וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתכוננים להלוויה המונית: גופתה של איה מסארווה שוחררה לקבורה

21.1.2019 / 11:49

הטיסה תנחת בישראל ביום רביעי, אז תובא מסארווה לקבורה בבאקה אל-גרבייה. התיכונים בעיר ישבתו, כדי לאפשר לתלמידים להשתתף וכן יונפו דגלי אבל שחורים

צילום: יואב איתיאל, עריכה: איתי עמרם

גופתה של איה מסארווה, שוחררה היום (שני) במלבורן, לאביה, סעיד, הנמצא שם ועושה את ההכנות האחרונות לקראת הטסתה לארץ. "מלבורן באבל", זועקות כותרות בעיר שהזדעזעה מהרצח. אלפי תושבים השתתפו במהלך סוף השבוע בעצרות לזכרה של מסארווה בת ה-21 מבאקה אל-גרבייה שהותקפה ונרצחה ביום רביעי בדרכה לדירתה הקטנה במעונות הסטודנטים סמוך לאוניברסיטה בה למדה.

על פי המסתמן, מדובר ברוצח מזדמן ואקראי. האירוע היכה בהלם את אוסטרליה כולה והביך את הרשויות הגאות בביטחון האישי באוסטרליה בכלל ובמלבורן, אחת הערים הנחשבות מהבטוחות בעולם, בפרט. ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, ביקר בזירת הרצח עם אשתו ושתי בנותיו, ונשא שם דברים. אחר כך שוחח עם אביה של איה המנוחה.

לקריאה נוספת:
"תחזירו את איה הביתה": מאות הפגינו להשבת גופת הנרצחת מאוסטרליה
"תקיפה מחרידה": התיעוד האחרון של הישראלית שנרצחה באוסטרליה
אוסטרליה: נעצר חשוד במעורבות ברצח הישראלית במלבורן

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

בינתיים, חקירת הרצח בעיצומה. ביום שישי עצרה המשטרה המקומית את קודי הרמן, ראפר אבוריג'יני, יליד אוסטרליה בן 20. בשבת הובא בפני שופט שהטיח בו את המיוחס לו, והאריך את מעצרו. היום הובא לבית המשפט בשנית, הוא הגיע יחף ושוב שתק במהלך הדיון. סנגורו הביע חשש לשלומו בשל מוצאו האתני בעת שהשופט האריך את מעצרו והעניק למשטרה 12 שבועות להשלים את הראיות בתיק החקירה. השופט התיר חלק מפרטי האירוע חסויים כדי לאפשר למשטרה לשתף אותם קודם עם המשפחה. משפטו של הרמן יחל בפועל רק ב-7 ביוני ועד אז, הוא יישאר מאחורי סורג ובריח.

הרמן נעצר בפארק קטן בפרבר גרינסבורו, מרחק נסיעה קצרה משכונת באנדורה, ביום שישי האחרון בשעה 11:30. הוא נעצר בזכות שוטר חד עין שזכר כי את החולצה וכובע המצחייה שנותרו סמוך לזירה, לבש הרמן ארבעה ימים קודם לכן בעת שעיכב אותו. רשמית אין לו עבר פלילי וברשתות החברתיות הוא מחזיק בחשבונות בכינויים שונים והם מלאים במסרים אפלים.

עוד באותו נושא

"כולנו איה מסראווה": אישום נגד רוצח הישראלית באוסטרליה

לכתבה המלאה
איה מסרוואה, אשר גופתה נמצאה באוסטרליה. אתר רשמי
מסארווה תובא לקבורה ביום רביעי בעירה/אתר רשמי

שוטרים ערכו אחר כך חיפוש בכתובתו הידועה האחרונה, בית חד-קומתי בו התגורר לפני האירוע ושאליו ככל המסתמן פלש. קירותיו וחלונותיו של הבית מרוססים בגרפיטי. אשפה, שברי רהיטים וגרוטאות פזורים בכל החדרים על הרצפה המזוהמת. המטבח בלתי שמיש עם כיור שהוצא ממקומו וארונות שבורים. הבית היה נטוש בסוף השבוע. הבית המלוכלך שבבאנדורה נמצא במרחק של כשתי דקות נסיעה מהמקום שבו נמצאה גופתה של מסארווה ביום רביעי שעבר. במשך שעות ארוכות הוציאה המשטרה שקים מלאים בחפצים.

אביה של מסארווה, סעיד, צפוי לצאת מאוסטרליה עם גופתה כבר היום עם טיסת אל על שתנחת ביום רביעי בבוקר. אמש, במועצת העיר באקה אל-גרבייה, נערכה ישיבה מיוחדת לקראת ההלוויה ההמונית הצפויה ברביעי בצהריים, בנוכחות משתתפים רבים שיגיעו מחוץ לעיר. בתי הספר התיכוניים ישבתו באותה שעה כפי לאפשר לתלמידיהם להשתתף וכן יונפו דגלי אבל שחורים. מסלול ההלוויה כבר נקבע בתיאום עם המשטרה ועם מד"א ושוריינו חמישה חניונים גדולים. הקבורה תהיה בבית עלמין אל-סראט והתפילה במסגד אל-סראט.

קודי הרמן שחשוד באונס ורצח איה מסארווה באוסטרליה. פייסבוק, צילום מסך
קודי הרמן, החשוד ברצח, יישאר במעצר עד משפטו/צילום מסך, פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully