וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: טראמפ רוצה לפרוש מארגון הסחר העולמי ש"דופק" את ארה"ב

29.6.2018 / 15:54

באתר Axios דווח כי הנשיא חוזר שוב ושוב בפני יועציו על רצונו לעזוב את הארגון, שלטענת ממשלו מפלה לרעה את ארה"ב. עם זאת, כל מהלך כזה דורש את אישור הקונגרס וטראמפ לא צפוי לממש את רצונו. שר האוצר מנוצ'ין הכחיש את הדיווח ואף כינה אותו "פייק ניוז"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר ליועציו בבית הלבן כי הוא רוצה לפרוש מארגון הסחר העולמי - כך דיווח היום (שישי) האתר Axios, שציטט גורמים המעורים בשיחות. לפי אחד הגורמים, ששוחח עם טראמפ בנושא, הנשיא אמר פעמים רבות ליועציו: "אני לא יודע למה אנחנו שם. ה-WTO עוצב על ידי שאר העולם כדי לדפוק את ארצות הברית".

עם זאת, כל מהלך לפרישה מהארגון ידרוש אישור של הקונגרס, ולפי הדיווח, טראמפ לא צפוי לממש את רצונו. "גורמים המעורים במצב אומרים כי ממשל טראמפ ימשיך להסב את תשומת הלב לדרכים רבות שבהן ארצות הברית אינה זוכה לשיטתה ליחס הוגן או מאוזן במסגרת הפעילות של ה-WTO", דווח.

עוד ידיעות מהעולם
מרכזי קליטה באירופה וסיוע לאפריקה: האיחוד הגיע להסכם על הגירה
איום על עיתונאים ותביעה שקרסה: פרטים חדשים על הרוצח ממרילנד

דונלד טראמפ מחפש שופט חדש לבית המשפט העליון. רויטרס, רויטרס
לא אוהב הסכמים בינלאומיים. טראמפ/רויטרס, רויטרס

שר האוצר בממשל טראמפ סטיב מנוצ'ין, הכחיש את הדיווח וטען כי הוא מוטעה. "אין כאן חדשות", אמר מנוצ'ין בריאיון לרשת פוקס ואף כינה את הדיווח "פייק ניוז". "זו הגזמה", הוסיף. "הנשיא היה ברור בנוגע לחששות שיש לו בעניין ההסכם. הוא חושב שיש בו היבטים לא הוגנים, ושסין ואחרים ניצלו אותו לאינטרסים שלהם. אבל אנחנו מתמקדים בסחר חופשי ובשבירת מחסומים".

טראמפ פרש מכמה הסכמים בינלאומיים מאז שנכנס לתפקידו לפני כשנה וחצי, בראשם הסכם הגרעין עם איראן והסכם האקלים. הוא דורש לשנות את הסכם הסחר של צפון אמריקה (NAFTA) אחרי שכבר הספיק לעזוב את הסכם הסחר הטרנס-פסיפי (TPP).



(עדכון ראשון: 13:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully