וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבח בארה"ב: 12 הרוגים בירי בבר באזור לוס אנג'לס; היורה מת

היורה נכנס למסעדה בעיר טאוסנד אוקס, השליך רימוני עשן ופתח בירי, שממנו נהרג גם השוטר הראשון שהגיע לזירה. היורה נמצא מת במקום והמניע שלו טרם ברור. "הוא פשוט התחיל לירות לכל עבר", סיפרו עדי ראיה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

לפחות 12 בני אדם, בהם שוטר, נהרגו היום (חמישי) בירי בבר בדרום קליפורניה. עוד עשרה בני אדם נפצעו במסע ההרג ההמוני בעיר טאוסנד אוקס, אחד מיני רבים שחוותה ארצות הברית בתקופה האחרונה. היורה, גבר לבן בן 28, לבש לפי עדי ראיה ברדס שחור וסרט לראשו. המשטרה מצאה אותו מת במקום, אך לא ברור אם הוא ירה בעצמו או שנהרג על ידי השוטרים, ומה היה המניע שלו.

המשטרה המקומית מסרה כי התקרית החלה בסביבות השעה 23:23 במהלך ערב ריקודים של סטודנטים בקולג' מקומי בעיר, הממוקמת כ-60 ק"מ מערבית ללוס אנג'לס. היורה, שלפי דיווח בלוס אנג'לס טיימס הגיע למקום עם מכוניתה של אמו, השליך רימון עשן, ירה במאבטח ואז החל לירות ללא אבחנה בבר. לפי שריף מחוז ונטורה ג'וף דין, סמל רון הלוס, שהגיע לזירה נורה עם כניסתו למקום. הוא מת מפצעיו בבית החולים.

אחרי הפסקה של כ-15 דקות בירי, שוטרים נוספים נכנסו לבר "Borderline Bar and Grill" ומצאו את היורה, שהשתמש באקדח גלוק 45 מ"מ, מת מפצעי ירי וכן את 12 הקורבנות. פרט לשוטר, שהיה לקראת פרישה, יתר ההרוגים לא זוהו. לדברי השריף, הפצועים אינם במצב קשה, ורובם ככל הנראה נפצעו בעת שניסו להימלט. "זאת סצינה מחרידה שם, יש דם בכל מקום", אמר בתדרוך לעיתונאים. "החשוד הוא חלק מכך".

לקריאה נוספת
פרסם סרטונים מיזוגניים: גבר רצח שתי נשים בסטודיו ליוגה בפלורידה
פשע שנאה בארה"ב: 11 נרצחו בבית כנסת בפיטסבורג; היורה נעצר

זירת הירי במסעדה בקליפורניה, ארה"ב 8 בנובמבר 2018. AP
המבלים נמלטו מהמקום דרך החלונות. זירת הירי, היום/AP

העיר, פרבר של לוס אנג'לס, דורגה כעיר השלישית הכי בטוחה בארצות הברית ב-2018 על ידי האתר Niche. "זה לא משנה באיזו קהילה אתה", אמר השריף כשנשאל אם הוא הופתע שזה קרה בעיר. "זה יכול לקרות בכל מקום"

מאות אנשים נכחו במקום בעת הטבח. חלקם שברו את החלונות כדי להימלט, אחרים הסתתרו בשירותים.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אירוע ירי בבר בעיר ת'אוזנד אוקס שבקליפורניה 8 בנובמבר 2018 
מפה. מערכת וואלה! NEWS
אירוע ירי בבר בעיר ת'אוזנד אוקס שבקליפורניה 8 בנובמבר 2018 מפה/מערכת וואלה! NEWS

ג'ון הדג', עד ראייה שהיה סמוך למסעדה, סיפר כי ראה חשוד משליך רימון עשן. "הייתי בדלת הראשית והתחלתי לשמוע פיצוצים עזים, לפחות שלושה או ארבעה. נפלתי לקרקע. ראיתי כי שוטר נורה". הדג' הוסיף כי ליורה היה זקן, הוא חבש כובע ולבש ג'קט שחור. "חשבתי שזו בדיחה כשהירי החל. אני מכיר אנשים שהיו בפנים ואני מקווה שהכל בסדר".

טים, אביו החורג של הדג', אמר בדמעות כי היה בדיוק עזב את המסעדה כשעשן הגיח מכל עבר. "הוא ירה את הירי הראשון והבנתי שזה אמיתי". לדבריו, "היורה פגע במאבטח הכניסה ואז נכנס למשרד שם היו העובדים. הוא לא אמר כלום, רק התחיל לירות".

ירי במסעדה בקליפורניה, ארה"ב 8 בנובמבר 2018. רויטרס
צוותי רפואה גדולים הגיעו למקום. זירת הירי, היום/רויטרס

עד ראייה נוסף סיפר כי "פתאום התחיל ירי. דיברתי עם אנשים בפנים. חברה שלי הצליחה לצאת, אבל אחרת נשארה בפנים והתחבאה בשירותים. הוא פשוט הגיע לבר והתחיל לירות לכל עבר. ניסינו לצאת הכי מהר שיכולנו ואפילו שברנו חלונות. המשטרה הגיעה למקום אחרי 15 דקות. לא הצלחנו להבין מה קרה, הכל קרה כל כך מהר".

זירת הירי במסעדה בקליפורניה, ארה"ב 8 בנובמבר 2018. AP
זירת הירי במסעדה בקליפורניה, ארה"ב 8 בנובמבר 2018/AP

זה היה מסע הירי הקטלני ביותר בארצות הברית מאז ש-17 תלמידים ומורים נהרגו בתיכון בפרקלנד, פלורידה, לפני כתשעה חודשים, ופחות משבועיים אחרי ש-11 יהודים נהרגו בטבח בבית כנסת בפיטסבורג. הירי בפיטסבורג הגיע לאחר שחבילות נפץ נשלחו לדמוקרטים בכירים, לגורמים רשמיים לשעבר ולרשת CNN, כולם מבקריו של טראמפ.

טראמפ אמר הבוקר כי הוא תודרך על "הירי הנורא". הוא שיבח את סוכנויות אכיפת החוק ואת האומץ שהפגינו. "אלוהים יברך את הקורבנות ואת משפחות הקורבנות", כתב טראמפ, שמתנגד לחיזוק ההגבלות על מכירת כלי נשק חרף מספר אירועי הירי הרבים.

הדמוקרטים, שזה זמן רב דורשים להגביר את הפיקוח בנושא, צפויים לנסות לקדם חקיקה חדשה בינואר, עם כינוס בית הנבחרים שעליהם השתלטו בבחירות שהתקיימו לקונגרס ביום שלישי.

"עלינו למצוא דרך לעצור את ההרג המרושע, שלעתים רבות גם היה ניתן למנוע אותו, ששודד את חייהם של חפים מפשע", כתב בטוויטר ג'רי נדלר, הדמוקרטי הבכיר בוועדת המשפט בבית הנבחרים. לדבריו, המחוקקים יחלו לעבוד על חקיקה שתכלול בדיקות רקע אוניברסליות לרוכשי כלי נשק.

(עדכון ראשון: 10:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully