וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהתגאתה במינוי השופטים, שקד חייבת לספק הסברים

16.1.2019 / 23:11

נכון לעכשיו, אין שום ראיה שמחברת את שרת המשפטים, ברמה הפלילית, לפרשת המינויים. עם זאת, ברמה הציבורית, השרה שהתגאתה בברית עם נוה ונהנתה מפירותיה, תתקשה כעת להתנער ממנה

צילום: שלומי גבאי, ליהי קרופניק

בשנות כהונתה התגאתה שרת המשפטים איילת שקד במאות השופטים שמינתה, שלדבריה "שינו את פניה של מערכת המשפט". כמעט בכל נאום פומבי שלה, כולל בטקס השבעת שופטים בבית הנשיא, חזרה על אותו מסר: מינוי יותר מ-300 שופטים ורשמים הוא שאיפשר לה להסיט את מערכת המשפט לכיוון שמרני יותר, לדבריה.

אך שקד לא הייתה יכולה לעשות זאת בלי הברית שכרתה עם יו"ר לשכת עורכי הדין, אפי נווה, סביב שולחן הוועדה לבחירת שופטים. היום, כאשר הברית הזו נצבעת בצבעים אחרים לגמרי, שקד לא תוכל להתנער ממנה.


עוד בוואלה! NEWS
ברקע הפרשה המשפטית: אפי נוה צפוי לפרוש זמנית מראשות הלשכה
הפרשה המשפטית החמורה: חשד לשוחד מיני בתמורה למינוי למשרת שופט
פרשת אפי נוה: המשנה לראש לשכת עורכי הדין ושני סגניו התפטרו

יו"ר לשכת עורכי הדין, ע"וד אפי נוה ושרת המשפטים איילת שקד בבית המשפט העליון , ירושלים. ראובן קסטרו
ברמה הציבורית והערכית, שקד תהיה חייבת לספק הסברים. השרה שקד עם נוה/ראובן קסטרו

מבחינת שקד ונווה, הברית הייתה אמצעי להתגבר על כוחם של שלושת שופטי העליון בוועדה לבחירת שופטים. "אפי ואני זה גם אינטרסים וגם חברות, צריך להגיד את האמת", אמרה בגילוי לב כשהתראיינה לפני כשנה וחצי לתוכנית "עובדה". "אינטרסים בהחלט נפגשו, יש לנו תפיסת עולם זהה", אמרה בראיון.

גם נווה הרוויח מהברית. הוא הפך את הלשכה לגורם משפיע יותר - "שותף, לא נושא כלים", כהגדרתו - והצליח להניע מהלכים שהיטיבו עם לשכת עורכי הדין. אלא שלפי החשד, הוא גם הפך את בחירת השופטים לכלי לקידום טובתו האישית. קשה להפריז בחומרת החשש הזה. אם הדברים נכונים, מדובר בהשחתת קודש הקודשים של מערכת המשפט הישראלית. צלם בהיכל ממש.

עוד באותו נושא

החשוד המרכזי בפרשה המשפטית: אפי נוה, יו"ר לשכת עורכי הדין

לכתבה המלאה
אפי נוה, בעת יציאתו בית משפט השלום, ת"א 16 בינואר 2019. ראובן קסטרו
גם נווה הרוויח מהברית, כשהפך את הלשכה לגורם משפיע. נוה, הערב/ראובן קסטרו

חשוב להבהיר כי בוועדה לבחירת שופטים היו תמיד דילים. מעצם מהות הוועדה, שמשלבת בהרכבה פוליטיקאים, שופטים ועורכי דין, ברור כי לכל אחד מהם תהיה השקפת עולם אחרת, והכנסתם לחדר אחד, מטרתה להגיע לפשרות שיהיו מוסכמות על כולם. לא פעם קודם שופט אחד בתנאי לקידום שופט אחר, או ששמות הורדו יחד מהשולחן בהסכמה. אך לדילים האלה אין שום קשר לחשדות שנחשפו הבוקר. קידום שופטים ממניעים אישיים נסתרים הוא לא "דיל" -
הוא שחיתות ברמה הגבוהה ביותר.

בכיר במערכת המשפט במהלך הארכת מעצרו בבית משפט השלום, ת"א 16 בינואר 2019. ראובן קסטרו
אפי נוה בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בתל אביב, היום/ראובן קסטרו

ככל הידוע, אין כרגע בדל ראיה שמצביע כי שקד ידעה על מעשיו לכאורה של שותפה וחברה הקרוב. ברמה הפלילית, לא נראה שיש לה סיבה לדאגה. אבל ברמה הציבורית והערכית, שקד תהיה חייבת לספק הסברים. היא זו שהעניקה לנווה את מעמדו המרכזי בוועדה, היא זו שברצונה לשנות את פני מערכת המשפט, היא זו שנהנתה מפירות הברית אתו. כעת, כאשר עולה החשד כי הברית הצמיחה גם פירות באושים, היא לא יכולה להתנער מחלקה בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully