשונה בגרסתו הופרך בחומר החקירה".

מלבדו, נעצרו גם ארבעה חשודים נוספים מאותה ישיבה בה למד, אך הם שוחררו ולא צפוי להיות מוגש נגד כתב אישום. זאת אף שבעלה של עאישה, יעקוב, חזר ואמר כי נזרקו לעברו מספר אבנים. "היו עוד שזרקו אבנים. קיבלתי יותר משלוש אבנים בשנייה, הוא לא לבד זרק אותם. הוא זרק רק אבן אחת", אמר היום יעקוב בשיחה עם וואלה!NEWS והוסיף: "אני מקווה שיקבל מה שמגיע לו זה מה שחשוב".

עוד באותו נושא

"מניע של גזענות": אישום בהריגה נגד הקטין בפרשת הטרור היהודי

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נהרגה מזריקת האבן. עאישה א-ראבי/מערכת וואלה!, צילום מסך

עו"ד אמיר ברכה, שמייצג את הנאשם מטעם "חוננו", אמר כי מעל כתב האישום "עומד סימן שאלה גדול". ברכה טוען כי הוא "מתבסס על רגל צולעת של DNA שספק אם יעבור את מבחן בית המשפט". לדבריו הצטרף עו"ד משה פולסקי שאמר כי אין סיכוי סביר להרשעה. "אין להם קצה חוט והם לא יודעים על האמת", אמר פולסקי. "אין שום אינדיקציה שהוא קשור לאירוע".

בארגון "חוננו" אמרו כי הנאשם "במצב רוח טוב, חוזר ואומר שהוא לא עומד מאחורי האירוע. המדינה עשתה עוול תקעה את החץ וסימנה את המטרה, במקום לזהות מי עשה את זה פשוט סימנה את הישיבה ברחלים".

אביו של צ' אמר אחרי הגשת כתב האישום: "אנחנו יודעים שהבן שלנו חף מפשע. לצערנו, מוטיבציית יתר למצוא אשמים הפכה אותנו לקורבן. יום אחד הוא יזוכה אבל מי ישיב לו את שנות הנעורים שנלקחו ממנו, מי ירפא את הלב השבור של המשפחה? אנחנו חזקים וזה ייקח זמן, ואנחנו יודעים שהבן שלנו יזוכה".

רחלים, 30 בדצמבר 2018. רוני כנפו
רב הישיבה הוא עד בתביעה. רחלים/רוני כנפו
הכניסה ליישוב רחלים, 30 בדצמבר 2018. רוני כנפו
הכניסה לרחלים/רוני כנפו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully