וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היורה בבר בקליפורניה: חייל לשעבר בן 28 שסבל מפוסט טראומה

הרשויות זיהו את הרוצח שהרג 12 בני אדם בערב ריקודים בפרבר של לוס אנג'לס כאיאן דייויד לונג, חייל לשעבר ששירת באפגניסטן. הוא השתמש באקדח וככל הנראה שם קץ לחייו. המניע טרם ידוע

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

היורה בבר באזור לוס אנג'לס, שהרג 12 אנשים, הוא חייל לשעבר מחיל הנחתים של ארצות הברית - כך מסרו היום (חמישי) הרשויות. הוא זוהה כאיאן דייוויד לונג, בן 28. לפי השריף של מחוז ונטורה, ג'וף דין, הוא ככל הנראה שם קץ לחייו. ככל הידוע, הוא ירה רנדומלית לעבר המבלים בבר המסעדה בעיר טאוסנד אוקס. הוא השתמש באקדח גלוק 45 מ"מ, והמניע שלו טרם ידוע.

לונג שירת בחיל הנחתים מ-2008 ועד 2013, הגיע לדרגת טוראי ולחם באפגניסטן. הוא היה מיומן בשימוש במקלעים, וייתכן שסבל מפוסט טראומה. "ברור שמשהו בראשו גרם לו לעשות משהו כזה", אמר השריף.

פול דלקורט, סגן ראש לשכת ה-FBI האחראית על לוס אנג'לס, אמר כי נראה שהחייל פעל לבדו. הוא הוסיף כי ה-FBI יחקור כל אפשרות לכך שהוא עבר הקצנה דתית או היה קשור לארגוני טרור על מנת להשלים את התמונה המלאה.

לקריאה נוספת על הטבח
טבח בארה"ב: 12 הרוגים בירי בבר באזור לוס אנג'לס; היורה מת
"היה דם בכל מקום": היורה נכנס למסעדה בקליפורניה - והתחיל לרסס

איאן דיוויד לונג החשוד באירוע הירי במסעדה בדרום קליפורניה בה נהרגו 12 בני אדם 8.11.2018. מערכת וואלה! NEWS
המניע לטבח עדיין לא ברור. לונג/מערכת וואלה! NEWS

באפריל הגיעו שוטרים לביתו של לונג בניוברי פארק הסמוכה, בעקבות שיחה שהתקבלה על הפרעה לסדר הציבורי. הם מצאו אותו נסער, אך מומחים לבריאות הנפש ששוחחו עמו קבעו כי אין צורך בהמשך טיפול.

ריצ'רד ברג', שכנו של לונג, סיפר כי הוא זרע הרס בבית בעת התקרית. "הוא עשה חורים בקירות ודברים כאלו, ואחד השכנים היה מודאג והתקשר למשטרה", סיפר לרויטרס. ברג, שמטפל בכלבים שלו אמו של לונג, אמר כי היא סיפרה לו לאחר התקרית כי היא חוששת שהוא יתאבד, אך היא לא חשבה שהוא עלול לפגוע בה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
זירת הירי במסעדה בקליפורניה, ארה"ב 8 בנובמבר 2018. AP
מבלים שהיו בבר בעת הרצח, הלילה/AP

כ-20 אנשים נפצעו במסע הירי בבר borderline bar & grill, מקום פופולרי בקרב סטודנטים וצעירים בפרבר של לוס אנג'לס שהגיעו לרקוד בערב שירי קאנטרי. השריף המחוזי אמר כי שישה אנשי רשויות החוק שלא היו בתפקיד היו בבר בעת הירי. חלק מהניצולים סיפרו כי הם עמדו לפניהם וגוננו עליהם. "זאת סצינה מחרידה שם, יש דם בכל מקום", אמר בתדרוך לעיתונאים מוקדם יותר.

העיר, פרבר של לוס אנג'לס, דורגה כעיר השלישית הכי בטוחה בארצות הברית ב-2018 על ידי האתר Niche. "זה לא משנה באיזו קהילה אתה", אמר השריף כשנשאל אם הוא הופתע שזה קרה בעיר. "זה יכול לקרות בכל מקום".

זה היה מסע הירי הקטלני ביותר בארצות הברית מאז ש-17 תלמידים ומורים נהרגו בתיכון בפרקלנד, פלורידה, לפני כתשעה חודשים, ופחות משבועיים אחרי ש-11 יהודים נהרגו בטבח בבית כנסת בפיטסבורג. הירי בפיטסבורג הגיע לאחר שחבילות נפץ נשלחו לדמוקרטים בכירים, לגורמים רשמיים לשעבר ולרשת CNN, כולם מבקריו של טראמפ.

תיעוד מזירת הטבח

טראמפ אמר הבוקר כי הוא תודרך על "הירי הנורא". הוא שיבח את סוכנויות אכיפת החוק ואת האומץ שהפגינו. "אלוהים יברך את הקורבנות ואת משפחות הקורבנות", כתב טראמפ, שמתנגד לחיזוק ההגבלות על מכירת כלי נשק חרף מספר אירועי הירי הרבים.

הדמוקרטים, שזה זמן רב דורשים להגביר את הפיקוח בנושא, צפויים לנסות לקדם חקיקה חדשה בינואר, עם כינוס בית הנבחרים שעליהם השתלטו בבחירות שהתקיימו לקונגרס ביום שלישי.

"עלינו למצוא דרך לעצור את ההרג המרושע, שלעתים רבות גם היה ניתן למנוע אותו, ששודד את חייהם של חפים מפשע", כתב בטוויטר ג'רי נדלר, הדמוקרטי הבכיר בוועדת המשפט בבית הנבחרים. לדבריו, המחוקקים יחלו לעבוד על חקיקה שתכלול בדיקות רקע אוניברסליות לרוכשי כלי נשק.

(עדכון ראשון: 17:51)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully