וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: אם הדמוקרטים לא יסכימו למימון חומה - נסגור את הגבול

28.12.2018 / 18:33

נשיא ארה"ב איים כי אם לא יימצא הרוב הדרוש לאישור חמשת מיליארד הדולרים לבניית חומה בגבול מקסיקו - הוא יסגור את הגבול הדרומי לגמרי. בינתיים נמשכת השבתתו החלקית של הממשל עם אלפי עובדים מחוסרי עבודה ואזרחים רבים ללא גישה לשירותים ממשלתיים

רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ איים היום (שישי) לסגור את הגבול הדרומי אם הדמוקרטים בקונגרס לא יסכימו לאשר את מימון בניית החומה בין ארצות הברית למקסיקו. על רקע אי ההסכמה בסנאט על חמשת מיליארד הדולרים הדרושים לתכנית של טראמפ, כתב הנשיא האמריקני בחשבון הטוויטר שלו כי אם לא תושג הסכמה, "ניאלץ לסגור את הגבול הדרומי לגמרי".

היעדר הרוב בסנאט לאישור המימון לבניית החומה הביא להשבתתו החלקית של הממשל האמריקני כבר כמעט שבוע. בעקבות ההשבתה אלפי עובדי ממשל נותרים בינתיים ללא עבודה והאזרחים האמריקנים נאלצים להתמודד עם היעדר השירותים הממשלתיים.

עוד בוואלה! NEWS:
בצל איומי טורקיה: צבא סוריה נכנס לעיר אסטרטגית שפינו הכורדים
בין דיכוי לפיתוח כלכלי, אשת הברזל של בנגלדש רוצה לבצר את שלטונה
חלונות רעדו, אנשים נמלטו מבתיהם: פיצוץ מסתורי החריד את ניו יורק

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, 20 בדצמבר 2018. AP
טראמפ/AP

אחרי ההחלטה על השבתת הממשל, העלה טראמפ תמונה עם תרשים מעודכן של הגדר אותה הוא מבקש לבנות בגבול. "זה העיצוב של מחסום עמודי המתכת שיהיה אפקטיבי לחלוטין ובאותו הזמן יפהפה!", צייץ. עם זאת, הדמוקרטים טענו כי ישנם פתרונות טכנולוגיים אחרים שעדיפים וזולים יותר מאשר לבנות חומה. לפי שעה, עדיין לא נראה באופק פתרון שמוסכם על כל הצדדים.

עוד באותו נושא

בהיעדר רוב לבניית חומה בגבול מקסיקו: הממשל האמריקני מושבת

לכתבה המלאה

הציוץ של טראמפ אחרי השבתת הממשל:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully