וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חפרו מנהרה מתחת לגבול: כ-400 מהגרים מגואטמלה הסתננו לארה"ב

הרשויות במדינה דיווחו כי הקבוצה המונה כ-376 אנשים בהם 176 ילדים, הסגירה עצמה לרשויות לאחר שנתפסה לפי הדיווחים, המהגרים חפרו בורות מתחת לגבול דרכם הסתננו. למרות הצהרות הממשל על החמרת חוקי ההגירה, עדיין רבים מבקשים להיכנס לארה"ב בדרכים לא חוקיות

צילום: רויטרס

רשויות ארצות הברית דיווחו כי מאות מבקשי מקלט נעצרו באריזונה אחרי שחפרו מנהרה מתחת לגבול המדינה עם מקסיקו בניסיון להגר לארצות הברית. מדובר בקבוצה המונה 376 אנשים, בהם 176 ילדים, שהגיע מגואטמלה והסגירו עצמם לסוכנות המכס והגנת הגבולות של ארצות הברית.

הגבול מורכב מלוחות פלדה המחוברים למחסומים כדי למנוע מעבר, אולם אין אפשרות למנוע מעבר רגלי. כדי להגיע לצידו השני של הגבול, המהגרים חפרו בורות רדודים מתחת למחסומי הפלדה כ-16 קילומטר ממזרח לגבול עם סן לואיס, שהפך בשנים האחרונות נתיב מרכזי למהגרים. דובר משמר הגבולות טען שאין בסיס בטון שימנע חפירה והקבוצה יכולה הייתה בקלות לחפור בורות רבים בלי בעיה כך שכולם יוכלו לעבור במהירות.

לקריאה נוספת:
שיירת האלפים נוהרת אל הגבול: טראמפ משנה את חוקי ההגירה
"לא להפרדת ילדים": רבבות בארה"ב נגד מדיניות ההגירה של טראמפ
בפחות מחודשיים: ארה"ב הפרידה 2,000 ילדים מהוריהם בגבול מקסיקו

מבקשי מקלט מגואטמלה נעצרו אחרי שחצו את הגבול לארצות הברית ינואר 2019. רויטרס
376 אנשים בהם 176 ילדים נעצרו/רויטרס

קצין סוכנות הגנת הגבולות, אנתוני פורבזניק, אמר בריאיון כי 87% מהמהגרים הבלתי חוקיים שנתפסו היו משפחות עם ילדים. "בשלושים השנים שלי במשמר הגבול לא הייתי חלק ממעצר כזה, זה ממש לא מתקבל על הדעת". למרות הבטחות נשיא המדינה, דונלד טראמפ, להקשיח את מדיניות ההגירה, עדיין רבים מנסים להסתנן באופן לא חוקי לארצות הברית ומסתכנים במעצר. כך למשל לפני כמה שבועות נעצרו בניו מקסיקו 247 מהגרים שהגיעו ממרכז אמריקה אחרי שחצו את הגבול. ימים ספורים מאוחר יותר נעצרו כ-115 איש מגואטמלה, כשניסו אף הם לחצות לעבר ארצות הברית.

עוד באותו נושא

בית משפט ביטל צו של טראמפ שאסר על מהגרים בלתי-חוקיים לבקש מקלט

לכתבה המלאה
מבקשי מקלט מגואטמלה נעצרו אחרי שחצו את הגבול לארצות הברית ינואר 2019. רויטרס
מאות מבקשי המקלט שנעצרו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully