וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע הפרשה המשפטית: אפי נוה צפוי לפרוש זמנית מראשות הלשכה

16.1.2019 / 15:43

יו"ר לשכת עורכי הדין צפוי להודיע על נבצרות ברקע הפרשה שמסעירה את עולם המשפט במרכזה חשד לשוחד מיני בתמורה לקידום למשרת שופט. עד כה נעצרו עורך דין בכיר, שופטת ועורכת דין. אתמול התפטרו מהלשכה שלושה בכירים בעקבות פרשות המיוחסות לנוה

סטילס: ראובן קסטרו, וידאו: ארכיון וואלה!NEWS, עריכה: תומר לוי

ברקע הפרשה המשפטית שהותרה חלקית היום (רביעי) לפרסום צפוי יושב ראש לשכת עורכי הדין עורך הדין אפי נוה להודיע על נבצרות. במרכז הפרשה שמסעירה את עולם המשפט נחקר חשד לשוחד מיני בתמורה לקידום למשרת שופט. עד כה נעצרו עורך דין בכיר במערכת המשפט, שופטת ועורכת דין. את נוה צפוי להחליף עורך הדין אורי קינן.

בעקבות חשיפת הפרשה באופן חלקי הוציאו נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, ושרת המשפטים, איילת שקד הודעה משותפת שבה הצהירו כי הן סומכות על מערכת המשפט שתעשה את עבודתה נאמנה. "אנו סמוכות ובטוחות כי מערכת אכיפת החוק תמצה את חקירת הפרשה ותגיע לחקר האמת".

"עוד ראינו לציין כי במהלך תקופת כהונתה של שרת המשפטים, חברת הכנסת איילת שקד, כיושבת ראש הוועדה לבחירת שופטים, מינתה הוועדה 334 שופטים ורשמים בכירים בהליך מיון ובחירה קפדני ומקצועי. לצד השרה מכהנים בוועדה שני חברי כנסת, שר האוצר, שלושה שופטים של בית המשפט העליון ובהם נשיאת בית המשפט העליון וכן שני נציגים של לשכת עורכי הדין", נמסר.

עוד בוואלה! NEWS:
פרשת אפי נוה: המשנה לראש לשכת עורכי הדין ושני סגניו התפטרו
קבלת דבר במרמה וכניסה לישראל שלא כחוק: כתב אישום נגד עו"ד אפי נוה

יו"ר לשכת עורכי הדין, ע"וד אפי נוה בבית המשפט העליון , ירושלים. ראובן קסטרו
צפוי להודיע על התפטרותו. נוה/ראובן קסטרו

עוד כתבו השתיים בהודעתן כי "ברשות השופטת בישראל מכהנים שופטות, שופטים, רשמות ורשמים בכירים העושים את מלאכתם נאמנה, ביושר ובמסירות. יש לקוות כי החקירה תושלם בהקדם על מנת לשמור על מעמדה של הרשות השופטת ועל אמון הציבור בה".

החקירה נפתחה בעקבות מידע שהגיע לפני כשבועיים לידי חוקרי להב 433, זאת בעקבות חשד לביצוע עבירות בקשר למינוי של שופטת בית משפט השלום לפני כמה שנים, ובקשר לניסיון להביא למינוי של שופט שלום למחוזי - שלא קודם. מלבד הבכיר, נעצרו שתי חשודות נוספות, שופטת בית משפט במרכז הארץ שטרם מינויה שימשה כתובעת במשטרה ועורכת דין, בת זוג של שופט בבית המשפט במרכז הארץ שהיה מועמד לקידום.

הוועדה לבחירת שופטים בראשות שרת המשפטים אילת שקד, 22 בפברואר 2018. נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
"ברשות השופטת חברים שופטים ושופטות שעושים מלאכתם נאמנה". חברי הוועדה לבחירת שופטים/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ

בעקבות פרשות המיוחסות לנוה המשנה לראש לשכת עורכי הדין ושניים מסגניו התפטרו אתמול מתפקידיהם בשל טענות על התנהלותו של נוה בחודשים האחרונים. עורכי הדין משה טייב, מעיין אמודאי ושחר אורגד שלחו מכתב לנוה ובו כתבו כי "התנהלותך בחודשים האחרונים אינה תורמת לכבוד המקצוע".

נווה עומד בפני כתב אישום על קבלת דבר במרמה ועבירות על חוק הכניסה לישראל, לאחר שנתפס כשהוא מנסה לסייע לבת זוגו להיכנס לישראל מבלי להירשם בביקורת הדרכונים. הוא השעה עצמו מחברותו בוועדה למינוי שופטים, אולם נכון לעכשיו הוא עדיין עומד בראש הלשכה. שלושת המתפטרים היו חלק מהקואליציה של נוה במועצה הארצית הלשכה.

"בשנים הראשונות הובלת את הלשכה בראש מורם והבאת אותה לפסגות חדשות, אולם כעוצמת הנסיקה - כך עוצמת ההתרסקות", כתבו לנוה שלושת הבכירים המתפטרים. "לשכת עו"ד איננה עסק פרטי של איש ולכן להבדיל מ'הנהגת הלשכה' שבחרה לתמוך בך בפן החברי, אנו החלטנו להציב את הציבור בראש סדר העדיפויות, לוותר על כיסאותינו ולהתפטר מתפקידנו".

(עדכון ראשון 12:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully