וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיירת האלפים נוהרת אל הגבול: טראמפ משנה את חוקי ההגירה

9.11.2018 / 10:06

לנוכח אלפי המהגרים המתקרבים לארצות הברית, ותחת גל של בקשות מקלט הצפויות לנחות עליו, טראמפ צפוי להודיע היום על מדיניות חדשה שתמנע ממי שנכנס לארצות הברית שלא כחוק להגיש בקשת מקלט

צילום: רויטרס

שיירת מהגרים עושה את דרכה לעבר הגבול הדרומי של ארצות הברית, ובממשל טראמפ מודיעים הלילה (שישי) כי יקשיחו את חוקי ההגירה כדי להיאבק בכך. לפי מספר דיווחים בארצות הברית, הבית הלבן מתכוון לדחות את בקשות המקלט של מהגרים שייכנסו לתחומי המדינה באופן לא חוקי בנימוק של ביטחון לאומי. בכיר בממשל אמר ל"וושינגטון פוסט" כי מדובר באותו הסעיף שבו השתמש טראמפ כדי לחתום על חרם ההגירה משבע מדינות בעלות רוב מוסלמי בשנת 2017.

הנשיא טראמפ צפוי לפרסם הודעה רשמית על המהלך כבר היום, בצעד נוסף שנועד להילחם בשיירת המהגרים, הנעה מתחומי מקסיקו לעבר תחומי ארצות הברית. השיירה, רובה מורכבת מתושבי הונדורס ואל סלבדור, יצאה לדרכה לפני כשלושה שבועות. לפי הערכות, בין 7,000 ל-10,000 איש נעים בה.

עוד בוואלה! NEWS:
כשהחשדות חמורים - גם ההמלצות מדאיגות: מורה נבוכים לתיק 3000
קנאביס חוקי והעלאת גיל לקניית נשק: מה אושר בבחירות בארה"ב?
מסדר חיסונים בקבוצת הווטסאפ של הגן: בהלת החצבת נמשכת

מהגרים מהונדורס מנסים להכנס למקסיקו 19 באוקטובר 2018. אי-פי, AP
המהגרים מהונדורס בדרכם לארצות הברית/AP, אי-פי
מהגרים מהונדורס מנסים להכנס למקסיקו 19 באוקטובר 2018. אי-פי, AP
משטרת מקסיקו לא הצליחה לעצור את זרם המהגרים/AP, אי-פי

שיירות של מהגרים עושות את דרכן אל עבר הגבול אחת לכמה שבועות, אולם השיירה הנוכחית נחשבת לחריגה מאוד בהיקפה. טראמפ איים על מדינות מרכז אמריקה כי יקצץ להן את סיוע החוץ אם לא יעצרו את השיירה, אולם כוחות המשטרה לא הצליחו לעצור את זרם המהגרים לפני שחצו את הגבול למקסיקו. בסמוך לבחירות אמצע הקדנציה, הורה טראמפ על שליחה של אלפי חיילים לעבר הגבול, ואלו עוסקים בתגבור האבטחה ומתיחת גדרות תיל.

הצעד החדש צפוי להיתקל בהתנגדות חריפה מצד ארגונים לזכויות מהגרים, שטוענים כי המצב החוקי כיום מאפשר למהגרים להגיש בקשה למקלט אם הם חשים פחד מרדיפה, ללא קשר לשאלה כיצד נכנסו לתחומי ארצות הברית. בממשל, מנגד, אמרו כי בית המשפט העליון כבר אישר בעבר את סמכותו של הנשיא להחליט בנושאים שכאלה, והמדיניות בה מתכוון טראמפ לנקוט, מייצגת צעד סביר להדוף את גל ההגירה ולהיאבק בתופעת בקשות מקלט, המוגשות בקלות על ידי מהגרים החוצים את הגבול בצורה לא חוקית.

מהגרים מהונדורס מנסים להכנס למקסיקו 19 באוקטובר 2018. אי-פי, AP
משטרת מקסיקו לא הצליחה להדוף את כמו המהגרים/AP, אי-פי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully