וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית משפט ביטל צו של טראמפ שאסר על מהגרים בלתי-חוקיים לבקש מקלט

20.11.2018 / 14:20

מדינוית ההגירה של הנשיא ספגה מכה נוספת, כששופט קבע שהחלטתו האחרונה נוגדת חוק של הקונגרס הקובע כי ניתן לבקש מקלט גם בעת חציית הגבול ללא אישור. "סטייה קיצונית מהנוהג הקודם"

מהגרים מתיישבים על גדר הגבול בין מקסיקו וארצות הברית, בעיר טיחונאה, מקסיקו. רויטרס
מהגרים חוצים את הגבול ממקסיקו לארה"ב דרך טיחואנה, אתמול/רויטרס

בית משפט בארצות הברית השעה היום (שלישי) את הוראת הנשיא דונלד טראמפ למנוע ממהגרים שחצו בניגוד לחוק את הגבול עם מקסיקו לבקש מקלט במדינה. השופט ג'ון טיגר בסן פרנסיסקו הנחיל תבוסה משפטית נוספת למדיניות ההגירה של טראמפ, והחלטתו תיכנס לתוקף באופן מידי עד לדיון נרחב יותר ב-19 בדצמבר. משרד המשפטים טרם הגיב להחלטה.

טראמפ קבע כי מהגרים יוכלו להגיש בקשות מקלט רק אם הם הציגו את עצמם במעברי הגבול, אך ארגוני זכויות אדם עתרו נגד הצו מ-9 בנובמבר וטענו כי הוא מפר את חוקי ההגירה. לטענת השופט, הקונגרס קבע בבירור כי מהגרים יכולים לבקש מקלט ללא קשר לדרך שבה נכנסו למדינה. הוא קרא לצו של טראמפ "סטייה קיצונית" מהנוהג הקודם.

טיגר, שמונה לתפקיד על ישי הנשיא הקודם ברק אובמה, אמר תהיה אשר תהיה סמכותו של הנשיא, "הוא אינו יכול לכתוב מחדש את חוקי ההגירה בניגוד לאיסור המפורש של הקונגרס". לדבריו, החלטתו של טראמפ תאלץ אנשים עם בקשות מקלט לגיטימיות "לבחור בין אלימות בגבול, אלימות בבית או ויתור על הנתיב לקבלת מעמד פליט".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ 17 בנובמבר 2018. אי-פי, AP
שלח אלפי חיילים לגבול. טראמפ מחוץ לבית הלבן, שבת/AP, אי-פי

טראמפ שלח לאחרונה כ-5,000 חיילים לגבול מקסיקו, עם הגעת שיירת אלפי מהגרים ממרכז אמריקה. חלקם שוהים בעיר הגבול טיחואנה, המתקשה להתמודד עם מספרם הגדל של אלו הנמלטים מאלימות ומעוני בארצותיהם. מבקריו של הנשיא ראו בכך תעלול פוליטי לפני בחירות האמצע ב-6 בנובמבר. גם צווים קודמים של טראמפ בנושא ההגירה, כמו הגבלות על ערי מקלט, נחסמו בבתי משפט.

ארגוני זכויות אדם טוענים כי המהגרים נאלצים להמתין ימים או שבועות מעבר לגבול, שאורכו 3,100 ק"מ, בטרם הם יכולים להגיש בקשות מקלט בארצות הברית. לפי האגודה לזכויות האזרח, הרשויות במקסיקו החלו לאחרונה למנוע ממהגרים קטינים שנמצאים ללא הוריהם מלהגיע למעברי הגבול. מקסיקו סיטי מכחישה את הטענות, וציינה כי אין דיווחים כאלו מצד האו"ם וארגוני זכויות אדם המפקחים על הנעשה בגבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully