וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: שוחחתי עם ארדואן על נסיגה איטית ומתואמת מסוריה

23.12.2018 / 20:29

בנוסף לשיחה בין שני המנהיגים, הודיע טראמפ כי כהונתו של שר ההגנה ג'יימס מאטיס תסתיים כבר ב-1 ינואר. מאטיס, שביקר את טראמפ במכתב ההתפטרות שלו, תכנן להישאר עד סוף פברואר לצורך חפיפה עם מחליפו

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שוחח הערב (ראשון) עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בנוגע לנסיגת הכוחות האמריקנים בסוריה. טראמפ צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי שיחתם של השניים עסקה בין השאר בארגון המדינה האסלאמית (דאעש) והמעורבות המשותפת בסוריה. "דנו ביציאה האיטית והמתואמת בקפידה של הלוחמים האמריקנים מהאזור", אמר טראמפ. "אחרי הרבה שנים הם חוזרים הביתה". הוא הוסיף כי בשיחה עלתה גם הרחבת המסחר בין שתי המדינות.

ארדואן הביע שביעות רצון מהצעדים שנקטה ארצות הברית נגד הטרור בסוריה, והודיע כי טורקיה מוכנה לספק תמיכה עבור הכוחות האמריקניים. שני המנהיגים הסכימו על שיתוף פעולה צבאי ודיפלומטי, שמטרתו למנוע מרשויות בסוריה להתבסס בעקבות נסיגתה של ארצות הברית מהמדינה.

לקריאה נוספת:
טראמפ משיב למאטיס: בעלות בריתנו חשובות - לא כשהן מנצלות אותנו
"כולם היו מזועזעים": השיחה שבה טראמפ החליט לסגת מסוריה במפתיע
בצל הנסיגה מסוריה: שר ההגנה האמריקני הודיע על התפטרותו

נשיא ארה"ב טראמפ ונשיא טורקיה ארדואן בפסגת נאט"ו בבריסל, יולי 2018. AP
שוחחו על הנסיגה המתואמת. טראמפ וארדואן/AP

מלבד שיחתו עם ארדואן, טראמפ צייץ על רקע הנסיגה מסוריה כי מינה את פטריק שנהאן, לתפקיד שר ההגנה בפועל של ארצות הברית. הוא ייכנס לתפקידו כבר ב-1 בינואר זאת למרות ששר ההגנה המתפטר ג'יימס מאטיס הודיע כי יישאר בתפקידו למשך חודשיים מאז הגיש את התפטרותו לנשיא, זאת על מנת לסייע באיתור מחליף ובתהליך החפיפה.

בטורקיה בירכו אתמול על הודעת ארצות הברית על הסגת כוחותיה מסוריה. ארדואן הודיע כי מדינתו תיקח פיקוד על המבצע נגד דאעש אחרי נסיגת ארצות הברית. בנאום שנשא באיסטנבול אמר ארדואן כי הכוחות הטורקיים יילחמו נגד לוחמי הארגון שעדיין נותרו בסוריה, ותשהה את תכניתה לתקוף את הכורדים בצפון-מזרח המדינה. ארדואן נפגש בשבוע שעבר עם נשיא איראן חסן רוחאני באנקרה. השניים דנו בהתפתחויות האחרונות בסוריה, כחלק ממאמציהן של שתי המדינות, יחד עם רוסיה, להגיע להסדר פוליטי בסוריה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ושר ההגנה ג'יימס מאטיס, 23 באוקטובר 2018. רויטרס
"נתתי לו הזדמנות". טראמפ ומאטיס/רויטרס

שר ההגנה מאטיס שהתפטר בשבוע שעבר נחשב למתנגד חריף לנסיגה מסוריה, ולפי דיווחים מהוושינגטון פוסט ניסה לשכנע את טראמפ שלא להודיע על המהלך השנוי במחלוקת. במכתב ההתפטרות כתב מאטיס לנשיא: "כיוון שיש לך זכות שיכהן בממשל שר הגנה שהשקפת עולמו דומה לשלך, אני מאמין שהצעד הנכון מבחינתי הוא לסיים את תפקידי". הוא מתח ביקורת על התנהלות טראמפ וכתב כי "עלינו לכבד את בנות בריתנו", ברמזו ללוחמים הכורדים שסייעו לכוחות האמריקנים במלחמה בדאע"ש.

טראמפ מצדו, לא נשאר חייב והשיב למאטיס. "בני ברית חשובים מאוד, אך לא כשהם מנצלים את ארצות הברית", צייץ בחשבון הטוויטר שלו. "כשהנשיא אובמה פיטר בחוסר כבוד את מאטיס, אני נתתי לו הזדמנות נוספת. חלק חשבו שאסור לתת לו עוד הזדמנות, אני חשתי אחרת". טרמפ הוסיף כי "היחסים היו מעניינים, אני נתתי לו את כל המשאבים שהוא הזדקק להם", כתב הנשיא.

(עדכון ראשון: 18:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully