וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצוץ במגעים לסיום ההשבתה בארה"ב: "ננסי אמרה לא, אני אמרתי ביי"

9.1.2019 / 23:05

פגישתם של יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי ומנהיג הדמוקרטים צ'אק שומר עם טראמפ הסתיימה בפיצוץ, לאחר שהשניים סירבו לדרישת הנשיא להקמת החומה בגבולה הדרומי של ארצות הברית. בתגובה, טראמפ עזב את הפגישה. "בזבוז זמן מוחלט", צייץ הנשיא

פיצוץ במגעים לסיום השבתת הממשל: הנשיא טראמפ עזב באמצע פגישה עם יו"ר בית הנבחרים ומנהיג הדמוקרטים/צילום: רויטרס

המגעים לסיום השבתת הממשל האמריקני שוב התפוצצו הערב (רביעי) זאת לאחר שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ויו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי לא הגיעו להסכמות. מנהיג הדמוקרטים צ'אק שומר מסר כי טראמפ עזב את הפגישה, זאת לאחר שפלוסי סירבה בתקיפות לדרישתו להקמת החומה בגבולה הדרומי של ארצות הברית.

"בדיוק עזבתי את הפגישה עם צ'אק וננסי, בזבוז זמן מוחלט", צייץ טראמפ. "שאלתי מה יקרה בעוד 30 יום. האם תאשרו את אבטחת הגבול שכוללת הקמת חומה או מכשול פלדה? ננסי אמרה 'לא'. אני אמרתי 'ביי-ביי'. שום דבר אחר לא ילך". שומר מצדו אישר כי כך התנהלו פני הדברים וטען כי "הוא (טראמפ) אמר 'אז אין לנו על מה לדון' ויצא מהחדר'".

לקריאה נוספת:
טראמפ בנאום לאומה: "בגבול הדרומי יש משבר, עוד כמה דם יישפך?"
טראמפ: אם הדמוקרטים לא יסכימו למימון חומה - נסגור את הגבול
בהיעדר רוב לבניית חומה בגבול מקסיקו: הממשל האמריקני מושבת

יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי והסנאטור הדמוקרטי צ'אק שומר בתום פגישה עם הנשיא דונלד טראמפ בניסיון לסיים את השבתת הממשל, 9 בינואר 2019. רויטרס
פלוסי ושומר בתום פגישתם עם טראמפ, הערב/רויטרס

סגן הנשיא מייק פנס אמר בעקבות הדברים כי מדובר במשבר עמוק, וציין כי הממשל מעולם לא התמודד עם מצב שכזה בעבר. "אני אומר לכל אמריקני שהממשל הזה לוקח ברצינות את המחויבות שלנו לביטחון האזרחים", הצהיר. "היום הצגנו לדמוקרטים הצעה לחומה ממתכת ובמקביל שינוי בחוקים להגשת בקשות מקלט. התשובה של הדמוקרטים לכל זה היא 'לא ננהל משא ומתן'".

"הנשיא הבהיר שלא יהיה דיל בלי החומה", הוסיף פנס. "ההצעה שהנחנו בפניהם משקפת גם את סדר העדיפויות של הדמוקרטים. כשפלוסי סירבה - בנקודה הזו הנשיא הרגיש שאין לו עוד סיבה להיות בפגישה. אנחנו מקווים שהם ישובו לשולחן המשא ומתן".

פנס אף הדגיש כי נושא החומה הוא בעל חשיבות גבוהה מאוד לנשיא טראמפ, וכי "יש לו רגשות חזקים בנוגע לכך". לדבריו, "הוא הביא את ההגירה הלא חוקית אל מרכז הדיון הציבורי. בגלל שאין חומה אנחנו רואים עליה בהברחת סמים, הברחת בני אדם. לכן טראמפ עזב את החדר, כי פלוסי אמרה לו שגם אם הוא יסכים לפתוח את הממשל היא לא תתן מימון לחומה. שהקונגרס יעשה את העבודה שלו".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי והסנאטור הדמוקרטי צ'אק שומר בתום פגישה עם הנשיא דונלד טראמפ בניסיון לסיים את השבתת הממשל, 9 בינואר 2019. רויטרס
סירבה לדרישה. פלוסי, הערב/רויטרס

כרבע מהממשל האמריקני מושבת כבר 18 ימים, זאת בעקבות חוסר ההסכמה בסוגיית החומה ותקצובה. הדבר משפיע על 800 אלף עובדים בממשל האמריקני. 380 אלף מתוכם הוצאו לחופשה כפויה, בעוד ש-420 אלף עובדים חיוניים ממשיכים להגיע לעבודה מבלי לקבל שכר. מאות עובדי אבטחה בארבעה שדות תעופה גדולים בארצות הברית שנמנים עם ציבור העובדים החיוניים דיווחו בשבוע שעבר כי הם חולים ולא התייצבו לעבודה.

בנוסף לכך, 19 מוזיאונים בוושינגטון הבירה נותרים סגורים, וכך גם פארקים לאומיים. ככל שהזמן חולף, פוחתות גם הרזרבות התקציביות של משרד החקלאות שמממנות תלושי מזון לנזקקים, ואם ההשבתה תימשך עד סוף פברואר, למשרד לא יהיה כסף לממן זאת. הנשיא טראמפ שוקל מזה מספר ימים להכריז מצב חירום בגבול, מה שיאפשר לו להשתמש בתקציב הפנטגון לבניית החומה בגבול עם מקסיקו.

נשיא ארה"ב טראמפ נושא נאום לאומה מהחדר הסגלגל, 8 בינואר 2019. רויטרס
לא הכריז על מצב חירום. טראמפ/רויטרס

עם זאת, אמש נשא טראמפ נאום מהחדר הסגלגל - לראשונה בכהונה שלו - וניסה לשכנע את הציבור האמריקני בנחיצותה של חומה בגבול עם מקסיקו ונמנע מהכרזה על מצב חירום. מיד אחרי דבריו, התאפשר גם לפלוסי ושומר, לשאת נאום תגובה מן הקונגרס, שבו טענו כי "מה שצריך להיות הסמל של ארצות הברית הוא פסל החירות, ולא חומה בגובה עשרה מטר".

בנאומו שארך כתשע וחצי דקות, אמר טראמפ כי ישנו משבר ביטחוני בגבול הדרומי, וכי הציבור האמריקני נפגע כתוצאה מההגירה הבלתי חוקית. "בכל יום רשויות המכס והגבולות מתמודדות עם אלפי אנשים שמנסים להיכנס לארצות הברית בצורה לא חוקית. אין לנו מקום יותר לעכב אותם, ואין לנו דרך להחזיר אותם במהרה לארצותיהם. כל האמריקנים נפגעים ממערכת הגירה בלתי נשלטת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully