וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין טבחים, אבל יש ג'אנק: טראמפ הזמין המבורגרים לאירוע בבית הלבן

הממשל מושבת זה יותר משלושה שבועות, אך נשיא ארה"ב אירח את שחקני אלופת פוטבול המכללות וטען כי שילם מכספיו כדי להאכיל אותם. "זה אוכל אמריקני, המועדף עלינו", אמר על המזון המהיר שהזמין

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הזמין אוכל מהיר בזמן שאירח הלילה (שלישי) את שחקני קבוצת הפוטבול קלמזון טייגרס, שזכתה באליפות המכללות, בצל ההשבתה הממושכת של הממשל שאינה מראה סימנים של פתרון. בעקבות ההשבתה, שנמצאת ביומה ה-25, בבית הלבן יש מחסור בטבחים.

הנשיא הזמין להם יותר מ-300 המבורגים, צ'יפס ופיצות. לדבריו, היה זה מהכיס הפרטי שלו. "בשל ההשבתה, יצאנו החוצה והזמנו מזון מהיר אמריקני ששולם על ידי", אמר טראמפ לכתבים. "יש לנו פיצות, 300 המבורגרים, הרבה הרבה צי'פס. כל המאכלים המועדפים עלינו", אמר בעת האירוע. "אני רוצה לראות מה נשאר, כי אני לא חושב שזה יהיה הרבה". כשנשאל מה המזון המועדף עליו, הוא השיב: "אם זה אמריקני, אני אוהב את זה. זה הכול אמריקני".

עוד בנושא:
"יש לי הזכות להכריז מצב חירום": טראמפ מאיים לעקוף את בית הנבחרים
פיצוץ במגעים לסיום ההשבתה בארה"ב: "ננסי אמרה לא, אני אמרתי ביי"
טראמפ בנאום לאומה: "בגבול הדרומי יש משבר, עוד כמה דם יישפך?"

נשיא ארה"ב, על רקע המזון המהיר שהוגש בבית הלבן 15 בינואר 2019. רויטרס
טראמפ מציג את המזון המהיר שהזמין לשחקנים, הלילה/רויטרס

ההשבתה, הארוכה ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית, משפיעה על כ-800 אלף עובדי ממשל, כולל צוות המגורים של הבית הלבן, שהושמו בחופשה כפויה או שאינם זוכים למשכורת.

טראמפ מסרב לאשר את התקציב הפדרלי עד שהוא יכלול מימון של 5.7 מיליארד דולר להקמת חומה בגבול מקסיקו. עם זאת, הדמוקרטים, שמאז תחילת השנה שולטים בבית הנבחרים, מסרבים.

מוקדם יותר אתמול הבטיח טראמפ להמשיך להיאבק. "כשזה נוגע לשמירה על ביטחונם של אזרחי ארצות הברית, אני לעולם לא אסוג", אמר באירוע בניו אורלינס.

במקביל, הפנטגון הודיע כי יאריך את משימת החיילים שנשלחו לגבול עד לסוף ספטמבר. אלפי חיילים מוצבים באזור מאז נובמבר, ופריסתם הוארכה פעמיים בשל בקשת המשרד להגנת המולדת.

עוד באותו נושא

הארוכה בהיסטוריה של ארה"ב: השבתת הממשל נכנסה ליומה ה-22

לכתבה המלאה
אנשי הבית הלבן מתענגים על המזון המהיר שמוגש בעבורם 15 בינואר 2019. רויטרס
אנשי הבית הלבן מתענגים על המזון המהיר שמוגש בעבורם 15 בינואר 2019/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully