וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ על הנסיגה מסוריה: "ישראל עושה עבודה טובה בלהגן על עצמה"

27.12.2018 / 6:26

במהלך ביקורו בעיראק נשאל הנשיא על השלכות נסיגת הכוחות האמריקניים על ישראל והשיב כי "אמרתי לביבי, 'אתה יודע שאנחנו נותנים לישראל 4.5 מיליארד דולר בשנה'". טראמפ ניסה להפיג את החשש בישראל והדגיש כי "תמיד נעמוד לצדה. אני זה שהעביר את השגרירות לירושלים"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר הלילה (חמישי) כי "ארצות הברית תמיד תעמוד לצד ישראל" בעת ביקורו בבסיס הצבאי בעיראק. לשאלת כתבים המתלווים לנסיעתו כיצד הנסיגה מסוריה תשפיע על ישראל. הנשיא אמר כי, "אני לא רואה זאת כך". לדבריו, "דיברתי עם ביבי. אמרתי לו, 'אתה יודע שאנחנו נותנים לישראל 4.5 מיליארד דולר בשנה'. הם מגנים על עצמם - והם עושים עבודה מאוד טובה בלהגן על עצמם".

עוד הוסיף טראמפ, "תמיד נעמוד לצד ישראל. אני זה שהעברתי את השגרירות לירושלים. אני. הייתי זה שהיה מוכן לעשות זאת. אלו הם פני הדברים, ואנחנו נדאג לישראל. ישראל תהיה בסדר גמור. אנחנו נותנים להם 4.5 מיליארד דולר. ובכנות, אנחנו נותנים הרבה יותר מזה אם מסתכלים על המספרים".

עוד בוואלה! NEWS
אחרי נסיגת ארה"ב: עיראק שוקלת לשלוח כוחות אל סוריה
טראמפ בביקור בעיראק: "נשתמש בעיראק כבסיס אם נרצה לעשות משהו בסוריה"

פגישת נתניהו טראמפ בבנייני האו"ם 26 בספטמבר 2018. אבי אוחיון לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
תמיד נעמוד לצד ישראל/מערכת וואלה! NEWS, אבי אוחיון לע"מ

טראמפ ורעייתו מלניה ביקרו חיילים אמריקניים המוצבים במדינה לרגל חג המולד, בפעם הראשונה אחרי כשנתיים בתפקיד. במהלך הביקור אמר טראמפ כי אין לו אף תכנית להחזיר את החיילים האמריקנים מעיראק וכי ארצות הברית תוכל "להשתמש בעיראק כבסיס אם נרצה לעשות משהו בסוריה".

בשבוע שעבר הודיע הבית הלבן כי החלה החזרת כוחות מסוריה כחלק מהמעבר לשלב הבא בקמפיין נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), אחרי שאיבד את הרוב המכריע של השטח שכבש בשנים האחרונות. בנוסף לסוריה, טראמפ החליט להשיב גם מחצית מ-14 אלף החיילים במוצבים באפגניסטן. בעקבות החלטתו של טראמפ התפטרו שר ההגנה ג'יימס מאטיס והשליח המיוחד של ארצות הברית לקואליציה נגד דאעש, ברט מקגרק.

עוד באותו נושא

טראמפ בביקור בעיראק: "נשתמש בעיראק כבסיס אם נרצה לעשות משהו בסוריה"

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ במהלך ביקור פתע לחיילים אמריקאים בבסיס חיל האוויר האמריקאי בעיראק 26 בצדמבר 2018. רויטרס
טראמפ בביקורו בעיראק, אתמול/רויטרס

מטוסו של טראמפ, "אייר פורס 1", נחת בבסיס אל-אסד שממערב לבגדאד אחרי שהמריא מוושינגטון במהלך הלילה. יחד עם הזוג טראמפ נסעה רק קבוצה קטנה של עוזרים וסוכני השירות החשאי וכמה עיתונאים, ובדרכו חזרה נחת לביקור ולתידלוק גם בבסיס רמשטיין בגרמניה.

טראמפ ניצל את השבתתו החלקית של הממשל לצורך הטיסה והיעלמותו הזמנית העלתה ספקולציות שונות. במהלך הטיסה היו מי שהבחינו בכך שטראמפ לא צייץ במשך יותר מ-17 שעות, שיועצי התקשורת שלו נעדרו ושהאורות היו מכובים בקומה השנייה של הבית הלבן, שם נמצא משרדה של דוברת הבית הלבן שרה האקבי סנדרס.

5,200 החיילים האמריקנים בעיראק מסייעים לצבא העיראקי במלחמתו נגד דאעש. טראמפ ספג בעבר ביקורת על כך שהוא לא מבקר את כוחות הצבא האמריקני המוצבים ברחבי העולם, במיוחד אחרי שביטל את ביקורו לטקס לזכר חיילי מלחמת העולם הראשונה בצרפת בשל הגשם שירד במדינה.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ ורעייתו מלניה מברכים חייליים אמריקאים בבסיס חיל האוויר האמריקאי בעיראק 26 בצדמבר 2018. רויטרס
טראמפ ורעייתו עם חיילים בעיראק/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully