וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש לי הזכות להכריז מצב חירום": טראמפ מאיים לעקוף את בית הנבחרים

11.1.2019 / 6:32

כשהממשל האמריקני מושבת 20 יום ללא פיתרון נראה באופק, אמר הלילה הנשיא כי הוא מתקרב לנקודה בה יודיע על מצב חירום בגבול. ההכרזה תאפשר להשתמש במשאבים של הפנטגון לבניית החומה בגבול עם מקסיקו גם ללא אישור הקונגרס. טראמפ: "החוק לצידי, זה עניין של ביטחון לאומי"

פיצוץ במגעים לסיום השבתת הממשל: הנשיא טראמפ עזב באמצע פגישה עם יו"ר בית הנבחרים ומנהיג הדמוקרטים/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נערך לאפשרות של הכרזה על מצב חירום, שתאפשר לו להעביר משאבים מן הפנטגון לעבר בניית חומה בגבול מקסיקו. בראיון לרשת פוקס ניוז, אמר הלילה (שישי) טראמפ כי "אם לא נגיע להסכם עם הקונגרס, אכריז על מצב חירום". לדבריו, "החוק לצדי, יש לי הזכות להכריז מצב חירום. זה עניין של ביטחון לאומי".

טראמפ אמר כי התנגדות הדמוקרטים להקצות סכום של 5.7 מיליארד דולר לבניית החומה נובעת משיקולים פוליטיים. "החומה תהיה מאה אחוז יעילה, וננסי וצ'אק יודעים זאת. אבל זה קשור לפוליטיקה, לבחירות 2020. הם יודעים שאני צודק", המשיך הנשיא, "אם אין מחסום, בין אם זה מחסום מתכת או חומה, לא נפתור את המשבר הזה".

עוד בוואלה! NEWS:
חקירות מצ"ח ופיגועים: ב"נצח יהודה" מנסים לעצור את רצף התקלות
"ראינו עשן ואש גדולים'': שני הרוגים מהתהפכות רכב סמוך לחיפה
ניצחון לגבאי: ועידת העבודה אישרה את שריוני היו"ר לרשימה

נשיא ארה"ב טראמפ נושא נאום לאומה מהחדר הסגלגל, 8 בינואר 2019. רויטרס
מאיים להכריז על מצב חירום. טראמפ/רויטרס

כשנשאל מה לוח הזמנים ומתי ניתן לצפות שיקבל הכרעה בנוגע להכרזת מצב חירום, אמר טראמפ כי "נצטרך לראות מה יקרה בימים הבאים. אני לא אשנה את דעתי, כי זה בטוח שהחומה עובדת. נוסיף מעבר לכך ציוד טכנולוגי וחיישנים לגילוי סמים. אבל אם אין לנו מחסום פיזי זה בזבוז זמן".

לפי דיווח בוושינגטון פוסט מהלילה, הממשל בוחן להסיט תקציבים מתקציב ההנדסה של הצבא לצורך בניית החומה. הכסף יגיע מתוך תקציב של 13.9 מיליארד דולר שהקונגרס הקצה בשנה שעברה לטובת פרויקטים אזרחיים וטרם נוצל. מדובר בפרויקטים שנועדו לשקם אזורים מוכי אסון, כמו קו החוף של טקסס שנפגע בהוריקן הארווי, וחלקים מפורטו ריקו שנפגעו בהוריקן מריה. הממשל מנסה לאתר תקציבים פנויים גם בתוך תקציב הבינוי של הצבא. לפי הדיווח, טראמפ הפציר בצבא להשיב מתי ניתן יהיה לחתום על חוזים עם קבלנים, והאם הבניה תוכל להתחיל בתוך 45 יום. אם אכן טראמפ יכריז על המהלך, צפויות נגדו עתירות רבות לבתי המשפט.

עוד באותו נושא

פיצוץ במגעים לסיום ההשבתה בארה"ב: "ננסי אמרה לא, אני אמרתי ביי"

לכתבה המלאה
יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי והסנאטור הדמוקרטי צ'אק שומר בתום פגישה עם הנשיא דונלד טראמפ בניסיון לסיים את השבתת הממשל, 9 בינואר 2019. רויטרס
חברי הקונגרס מסרבים לדרישה. פלוסי, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully