וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הנסיגה מסוריה: טראמפ הגיע לביקור פתע בעיראק

27.12.2018 / 3:05

נשיא ארה"ב ורעייתו ביקרו חיילים אמריקניים המוצבים במדינה, בפעם הראשונה אחרי שנתיים בתפקיד. במהלך הביקור אמר טראמפ כי אין לו אף תכנית להחזיר את החיילים האמריקנים מעיראק וכי וושינגטון תוכל "להשתמש בעיראק כבסיס אם נרצה לעשות משהו בסוריה"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ורעייתו מלניה ביקרו אמש (רביעי) חיילים אמריקניים המוצבים בעיראק לרגל חג המולד, בפעם הראשונה שבה טראמפ מגיע לאזור מלחמה אחרי כשנתיים בתפקיד. במהלך הביקור אמר טראמפ כי אין לו אף תכנית להחזיר את החיילים האמריקנים מעיראק וכי ארצות הברית תוכל "להשתמש בעיראק כבסיס אם נרצה לעשות משהו בסוריה". זאת ברקע ההחלטה לסגת ממנה.

בנאומו בפני החיילים, אמר טראמפ כי הנוכחות של ארצות הברית בסוריה "מעולם לא הייתה אמורה להיות קבועה" בצל הביקורת שהשמיעו דמוקרטים ורפובליקנים על המהלך, שלפיהם יועיל לרוסיה ולאיראן ועשוי לאפשר לדאעש להתחזק שוב. הוא אמר בפני הלוחמים לבושי המדים בהאנגר צבאי כי חלק מהכוחות "יכולים לשוב עתה הביתה למשפחותיהם". הוא חזר על כך שארצות הברית לא תהיה "השוטר של העולם". לדבריו, "הפסקנו להיות פראיירים, חבר'ה. שוב מכבדים אותנו כאומה".

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי התפטרותו: שר ההגנה של ארה"ב חתם על צו הנסיגה מסוריה
טראמפ: שוחחתי עם ארדואן על נסיגה איטית ומתואמת מסוריה
אחרי נסיגת ארה"ב: עיראק שוקלת לשלוח כוחות אל סוריה

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ במהלך ביקור פתע לחיילים אמריקאים בבסיס חיל האוויר האמריקאי בעיראק 26 בצדמבר 2018. רויטרס
טראמפ נואם בפני החיילים בעיראק, אתמול/רויטרס

בשבוע שעבר הודיע הבית הלבן כי החלה החזרת כוחות מסוריה כחלק מהמעבר לשלב הבא בקמפיין נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), אחרי שאיבד את הרוב המכריע של השטח שכבש בשנים האחרונות. בנוסף לסוריה, טראמפ שוקל להשיב גם מחצית מ-14 אלף החיילים במוצבים באפגניסטן. בעקבות החלטתו של טראמפ התפטרו שר ההגנה ג'יימס מאטיס והשליח המיוחד של ארצות הברית לקואליציה נגד דאעש, ברט מקגרק.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טראמפ ניצל את השבתתו החלקית של הממשל לצורך הטיסה והיעלמותו הזמנית העלתה ספקולציות שונות. במהלך הטיסה היו מי שהבחינו בכך שטראמפ לא צייץ במשך יותר מ-17 שעות, שיועצי התקשורת שלו נעדרו ושהאורות היו מכובים בקומה השנייה של הבית הלבן, שם נמצא משרדה של דוברת הבית הלבן שרה האקבי סנדרס.

מטוסו של טראמפ, "אייר פורס 1", נחת בבסיס אל-אסד שממערב לבגדאד אחרי שהמריא מוושינגטון במהלך הלילה. יחד עם הזוג טראמפ נסעה רק קבוצה קטנה של עוזרים וסוכני השירות החשאי וכמה עיתונאים, ובדרכו חזרה לארצות הברית נחת לביקור ולתדלוק גם בבסיס האמריקני ראמשטיין בגרמניה

5,200 החיילים האמריקנים בעיראק מסייעים לצבא העיראקי במלחמתו נגד דאעש. טראמפ ספג בעבר ביקורת על כך שהוא לא מבקר את כוחות הצבא האמריקני המוצבים ברחבי העולם, במיוחד אחרי שביטל את ביקורו לטקס לזכר חיילי מלחמת העולם הראשונה בצרפת בשל הגשם שירד במדינה.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ נושק לרעייתו מלניה  במהלך ביקור פתע לחיילים אמריקאים בבסיס חיל האוויר האמריקאי בעיראק 26 בצדמבר 2018. רויטרס
טראמפ ומלניה על הבמה, אתמול/רויטרס

רשת אל-מדיאן דיווחה כי ההנהגה העיראקית סירבה לפגוש את טראמפ. טראמפ אמר כי הוא לא נפגש עם ראש ממשלת עיראק, עאדיל עבד אל-מהדי, אך שוחח עמו בטלפון. לטענת הבית הלבן, הם לא יכלו להיפגש בגלל ההתראה הקצרה של ביקורו של טראמפ. עוד נמסר כי ראש ממשלת עיראק הסכים לבקר בוושינגטון, אך מבגדאד לא נמסר אישור לכך.

במקביל, המיליציה השיעית א-נוג'בא, שנתמכת על ידי איראן, גינתה את ביקור טראמפ. היא הזהירה כי היא "לא תאפשר להפוך את עיראק לבסיס לאיומים" על המדינות השכנות. היא קראה לממשלת עיראק לגרש את הכוחות האמריקניים מאחר שזו פגיעה בריבונות המדינה, והוסיפה כי "על טראמפ להבין שריבונות עיראק הושגה בדם".

טראמפ הוא הנשיא השלישי שמגיע לעיראק, אחרי שני קודמיו בתפקיד, ברק אובמה וג'ורג' וו. בוש שערכו גם הם ביקורי פתע. בשל סיבות ביטחוניות, הביקורים נשמרים בדרך כלל בסוד עד תחילתם.

(עדכון ראשון, 21:30)

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ ורעייתו מלניה מברכים חייליים אמריקאים בבסיס חיל האוויר האמריקאי בעיראק 26 בצדמבר 2018. רויטרס
צילום: רויטרס)/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully