וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל החשדות נגדו: יו"ר לשכת עורכי הדין אפי נוה התפטר מתפקידו

נוה, שנחקר החל מהבוקר במסגרת הפרשה המשפטית, הודיע כי יתפטר מראשות לשכת עורכי הדין. "אינני רוצה שענייני האישי, שאני מניח יסתיים במהרה, יפגע בפעילותה החשובה של הלשכה", הסביר. במשטרה חושדים שחלק מהמפגשים התקיימו בכנס לשכת עורכי הדין באילת

סטילס: ראובן קסטרו, וידאו: ארכיון וואלה!NEWS, עריכה: תומר לוי

יו"ר לשכת עורכי הדין אפי נווה הודיע היום (חמישי) על התפטרותו. בהודעה מטעמו של נוה נמסר: "החלטתי לעשות כן הואיל והלשכה חשובה ויקרה לי עד מאוד. אינני רוצה שענייני האישי - שאני מניח יסתיים במהרה - יפגע בפעילותה החשובה של הלשכה. אני מודה לכל חבריי וידידיי על הדרך המשותפת שעברנו ומאחל הצלחה למי שיבוא במקומי".

נוה, שחשוד בשוחד, מרמה והפרת אמונים, נחקר החל משעות הבוקר בלהב 433. אתמול הוא שוחרר למעצר בית של שמונה ימים והורחק ממשרדו ומלשכת עורכי דין. בנוסף אליו, שתי החשודות הנוספות שנחקרו בפרשה, שופטת ועורכת דין - בת זוג של שופט בית משפט השלום שהיה מועמד לקידום, לא הובאו בפני שופט והן שוחררו לארבעה ימי מעצר בית. בחקירתו עומת נוה עם חלק מחומרי החקירה שנאספו נגדו.

עוד בנושא הפרשה המשפטית:
הפרשה המשפטית: יו"ר לשכת עורכי הדין אפי נוה נחקר בלהב 433
הברית עם שקד והברחת בת הזוג בנתב"ג: עלייתו ונפילתו של אפי נוה
אחרי שהתגאתה במינוי השופטים, שקד חייבת לספק הסברים

בכיר במערכת המשפט במהלך הארכת מעצרו בבית משפט השלום, ת"א 16 בינואר 2019. ראובן קסטרו
נוה/ראובן קסטרו
אפי נוה מגיע ללהב 433, 17 בינואר 2019. ניב אהרונסון
נוה מגיע ללהב 433, היום/ניב אהרונסון

בין היתר סבורים החוקרים כי נוה ניהל מפגשים עם השופטת ועם אשת השופט בכמה הזדמנויות, כשחלקם היו בכנסי הלשכה באילת. במקרים אחרים נפגש נוה עם האישה בביתה ובבית חברים שהעמידו את הדירה עבור המפגשים. החוקרים ימשיכו לגבות עדויות מאנשי הוועדה למינוי שופטים.

גורם במשטרה אמר היום כי מאז שהפכה החקירה לגלויה, חלה התקדמות, והתקבל מידע שמחזק את החשד כלפיו.

המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין תבחר מי יחליף את נווה עד לבחירות הכלליות שתערוך הלשכה ב-18 ביוני. עד שהמועצה תבחר, יכהן בתפקיד ממלא המקום - עו''ד אורי קינן, שמסר: "אני מאחל שכל הפרשה תסתיים מהר וכל מי שנחשד ינוכה. אני בטוח שאוביל את הלשכה קדימה יחד עם חבריי וזאת לטובת ציבור עורכי הדין והציבור בכלל".

"אחת התקופות העגומות שידענו בלשכה"

עו"ד אבי שינדלר, חבר המועצה הארצי בלשכה ומתנגד בולט לנוה, אמר בתגובה כי "כשדרשתי לפני שלושה חודשים וחצי לכנס את המועצה לדיון, בעקבות פרשת נוה בנתב"ג, המועצה הארצית התעלמה וקיוותה שהפרשה תדעך. כעת, כשהמדינה סוערת בעקבות גילויים על התנהלות יו"ר הלשכה, הוא מתפטר בצעד מבורך ובכך מסתיימת אחת התקופות העגומות שידענו. המועצה תבחר יו"ר זמני, ואחריו נלך לבחירות בתקווה להחזיר את אמון הציבור ועורכי הדין".

יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ אמרה כי "התפטרותו של אפי נוה הייתה צריכה להתרחש מזמן והיא נעשית רק בלית ברירה ואחרי שגרר עמו את לשכת עורכי הדין ואת הוועדה למינוי שופטים בזפת ובנוצות. נוה התפטר אך הנזקים שגרם עצומים וכעת על לשכת עורכי הדין לעשות חשבון נפש האם היא גוף אינטרסנטי ומניפולטיבי או גוף המהווה סמן דמוקרטי וחיובי בנוף המשפט והחברה בישראל".

יחימוביץ אמרה גם כי "מסקנה נוספת היא שאל ליו"ר לשכת עורכי הדין לכהן בוועדה למינוי שופטים, כיוון שניגוד האינטרסים הוא בוטה, ולא יתכן שמועמדים לשיפוט ושופטים יהיו נתונים לחסדיהם, שמי שביום שאחרי המינוי או הקידום יחרצו את גורלם וגורל לקוחותיהם".

החקירה נפתחה בעקבות מידע שהגיע לפני כשבועיים לידי חוקרי להב 433. על פי החשד, הוא פעל למינוי שופטת שלום שאיתה ניהל קשר אינטימי, וכן שפעל לקידומו של שופט שלום שאשתו מקורבת אליו מאוד, וככל הנראה גם איתה ניהל קשר אינטימי. במשטרה החליטו להקדים את החקירה הגלויה, לאחר שנוה ניסה לפי החשד לשבש אותה.

אחרי גל השמועות בימים האחרונים בצל צו איסור הפרסום על הפרשה שמטלטלת את עולם המשפט, בית המשפט התיר אתמול לפרסום כי במרכז הפרשה עומד חשד לשוחד מיני וכי במרכז הפרשה עומד נוה. בתגובה, שרת המשפטים איילת שקד ונשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות הוציאו הודעה משותפת שבה הצהירו כי הן סומכות על מערכת המשפט שתעשה את עבודתה נאמנה.

"אנו סמוכות ובטוחות כי מערכת אכיפת החוק תמצה את חקירת הפרשה ותגיע לחקר האמת", אמרו. שקד אמרה גם כי "זה יום סוער עבורי כשרת משפטים וכאישה". בעקבות הפרשה, המשנה לראש לשכת עורכי הדין ושניים מסגניו התפטרו שלשום מתפקידיהם. עורכי הדין משה טייב, מעיין אמודאי ושחר אורגד שלחו מכתב לנוה ובו כתבו כי "התנהלותך בחודשים האחרונים אינה תורמת לכבוד המקצוע".

בחודש שעבר פרש נוה מהוועדה לבחירת שופטים, זאת לאחר שהוגש נגדו ונגד בת זוגו כתב אישום בגין יציאה מישראל שלא כחוק בצוותא, כניסה לישראל שלא כחוק בצוותא וקבלת דבר במרמה בצוותא. כתב האישום הוגש לאחר דחיית בקשת הנאשמים להליך שימוע, שלא יוגש כתב אישום.

(עדכון ראשון 15:02)

אפי נוה יוצא מביתו של אחיו בשפיים ללהב 433, 17 בינואר 2019. שלומי גבאי
נוה בדרך לחקירה, הבוקר/שלומי גבאי
  • עוד באותו נושא:
  • אפי נוה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully