וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל השבתת הממשל: טראמפ ביטל את המשלחת לדאבוס - ועקץ את פלוסי

18.1.2019 / 2:44

נשיא ארה"ב החליט לוותר על ההשתתפות בפורום הכלכלי הבינלאומי "מתוך התחשבות בעובדים שלא מקבלים שכר". קודם לכן הוא הודיע ליו"ר בית הנבחרים כי לא יעמיד לרשותה מטוס - שעות ספורות לפני יציאתה לנסיעת עבודה לבלגיה, מצרים ואפגניסטן: "מוטב שתדוני עמי בסיום ההשבתה"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

ברקע השבתת הממשל, ביטל הלילה (שישי) נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, את נסיעת המשלחת האמריקנית לפורום הכלכלי בדאבוס. כך הודיע הבית הלבן. "מתוך התחשבות ב-800 אלף עובדים נהדרים אשר לא מקבלים שכר, ביטל הנשיא את נסיעת המשלחת האמריקנית לפורום הכלכלי העולמי", הודיעה דוברת הבית הלבן, שרה סנדרס. את המשלחת האמריקנית לדאבוס היו אמורים להוביל שר האוצר, סטיב מנוצ'ין, שר החוץ, מייק פומפאו, וקבוצה של בכירי ממשל נוספים.

ההודעה מגיעה שעות ספורות לאחר שטראמפ הודיע ליושבת ראש בית הנבחרים, ננסי פלוסי, כי לא יעמיד לרשותה מטוס צבאי לנסיעת עבודה לבריסל, מצרים ואפגניסטן - שעות ספורות לפני שהייתה אמורה להמריא. "לאור העובדה ש-800 אלף עובדים לא מקבלים שכר, אני בטוח שתסכימי איתי כי הדבר הנכון לעשות יהיה לדחות את הנסיעה", כתב טראמפ לפלוסי. "מוטב שבתקופה כזו תישארי בוושינגטון ותנהלי עמי משא ומתן על אבטחת הגבול וסיום ההשבתה", עקץ טראמפ.

לקריאה נוספת
הארוכה בהיסטוריה של ארה"ב: השבתת הממשל נכנסה ליומה ה-22
אין טבחים, אבל יש ג'אנק: טראמפ הזמין המבורגרים לאירוע בבית הלבן
"יש לי הזכות להכריז מצב חירום": טראמפ מאיים לעקוף את בית הנבחרים
פיצוץ במגעים לסיום ההשבתה בארה"ב: "ננסי אמרה לא, אני אמרתי ביי"

נשיא ארה"ב טראמפ במטה הפנטגון, ארלינגטון, וירג'יניה, 17 בינואר 2019. רויטרס, רויטרס
עקץ את פלוסי. טראמפ במטה הפנטגון, ארלינגטון, וירג'יניה/רויטרס, רויטרס

לנשיא, בתור המפקד העליון של הצבא, ישנה הזכות למנוע מפלוסי שימוש במטוס צבאי לצורך הנסיעה, ואם פלוסי תרצה בכל זאת לצאת לפחות לחלק מן היעדים המופיעים בלוח הזמנים שלה היא תצטרך לעשות זאת בטיסה אזרחית. מנהיג הדמוקרטים בבית הנבחרים, סטני הויר, אמר כי ההחלטה של טראמפ "מצערת מאוד".

הודעתו של טראמפ מגיעה בעיתוי לא מקרי, יממה אחת בלבד לאחר שפלוסי מצידה פנתה אל טראמפ וביקשה ממנו לתאם מועד אחר לנאום מצב האומה, אותו הוא אמור לשאת בפני שני בתי הקונגרס בסוף החודש. גם את הדחיה הזו תלתה פלוסי בהתארכות השבתת הממשל ובעובדים שאינם מקבלים שכר, לרבות עובדי אבטחה. בעקבות זאת, הודיעה השרה לביטחון המולדת, קירסטן נילסן, כי היא יכולה לערוב לכך שיהיו מספיק כוחות שיטור שיאבטחו את גבעת הקפיטול על אף ההשבתה.

עוד באותו נושא

הארוכה בהיסטוריה של ארה"ב: השבתת הממשל נכנסה ליומה ה-22

לכתבה המלאה
יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי והסנאטור הדמוקרטי צ'אק שומר בתום פגישה עם הנשיא דונלד טראמפ בניסיון לסיים את השבתת הממשל, 9 בינואר 2019. רויטרס
יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי/רויטרס

הממשל מושבת מזה ארבעה שבועות, פרק הזמן הארוך בהיסטוריה, בגלל חוסר הסכמות על התקציב בין הנשיא ובין הנהגת הדמוקרטים. בעוד טראמפ דורש כי תקציב המשרד לביטחון המולדת יכלול סכום של 5.7 מיליארד דולר לבניית חומה בגבול עם מקסיקו, הדמוקרטים מסרבים להקצות שום סכום לצורך כך, ובין הצדדים שורר נתק זה ימים ארוכים.

בינתיים, כ-800 אלף עובדי ממשל לא מקבלים שכר. כ-420 אלף עובדים המוגדרים חיוניים ממשיכים להגיע לעבודה תוך ציפייה לקבל את שכרם רטרואקטיבית כשהדבר ייפתר, ואילו 380 אלף עובדים הוצאו לחופשה כפויה ולא יקבלו שכר על עבודה בתקופה זו כלל.

(עדכון ראשון: 00:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully