וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנאביס חוקי והעלאת גיל לקניית נשק: מה אושר בבחירות בארה"ב?

8.11.2018 / 23:06

לצד מהפך בבית הנבחרים ולהגדלת כוח הרפובליקנים בסנאט, נערכו משאלי עם בהם התבקשו התושבים להכריע בעניינים המצויים במחלוקות בחברה האמריקנית. בין החוקים שאושרו: מתן זכות הצבעה לאסירים לשעבר וועדה בלתי תלויה תקבע את מחוזות ההצבעה בבחירות

עריכה: ניר חן ויוסי אלטר

בחירות אמצע הקדנציה בארצות הברית הביאו למהפך בבית הנבחרים ולהגדלת כוחם של הרפובליקנים בסנאט, אולם לצד זאת נערכו שורה של משאלי עם במדינות השונות בהם התבקשו התושבים להכריע על עניינים המצויים במחלוקת חריפה בחברה האמריקנית.

במדינת וושינגטון, אושר להעלות את גיל המינימום לרכישת רובי סער מ-18 ל-21, וכן להתנות את מתן הרישיון בתקופת המתנה בת עשרה ימי עסקים. מדובר בניסיון משמעותי להיאבק בתפוצת כלי הנשק ולהגביל את הגישה של צעירים אליהם.

אחת ההצבעות המסקרנות מכולן - מתן זכות הצבעה לאסירים לשעבר, אושרה במדינת פלורידה ברוב סוחף של 63%. במדינה מתגוררים כיום 1.4 מיליון אסירים לשעבר שסיימו לרצות את עונשם ולפי המצב החוקי - לא ניתנה להם אפשרות להצביע בבחירות.

לקריאה נוספת:
הבחירות בארה"ב: הדמוקרטים כבשו את בית הנבחרים; הרפובליקנים התחזקו בסנאט
היורה בבר בקליפורניה: חייל מארינס לשעבר בן 28

ריאיון עם ג'וש קאריץ', בעל חנות הנשק The Dude במדינת וירג'יניה בארצות הברית. 18 ביוני 2016. עמרי נחמיאס באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, מערכת וואלה! NEWS
נשק בחנות בארצות הברית/מערכת וואלה! NEWS, עמרי נחמיאס באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

במדינת מישיגן אישרו המצביעים לגליזציה מלאה של מריחואנה לצרכנים מעל גיל 21. על המכירה יוטל מס בגובה של עשרה אחוזים. ביוטה ומזורי אושר שימוש במריחואנה רפואית.

בעיר סן פרנסיסקו שבקליפורניה אושרה הטלת מס מיוחד על עסקים המרוויחים מעל 50 מיליון דולר בשנה. ההכנסות ממס זה יופנו לקרן מיוחדת שתדאג לדיור לחסרי בית, בעיר בה מצוקת הדיור היא מהחריפות ביותר בארצות הברית. במדינות אלבמה ומערב וירג'יניה אישרו המצביעים תיקון שימנע מימון של הפלות מכספי ציבור. במדינת אורגון, מנגד, צעד דומה עלה להצבעה ונדחה.

שלוש מדינות: מישיגן, קולורדו ומיזורי אישרו תיקון שיהיו לו השלכות מרחיקות לכת על העתיד הפוליטי שלהן. לפי הצעד שאושר, ועדה בלתי תלויה תקבע את מחוזות ההצבעה בבחירות. כיום, מפלגה שנמצאת בשלטון קובעת כיצד ישורטטו מחוזות הבחירה, והיא עושה זאת באופן המפלה לרעה את המפלגה שנמצאת באותה נקודת זמן במיעוט.

עוד באותו נושא

כשהבית לוקח: לא רק טראמפ הפסיד בבחירות האמצע בארה"ב

לכתבה המלאה
מריחואנה רפואית במדינת אורגון, ארצות הברית. רויטרס
במישיגן אושרה לגליזציה מלאה של מריחואנה לצרכנים מעל גיל 21. מריחואנה/רויטרס

במדינת נבאדה, אושר כי מצביעים לא יאלצו יותר להירשם כדי להצביע, והרישום שלהם יתחדש באופן אוטומטי. במדינת מרילנד אושר תיקון שיאפשר למצביעים להירשם להצביע באותו היום של הבחירות.

המצב החוקי כיום במרבית המדינות הוא שעל המצביעים להירשם כמה שבועות מראש כדי להופיע בספר הבוחרים, אחרת הם אינם זכאים להצביע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully