וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הארוכה בהיסטוריה של ארה"ב: השבתת הממשל נכנסה ליומה ה-22

כ-800 אלף עובדים עדיין לא מקבלים משכורות, עם התעקשותו של טראמפ לקבל את המימון לחומה עם מקסיקו. השיא הקודם נרשם בממשלו של קלינטון, בין 1995 ל-1996

פיצוץ במגעים לסיום השבתת הממשל: הנשיא טראמפ עזב באמצע פגישה עם יו"ר בית הנבחרים ומנהיג הדמוקרטים/צילום: רויטרס

השבתת הממשל האמריקני הפכה הלילה (שבת) לארוכה ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית, כשנכסה ליומה ה-22. השיא הקודם נקבע בזמן ממשלו של ביל קלינטון, שהושבת למשך 21 יום בסוף 1995 ותחילת 1996.

באופק, אין סימנים להתקרבות לפתרון המחלוקת בין הנשיא דונלד טראמפ לבין הדמוקרטים בנוגע למימון החומה בגבול עם מקסיקו. טראמפ מסרב לחתום על תקצוב הממשל עד שיקבל 5.7 מיליארד דולר למימון המכשול בגבול. כרבע מהממשל עדיין מושבת, וכ-800 אלף עובדים - בהם סוהרים, עובדי נמלי תעופה וסוכני FBI - לא מקבלים משכורת.

טראמפ שוקל להכריז על מצב חירום לאומי כדי לעקוף את הקונגרס ולקבל מימון לכך, אולם הוא אמר כי זאת "הדרך הקלה" וכי הוא מעדיף פתרון דרך המחוקקים. "אם הם לא יצליחו לעשות זאת, אכריז על מצב חירום לאומי. יש לי זכות מוחלטת לכך", אמר.

עם זאת, כל מהלך כזה צפוי להיתקל בהתנגדות של הדמוקרטים, שיצאו למאבק משפטי. לטענת יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי הדמוקרטית, הכדור נמצא במגרש של טראמפ. "כשהנשיא יפעל, אנחנו נגיב למה שהוא יעשה", אמרה.

דונלד טראמפ בנאומו מהבית הלבן - 9/1. רויטרס, רויטרס
טראמפ בנאומו לאומה מהחדר הסגלגל, שלישי/רויטרס, רויטרס

בסוכנות הידיעות אי-פי דווח כי ג'ארד קושנר, יועצו הבכיר של טראמפ וחתנו, הוא בין אלו המזהירים אותו מפני הכרזה על מצב חירום לאומי. בנוסף לכך, בית הנבחרים הרפובליקני מארק מידווז, המקורב לנשיא, אמר כי האופציה הזו לא נשקלת באמת ברצינות.

לפי הדיווחים בתקשורת האמריקנית, הבית הלבן שוקל להקצות לבניית החומה חלק מ-13.9 מיליארד הדולר שהקציב הקונגרס בשנה שעברה למען שיקום אזורים שנפגעו באסונות טבע, כמו פורטו ריקו, טקסס וקליפורניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully