וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תחזירו את איה הביתה": מאות הפגינו להשבת גופת הנרצחת מאוסטרליה

19.1.2019 / 18:01

בבאקה אל-גרבייה התאספו כ-800 מפגינים לזכרה של הסטודנטית איה מסאוורה שנרצחה באכזריות באוסטרליה. רבים החזיקו שלטים נגד אלימות כלפי נשים, וקראו לממשלה לסייע בהשבת גופתה. מוקדם יותר הוגש כתב אישום נגד צעיר שנעצר בחשד לרצח שזעזע את אוסטרליה

.

כ-800 איש קיימו (שבת) עצרת במרכז באקה אל גרבייה לכבודה של איה מסארווה המנוחה, ולהזדהות עם אבל המשפחה, במחאה כנגד אלימות נגד נשים ובקריאה למדינה לפעול באוסטרליה לשיחרור הגופה לקבורה בישראל. בלטו קריאות ושלטים באנגלית, שכוונו לדעת הקהל ולרשויות באוסטרליה. כמחצית הנוכחים היו נשים. בין הדוברים היו אחיותיה של מסארווה, בהן זו שהגיעה משנגחאי.

"ההפגנה מופנית בעיקר כנגד ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו", אומר עבד כיתאני, דודה של איה, "ידועות מילותיו המפורסמות, אז שיידע שהערבים נהרו להפגנה היום כדי ללחוץ לשיחרור הגופה שתגיע כבר הביתה. חוסר המעורבות שלו וחוסר ההתעניינות שלו באירוע הם חסרי תקדים. מדובר בסטודנטית שהביאה כבוד למדינת ישראל ותחת דגל ישראל זכתה עם אחותה בתחרויות בינלאומיות. איפה שרת התרבות. איפה שר החינוך. שום דבר. שום התייחסות מהמשפחה. אפילו לא הרימו טלפון. צריך ללחוץ על אוסטרליה שישחררו את הגופה. זה אירוע חריג עם פשע חריג אז צריך להתנהל איתו באופן חריג".

עצרת אבל באקה אל-גרבייה לזכרה של איה מסארווה 19 בינואר 2019. אתר רשמי
ההפגנה בבארקה-אל גרבייה, היום/אתר רשמי

מוקדם יותר היום הוגש כתב אישום נגד קודי הרמן שנעצר אתמול בחשד לרצח מסראווה. הרמן, צעיר בן 20 מגרינסבורו מואשם באונס ורצח, שלושה ימים אחרי שנמצאה גופתה של מסראווה בשיחים סמוך לתחנת רכבת למלבורן.

מסראווה נרצחה בדרכה הביתה אחרי ערב שבו בילתה עם חבריה. בעת התקיפה מסראווה שיחת וידיאו עם אחותה - שנקטעה בפתאומיות. "אחותה שמעה את הרעש שלה נופלת, את הטלפון נופל וכן קולות של אלימות", אמר החוקר אנדרו סטמפר, שהגדיר את המקרה כ"תקיפה מחרידה נגד צעירה חפה מפשע".

עוד באותו נושא

"כולנו איה מסראווה": אישום נגד רוצח הישראלית באוסטרליה

לכתבה המלאה
איה מסרוואה, אשר גופתה נמצאה באוסטרליה. אתר רשמי
איה מסראווה/אתר רשמי
עצרת אבל באקה אל-גרבייה לזכרה של איה מסארווה 19 בינואר 2019. אתר רשמי
מפגינות לזכרה בבאקה אל-גרביה, היום/אתר רשמי

ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון כתב מוקדם יותר החשבון הטוויטר כי "הרצח של איה מסארווה מטריד מאוד את הציבור באוסטרליה בכלל ובמלבורן בפרט". העיר נחשבת לאחת הבטוחות בעולם ושיעור מקרי הרצח בה הוא של כשניים בשנה. מוריסון הגיע יחד עם בני משפחתו לפינת הזיכרון המאולתרת שהוקמה בזירת הרצח בה נמצאה גופתה של מסארווה. אחר כך צייץ בחשבון הטוויטור שלו: "מוקדם יותר היום, עם ג'ן (רעיית ראש הממשלה, י.א.) והילדות, ביקרנו במרכז פולריס בבנדורה עם משפחות אחרות ועוד עמיתים אוסטרלים, כדי לחלוק כבוד ולהתאבל על איה. מאוחר יותר היום אפגש עם אבא שלה. אני לא יכול לדמיין את האובדן שלו".


אתמול השתתפו מאות מתושבי האזור, שנחשב לאחד מהבטוחים ביותר בעולם, בעצרת שקטה שנערכה לזכרה של מסראווה. המשתתפים - שרבים מהם לא הכירו את איה באופן אישי - הגיעו למרגלות בניין הפרלמנט של מדינת המחוז ויקטוריה, ללא מוזיקה או נאומים, וזאת על מנת להביע סולידריות עם הטרגדיה שלה. "כשאני רואה כאן אנשים, המון אנשים, תומכים בנו ונותנים לנו תחושה טובה לגבי אוסטרליה והקהילה המקומית, אנחנו מעריכים אותם אחד-אחד", אמר אביה של הנרצחת, שהשתתף בעצרת

הציוץ של ראש ממשלת אוסטרליה

קודי הרמן שחשוד באונס ורצח איה מסארווה באוסטרליה. פייסבוק, צילום מסך
החשוד ברצח, קודי הרמן הובא לבתי המשפט/צילום מסך, פייסבוק

האב סיפר על איה כי "היא הייתה בחורה מיוחדת. כל הזמן היא חשבה חיובי, הייתה שמחה. היא הייתה יכולה להפוך כל סיטואציה לשמחה ומצחיקה. היא חברותית מאוד ומנסה לעשות הכול בדרך הכי טובה שאפשר". עוד באותו היום נערכה מחווה גם באוניברסיטת לה טרוב, שבה למדה מסראווה. אחת הסטודנטיות אמרה לרשת 9News האוסטרלית: "שום דבר כזה לא צריך לקרות. היא הייתה צריכה לחזור הביתה בביטחון".

בנוסף לאירועים אלה, תחנת הרכבת שבה נרצחה מסראווה תתמלא בוורדים - הפרחים האהובים על איה. "כולנו איה", אמרה אסיל, אישה פלסטינית שהשתתפה בעצרת. "זה יכול לקרות לכולנו. אנחנו לא רוצים לאבד עוד 'איות'".

שלט ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully