וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא להפרדת ילדים": רבבות בארה"ב נגד מדיניות ההגירה של טראמפ

עשרות אלפי בני אדם מוחים ביותר מ-600 מוקדים בערים מרכזיות במדינה במחאה על הפרדת ילדי מהגרים ממשפחותיהם בגבול מקסיקו. "זה נוגד את כל מה שאנחנו מאמינים בו"

עריכה: איתי עמרם

עשרות אלפי בני אדם צעדו הערב (שבת) ברחבי ארצות הברית במחאה על מדיניות ההגירה של הנשיא דונלד טראמפ ועל הפרדת ילדי מהגרים ממשפחותיהם בגבול מקסיקו. יותר מ-630 אירועי מחאה צפויים להתקיים היום, בקריאה לאיחוד המשפחות שהופרדו. בארצות הברית מעריכים כי מדובר באחת ההפגנות הגדולות ביותר אי פעם בנושא הגירה.

"זה נוגד את כל מה שאנחנו מאמינים בו כמדינה", אמרה פאולה פלורס-מרקס, בת 27, בהפגנה מול הבית הלבן בוושינגטון הבירה.

עוד בוואלה! NEWS:
בדרן אמריקני התחזה לסנאטור בטלפון - והצליח למתוח את טראמפ
לא מלחמה ולא קרה: המערב ממתין לפסגת טראמפ-פוטין
דיווח: טראמפ רוצה לפרוש מארגון הסחר העולמי ש"דופק" את ארה"ב

הפגנה במחאה על הפרדת ילדי מהגרים ממשפחותיהם, ניו יורק, 30 ביוני 2018. רויטרס
"אני שונא ילדים". קריקטורה של טראמפ בהפגנה בני יורק, הערב/רויטרס

2,000 ילדים נותרו עדיין מופרדים מהוריהם במתקנים למהגרים שהוקמו בדרום ארצות הברית. זאת, על אף שהנשיא כבר הודיע על הפסקת ההפרדה ועל ריכוך המדיניות, בתגובה לזעם ציבורי נרחב בקרב האמריקנים.

טראמפ חתם על צו שלפיו תיפסק ההפרדה של ילדים למהגרים שצפויים לעמוד בפני הליך פלילי במסגרת מדיניות ה"אפס סובלנות" של הממשל כלפי מהגרים לא חוקיים. הוא הבטיח "לשמור על המשפחות מאוחדות" במתקני המהגרים. מבקריו של טראמפ, מנגד, טוענים כי הצו שעליו חתם לא עוסק באלפי הילדים שכבר הופרדו מהוריהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הפגנה במחאה על הפרדת ילדי מהגרים ממשפחותיהם, ניו יורק, 30 ביוני 2018. רויטרס
מפגינים במנהטן, הערב/רויטרס

המחאה התקיימה בכמה ערים מרכזיות ברחבי המדינה תחת הכותרת #familiesbelongtogether (משפחות צריכות להישאר יחד). לדברי המארגנים, המטרה היא להעביר מסר לטראמפ, מחשש שיחזור בו מהצו שעליו חתם. "אסור לנו לוותר עכשיו, מכיוון שפסיקת בית המשפט לא מספיקה והפיכה", נאמר באתר התנועה.

בנוסף לאיחוד המשפחות, המארגנים קוראים לשחרר את המהגרים ממעצר. המארגנים גם מתנגדים לצו ההגירה של טראמפ, שאושר השבוע בבית המשפט העליון, ולפיו תיאסר כניסתם של אזרחים מחמש מדינות מוסלמיות לארצות הברית.

הפגנה במחאה על הפרדת ילדי מהגרים ממשפחותיהם, ניו יורק, 30 ביוני 2018. רויטרס
ניו יורק, הערב/רויטרס

ביום חמישי הגיעה הגברת הראשונה מלניה טראמפ לביקור במתקן למהגרים בטוסון שבמדינת אריזונה, כשעתיים צפונית לגבול עם מקסיקו. מנהלת התקשורת של הגברת הראשונה, סטפני גרישם, מסרה כי היא הגיעה למקום במטרה "ללמד את עצמה" בנושאי הגירה באמצעות הכוחות האמריקניים במקום, ו"להודות להם על עבודתם שלעתים מסכנת אותם".

אחרי ששוחחה עם עובדי רשות ההגירה במתקן יצאה טראמפ לסיור במתקן, שבו שוהות משפחות שהופרדו. "היא מכירה בכך שזהו נושא מורכב", אמרה גרישם. "היא בהחלט מאמינה בחוקי הגירה נוקשים, אבל היא רוצה לדאוג שהילדים מטופלים כראוי".

הפגנה במחאה על הפרדת ילדי מהגרים ממשפחותיהם, ניו יורק, 30 ביוני 2018. רויטרס
הפגנה במחאה על הפרדת ילדי מהגרים ממשפחותיהם, ניו יורק, 30 ביוני 2018/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully