וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר לשכת עורכי הדין אפי נוה שוחרר למעצר בית

נוה חשוד בשוחד, מרמה והפרת אמונים במסגרת הפרשה שבמרכזה חשד לשוחד מיני תמורת קידום שופטים. נוסף לנוה, נחקרו גם שופטת ועורכת דין, ששוחררו בינתיים למעצר בית של 4 ימים. במשטרה חושדים כי הוא ניסה לשבש את החקירה. פרקליטה של עורכת הדין: "לא ביקשה ולא קיבלה דבר"

צילום: שלומי גבאי, ליהי קרופניק

הפרשה המשפטית - עדכונים אחרונים

- החשוד המרכזי בפרשה: אפי נוה
- בית המשפט הורה לשחרר את החשוד למעצר בית
- בנוסף אליו נחקרו עורכת דין ושופטת
- המשטרה חושדת שנוה ניסה לשבש חקירה
- החשד המרכזי: שוחד מיני תמורת קידום שופטים

אפי נוה, יו"ר לשכת עורכי הדין, הוא עורך הדין החשוד בפרשה המשפטית שחלקה נחשף היום (רביעי). הוא הובא לבית משפט השלום בתל אביב להארכת מעצרו, אולם השופט הורה לשחררו למעצר בית למשך שמונה ימים, ואף על הרחקתו ממשרדו ומלשכת עורכי הדין. שתי החשודות הנוספות שנחקרו בפרשה, שופטת ועורכת דין, לא הובאו בפני שופט והן שוחררו לארבעה ימי מעצר בית. במהלך היום העידו בכירים במערכת המשפט, בהם ארבעה חברי הוועדה למינוי שופטים, בהם חברת הכנסת נורית קורן (הליכוד).

נוה הובא לדיון בבית המשפט בתל אביב ולא בבית המשפט בראשון לציון, בשל העובדה שחלק מן המעורבים בפרשה, שבמרכזה חשד לביצוע עבירות טוהר המידות, קשורים לבתי משפט במחוז המרכז, וזאת לפי בקשת נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות. המשטרה תבקש להאריך את מעצרו, כשהחשד נגדו הוא לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים.

עוד בוואלה! NEWS
ברקע הפרשה המשפטית: אפי נוה צפוי לפרוש זמנית מראשות הלשכה
הפרשה המשפטית החמורה: חשד לשוחד מיני בתמורה למינוי למשרת שופט
פרשת אפי נוה: המשנה לראש לשכת עורכי הדין ושני סגניו התפטרו

הוועדה לבחירת שופטים בראשות שרת המשפטים אילת שקד, 22 בפברואר 2018. נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
כמה זומנו למתן עדות, חברי הוועדה למינוי שופטים/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ

החקירה נפתחה בעקבות מידע שהגיע לפני כשבועיים לידי חוקרי להב 433, זאת בעקבות חשד לעבירות בקשר למינוי של שופטת שלום ובניסיון להביא למינוי של שופט שלום למחוזי - שלא קודם, כמו גם לשוחד מיני. עד כה נעצרו נוה, שופטת בית משפט במרכז הארץ שטרם מינויה שימשה כתובעת במשטרה, ועורכת דין, בת זוג של שופט בית משפט השלום שהיה מועמד לקידום.

פרקליטה של עורכת הדין שנחקרה, עורך הדין עדי כרמלי, אמר כי "מרשתי נחקרה שעות רבות, שבהן מסרה גרסה מפורטת, ושיתפה פעולה עם החוקרים. מרשתי, עורכת דין ותיקה, מכובדת ומוערכת, שסבורה שבמעשיה לא דבק רבב. מרשתי מעולם לא ביקשה ולא קיבלה דבר מאיש וזאת הבינו גם החוקרים. אנו צופים כי בזמן הקרוב ביותר היא תשוחרר לביתה". סנגורה של השופטת, עו"ד אופיר סטרנשוב ממשרד כהן-סטרשנוב-לונדון, מסר כי "השופטת שיתפה פעולה באופן מלא עם החוקרים, ענתה על כל השאלות שנשאלה וכך תמשיך לעשות ככל שתידרש. השופטת מכחישה באופן מוחלט מעורבות בביצוע עבירות כלשהן והיא מקווה כי החקירה תמוצה בהקדם ויובהר כי לא דבק בה רבב".

בכיר במערכת המשפט במהלך הארכת מעצרו בבית משפט השלום, ת"א 16 בינואר 2019. ראובן קסטרו
נוה בהארכת מעצרו, היום/ראובן קסטרו
בכיר במערכת המשפט במהלך הארכת מעצרו בבית משפט השלום, ת"א 16 בינואר 2019. ראובן קסטרו
נוה בבית המשפט, היום/ראובן קסטרו

עורך דינו של נוה, בועז בן צור, טען בדיון כי בעת מינוי השופטת הוא לא היה בוועדה, אך נציג המשטרה אסף וולפיש טען כי "רוחו נחה על הוועדה", בעת ההחלטה על מינויה. עוד הוסיף כי "אלמלא הרגישות", הייתה המשטרה מבקשת עשרה ימי מעצר נוספים. בן צור טען כי הראיות הושגו במרמה, לאחר שמכשיר הסלולרי של נוה נלקח וחומר ממנו הודלף לתקשורת.

במשטרה החליטו להקדים את החקירה הגלויה, לאחר שנוה ניסה לפי החשד לשבש אותה. על רקע הפרשה, צפוי נוה להודיע על נבצרות. את נוה צפוי להחליף עורך הדין אורי קינן. קינן התייחס לחקירה ואמר כי הוא "מאחל ומקווה שכל הפרשה תסתיים על הצד הטוב ביותר. מקווה שמשטרת ישראל תסיים מהר את החקירה וזאת לטובת ייצוב מערכת המשפט כולה".

אפי נוה, בעת יציאתו בית משפט השלום, ת"א 16 בינואר 2019. ראובן קסטרו
אפי נוה בעת יציאתו מבית משפט השלום, הערב/ראובן קסטרו
אפי נוה, בעת יציאתו בית משפט השלום, ת"א 16 בינואר 2019. ראובן קסטרו
חשש כי שיבש חקירה, אפי נוה מחוץ לבית המשפט/ראובן קסטרו

שרת המשפטים איילת שקד, המקורבת לנוה, התייחסה היום לפרשה, ואמרה כי "זה יום סוער עבורי כשרת משפטים וכאישה". השרה נשאלה בוועידת ישראל הרביעית לנשים ועסקים 2019 בכנס של מידע כנסים, על הפרשה על ידי העיתונאית אורלי וילנאי והשיבה כי טרם זומנה לעדות. "אעדכן שבעקבות הפרסום היום בבוקר ראינו לנכון הנשיאה חיות ואני להצהיר שאנו סמוכות ובטוחות שמערכת אכיפת החוק תמצה את הפרשה ותגיע לחקר האמת. יש לקוות שהחקירה תושלם בהקדם כדי לשמור על מעמדה של הרשות השופטת, ואת אמון הציבור בה".

שרת המשפטים, איילת שקד במהלך כנס וועידת ישראל לנסים ועסקים 2019, תיאטרון הקאמרי, תל אביב 16 בינואר 2019. ראובן קסטרו
שקד, היום בכנס/ראובן קסטרו

(עדכון ראשון 17:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully