וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איום על עיתונאים ותביעה שקרסה: פרטים חדשים על הרוצח ממרילנד

עורך דין שייצג בעבר את העיתון "קפיטל גאזט" בתביעת דיבה שהגיש נגדו ג'ארוד ראמוס סיפר כי הוא זעם על אחד הכותבים, שסיקר פרשה שבה היה מעורב. "הוא דיבר על למעוך את פניו בתוך בטון. הוא לא היה אדם יציב". ראמוס ירה למוות בחמישה בני אדם במערכת העיתון

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

ג'ארוד ראמוס, שירה אמש למוות בחמישה עובדי מערכת העיתון "קפיטל גאזט" באנאפוליס שבמדינת מרילנד בארצות הברית, נטר טינה לכלי התקשורת בשש השנים האחרונות, בשל תביעת דיבה שהגיש נגדו בשל פרסום על אודותיו. היום (שישי) הובא ראמוס בפני שופט לאחר מעצרו בעקבות התקרית והרשויות הודיעו על העמדתו לדין בגין חמישה סעיפים של רצח מדרגה ראשונה.

וויליאם שירלי, אחד מעורכי הדין שייצג את העיתון בתביעה שהגיש ראמוס בשנת 2012, סיפר לעיתון "ניו יורק דיילי ניוז" כי הוא בלט בשל סגנון לבושו הייחודי, זקן התיש שלו שהיה באורך כ-30 סנטימטרים וכן בשל "כעסו המבעבע" על העיתון.

שירלי סיפר כי זעמו של ראמוס יצא על אריק הארטלי, אחד מכותבי הטורים לשעבר בעיתון, בשל האופן שבו סיקר פרשה של מעקב ברשת מצדו של ראמוס אחר אחת מחברותיו ללימודים בתיכון. "הוא לא טיפוס שניתן לשכוח בקלות", הוסיף שירלי. "אני זוכר מקרה שבו הוא דיבר על רצונו למעוך להארטלי את הפרצוף בתוך בטון. זה הדאיג אותי בזמנו, הוא לא היה אדם יציב".

ג'ארוד ראמוס מלורל שבמרילנד יורה. מערכת וואלה! NEWS
"לא אדם יציב". ראמוס/מערכת וואלה! NEWS

אמש הגיע ראמוס, בן 38, לבניין מערכת העיתון כשהוא חמוש ברובה, פתח באש אל עבר העובדים במקום והשליך רימוני עשן. מהירי נהרגו חמישה עיתונאים ושניים נוספים נפצעו מרסיסים באורח קל. במהלך התקרית פונו 170 בני אדם מהבניין שבו נמצאת מערכת העיתון בידי כוחות המשטרה המקומית, שבתום חיפוש עצרו את ראמוס שהסתתר מתחת לשולחן.

ההרוגים הם וונדי ווינטרס, כתבת העיתון בת 65, ג'רלד פישמן, פרשן בן 61, רוברט היאסן, עורך בן 59, ג'ון מקנמרה, כתב ועורך בן 56 ורבקה סמית', עובדת במחלקת המכירות בת 34.

עוד באותו נושא

ארה"ב: חמישה הרוגים וכמה פצועים באירוע ירי במערכת עיתון במרילנד

לכתבה המלאה
אירוע ירי במערכת העיתון "קפיטל גאזט" באנאפוליס, מרילנד, 28 ביוני 2018. צילום מסך
זירת הירי מחוץ למערכת העיתון באנאפוליס, הלילה/צילום מסך

לדברי עורך הדין הוא לא הופתע לשמוע על תקרית הירי הלילה שבה היה מעורב ראמוס. "הוא חש שנעשה לו עוול מצד העיתון וביקש להגיע לערכאה המשפטית הגבוהה ביותר", סיפר שירלי על התביעה שבה עמד מול ראמוס, שייצג את עצמו.

כותרת הכתבה של הארטלי שעוררה את זעמו של ראמוס הייתה "ג'ארוד רוצה להיות חבר שלך", והתפרסמה לאחר שהוא הודה בהטרדה, בתביעה שהגישה נגדו חברתו ללימודים. בגוף הכתבה תואר כיצד במשך חודשים הטריד אותה ראמוס ושלח לה הודעות נאצה בדואר אלקטרוני שבהן אף קרא לה להתאבד.

באחת ההודעות שהופיעה בכתבתו של הארטלי כתב ראמוס: "לכי לשתות עוד משקה ואז תתלי את עצמך, שיכורה פחדנית וקטנה שכמותך". על פי הכתבה, במשך חודשים הוא הוסיף להטריד את אותה אישה - ובהמשך הרחיב את ההודעות ששלח גם לחבריה ולמעסיקיה, כשהוא אף קורא להם לפטרה.

אחד מציוציו של ראמוס נגד העיתונאי אריק הארטלי:

אחרי שהודה במסגרת התביעה נגדו בעבירה של הטרדה, ראמוס לא נאסר והוטל עליו עונש של מאסר על תנאי בלבד. אז החליט להגיש את התביעה נגד העיתון. בית המשפט במחוז פרינס ג'ורג' במרילנד דחה את התביעה, בנימוק שראמוס לא הציג אף הוכחה לטענתו שהכתבה הכילה מידע שגוי.

לאחר מכן הוא עתר לבית המשפט לערעורים במרילנד, בשנת 2015 - אך השופט צ'רלס מוילאן דחה את ערעורו וכתב כי נראה שראמוס היה פחות מעוניין בהשגת צדק לעצמו ויותר בהצגתה של חברתו ללימודים שהטריד באור רע.

ראמוס אף פתח חשבון טוויטר שבו הציג את תמונתו של הארטלי ופרסם דברי נאצה נגדו ונגד שופטים שעסקו בתביעתו, ובמיוחד נגד השופט מוילאן. ראמוס פרסם נאצות בחשבונו עד לינואר 2016, אז פסק בפתאומיות. אולם, הלילה סמוך למועד שבו הגיע למערכת ה"קפיטל גאזט", צייץ הודעה חדשה לראשונה זה שנתיים וחצי וכתב: "לך תזדיין ועזוב אותי השופט מוילאן", כשהוא מקשר לחשבון הטוויטר של השופט.

(עדכון ראשון: 7:55)

מתוך עמוד הטוויטר של "קפיטל גאזט":

אירוע ירי במערכת העיתון "קפיטל גאזט" באנאפוליס, מרילנד, ארצות הברית, 28 ביוני 2018. רויטרס
זירת הירי במרילנד/רויטרס
חמישה הרוגים באירוע ירי במערכת עיתון במרילנד, ארצות הברית. רויטרס, רויטרס
ראמוס נטר טינה לקריסת תביעת הדיבה נגד העיתון. זירת הירי במרילנד/רויטרס, רויטרס
אירוע ירי במערכת העיתון "קפיטל גאזט" באנאפוליס, מרילנד, ארצות הברית, 28 ביוני 2018. רויטרס
זירת הירי במרילנד/רויטרס
חמישה הרוגים ומספר פצועים באירוע ירי במערכת עיתון במרילנד. רויטרס
חמישה אנשי מערכת נהרגו באירוע הירי. מרילנד/רויטרס
אירוע ירי במערכת העיתון "קפיטל גאזט" באנאפוליס, מרילנד, ארצות הברית, 28 ביוני 2018. רויטרס
היורה הורשע בעבר בהטרדה. זירת הירי במרילנד/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully