וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרמון נפתח למבקרים בצל המתיחות: "החדשות לא ירתיעו אותנו"

22.1.2019 / 6:15

חרף ההסלמה בגבול הצפון, תושבי האיזור והמטיילים מתעקשים לשמור על שגרה. "אנחנו ממשיכים בחיים", אמרו תושבי צפון רמת הגולן. גם אתר החרמון פותח מחדש את שעריו: "יש כאן הרבה מאוד שלג. מזמינים אתכם להגיע וליהנות מהלבן הזה"

נערכים לפתיחה באתר החרמון/צילום: אתר החרמון

בתום ימים מתוחים של הסלמה בגבול הצפון, במהלכם צה"ל תקף בסוריה מטרות איראניות ומערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטה בשמי החרמון, תושבי הצפון, אתרי התיירות והמטיילים באיזור שבים לשגרה. כך, לאחר שאתמול אתר החרמון נסגר למבקרים בעקבות האירועים, היום (שלישי) האתר נפתח מחדש וגולשים רבים פקדו את מסלולי הסקי. "חזרה לשגרה", הצהירה דוברת האתר מיקי ענבר, "כמו שאתם רואים יש כאן הרבה מאוד שלג. מזמינים אתכם להגיע ולהנות מהלבן הזה".

במועצה האיזורית גולן ובעמותת התיירות גולן הדגישו כי פרט לסגירת אתר החרמון נשמרה שיגרת החיים בכל יישובי המועצה ובכל אתרי התיירות, ואמנם, ברוח דומה דיברו גם גורמים נוספים בענף התיירות מצפון הארץ, והבהירו כי הישראלים ממשיכים לבוא.

לקריאה נוספת
אחרי הירי לישראל: צה"ל תקף מטרות איראניות בשטח סוריה
האיום על העורף מוחשי מתמיד: איראן לא אמרה את המילה האחרונה
"לא הפריע לנו ליהנות": הגולשים בחרמון לא מתרגשים מהירי מסוריה
היריב מספר אחת: התמונה של סולימאני כבר נמצאת על הקיר של כוכבי

גולשים רבים הגיעו הבוקר ופתחו את היום במסלולי הסקי בחרמון, 22 בינואר 2019. אתר החרמון,
גולשים רבים פוקדים את האתר. החרמון הבוקר/אתר החרמון
גולשים רבים הגיעו הבוקר ופתחו את היום במסלולי הסקי בחרמון, 22 בינואר 2019. אתר החרמון,
תורים ארוכים באתר החרמון, הבוקר/אתר החרמון

למרכז המבקרים של בוטיק השוקולד דה קרינה מגיעות קבוצות מטיילים רבות, ואומרים שם כי לא נרשמו ביטולים אצלם. רכזת במקום, לימור עזרא, אומרת שאם אנשים התקשרו לאתר - היה זה בעיקר כדי לברר מה המצב, וקבוצות חדשות מודיעות שהן יגיעו מכיוון שהן לא יכולות לעלות לחרמון.

גולשים רבים הגיעו הבוקר ופתחו את היום במסלולי הסקי בחרמון, 22 בינואר 2019. אתר החרמון,
גולשים רבים פקדו את אתר החרמון, הבוקר/אתר החרמון

אף המטיילים סירבו להתרגש מן המתיחות. נסים ריבני ושי ברדוגו מירושלים, המטיילים בגולן, סיפרו כי "החדשות לא הרתיעו אותנו ולא עברו מחשבות לבטל את הטיול לגולן. המשפחות רק ביקשו שנהיה ערים למה שקורה ושנקשיב להנחיות, אבל אין שום סיבה לא לטייל היום בצפון. שמענו שהחרמון סגור, אבל בכל מקרה לא תכננו לעלות לחרמון. זו כבר נסיעה ארוכה מדי ויש תורים ארוכים".

אתר החרמון 21 בינואר 2019. אמיר בוחבוט
אתר החרמון, אתמול/אמיר בוחבוט

גם תושבי רמת הגולן מבקשים לשוב הבוקר לשגרה. מוטי פיאדה, רכז הביטחון של קיבוץ אלרום שבצפון הגולן, סיפר: "מי שהיה בחוץ סביב 12 וחצי שמע קולות נפץ רחוקים וראה הבזקי ירי בשמיים - אבל פרט לכך שיגרה. החיים אצלנו רגילים וההנחיה היא להמשיך כרגיל בכל תחומי החיים - יציאת חקלאים לעבודה, תיירות, מערכת החינוך". לדבריו, "הצימרים אצלנו מלאים ובמקום שלג האורחים יראו את זרימות המים המדהימות. כבר כמה שנים מציאות החיים פה היא של לחימה מעבר לגדר. אנחנו ממשיכים בחיים כרגיל. ברור שאם חס וחלילה תהיה הדרדרות במצב, יהיו לכך השלכות - כרגע הכל רגיל".

אתר החרמון 21 בינואר 2019. אמיר בוחבוט
אתר החרמון, אתמול/אמיר בוחבוט

צה"ל אישר בלי אתמול כי הוא תקף מטרות של כוח קודס האיראני וסוללות הגנה אוויריות בשטח סוריה. התקיפה בוצעה בתגובה לירי לעבר רמת הגולן אתמול, שלדברי צה"ל בוצע על ידי כוח קודס. רוסיה הודיעה כי ארבעה חיילים סוריים נהרגו במהלך התקיפה. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, נהרגו 11 בני אדם.

התקיפה הגיעה אחרי שאתמול ששלשום "כיפת ברזל" יירטה שיגור שנצפה בשמי החרמון ברמת הגולן. במהלך התקרית לא הופעלה אזעקה. לדברי גורמים בצה"ל, מדובר בירי תלול מסלול שנועד לפגוע בישראל. הבוקר הודיע צה"ל כי הטיל שוגר לישראל על ידי כוח קודס האיראני. זאת, בהמשך לסיכול תקיפה אווירית בדרום המדינה שאותה ייחסו בכלי תקשורת זרים לישראל.

אתר החרמון 21 בינואר 2019. אמיר בוחבוט
אתר החרמון, אתמול/אמיר בוחבוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully