וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל איומי טורקיה: צבא סוריה נכנס לעיר אסטרטגית שפינו הכורדים

28.12.2018 / 18:07

כוחות המשטר הודיעו כי הם הניפו את דגל הלאום אחרי שה-YPG נסוגו ממנביג' שבצפון המדינה. זאת בשל איומי ארדואן לתקוף את הכורדים עם נסיגת ארה"ב

ללא

צבא סוריה הכריז היום (שישי) כי הוא נכנס לעיר מנג'יב שבצפון המדינה, אחרי נסיגת המיליציה הכורדית YPG. "נספק הגנה מלאה לאזרחים הסורים ולכל מי שנמצאים בעיר", נמסר. "על הסורים להצטרף למאמצים לשימור ריבונות לאומית". בדמשק הזהירו כי הם מוכנים למגר "כל פולש" ברקע איומי טורקיה לפלוש לעיר כדי להדוף את הכורדים. אלו קראו מוקדם יותר למשטר להשתלט מחדש על מנביג'.

לא ברור אם כוחות הממשל יתפרסו בעיר, שבה עדיין מוצבים כוחות אמריקניים למרות החלטת הנשיא דונלד טראמפ להחזירם. צבא ארצות הברית הקים בתחילת השנה בסיס במנביג' כדי למנוע חיכוכים בין הכורדים, שבהם תמך במאבק בדאעש, לבין טורקיה, הרואה בהם ארגון טרור.

למרות הודעת הצבא הסורי, גורם רשמי אמריקני אמר לרויטרס כי כוחות האמריקניים לא שינו את מיקומם במנביג' ושעשרות מהם עדיין מוצבים במקום, לטענתו, הם לא ראו כוחות סוריים בתוך מנביג', אלא רק בפאתי העיר.

עוד בוואלה! NEWS
להילחם לבד בלי ארה"ב: מתנת החג של טראמפ למזרח התיכון
טראמפ על הנסיגה מסוריה: "ישראל עושה עבודה טובה בלהגן על עצמה"
תמונות הלווין חושפות: הנזק שנגרם מהתקיפה בסוריה ל"מחסן האיראני"

צבא סוריה נכנס לעיר מנביג' שפינה הכורדים בצפון המדינה. אתר רשמי
צבא סוריה נכנס למנביג'/אתר רשמי

רוסיה, המגבה את משטרו של אסד ומנהלת מגעים עם טורקיה, התומכת במורדים, על סיום המלחמה, בירכה על החזרת השליטה לדמשק. "זאת מגמה חיובית", אמר דובר הקרמלין, דימיטרי פסקוב.

במקביל, נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר כי לאנקרה אין עניין במנביג' אם "ארגוני הטרור" יעזבו את האזור. הוא אמר כי הוא ידון עם גורמים ברוסיה על ההתפתחויות האחרונות.

המורדים הנתמכים על ידי טורקיה שמוצבים באזור אמרו כי הם החלו לנוע יחד עם הכוחות הטורקיים לעבר מנביג' כדי "להתחיל במבצע הצבאי לשחרור העיר". אחד מעדי הראייה סיפר כי הם נראו כשהם נעים לעבר קו החזית בכלי רכב צבאיים עם רובים.

במקביל, גורמים אמריקניים אמרו לרשת ABC כי נסיגת ארצות הברית מסוריה עשויה להימשך זמן רב מהצפוי. הערכה זו מגיעה אחרי שנטען כי החזרת 2,000 החיילים עשויה לארוך כ-30 יום בלבד. הגורמים הדגישו כי לא התקבלו אף החלטות סופיות לגבי לוח הזמנים המתכונן לתהליך - אך הוא עשוי להימשך חודשים.

(עדכון ראשון: 12:09)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
רכב צבאי של מורדים הנתמכים על ידי טורקיה באזור מנביג' שבסוריה ב-28 בדצמבר 2018. רויטרס
רכב צבאי של המורדים הנתמכים על ידי טורקיה באזור מנביג'/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully