וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרשה המשפטית: יו"ר לשכת עורכי הדין אפי נוה נחקר בלהב 433

נוה, ששוחרר למעצר בית, הגיע לחקירה. הוא חשוד בלקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים. בנוסף אליו, שופטת ועורכת דין, בת זוג של שופט שהיה מועמד לקידום, נחקרו ושוחררו למעצר בית. בנט הגן על שקד: "המתקפות הפוליטיות לא ירפו את ידיה"

סטילס: ראובן קסטרו, וידאו: ארכיון וואלה!NEWS, עריכה: תומר לוי

יו"ר לשכת עורכי הדין אפי נוה, החשוד בשוחד, מרמה והפרת אמונים, נחקר היום (רביעי) בלהב 433. נוה, ששוחררו אתמול למעצר בית של שמונה ימים, הורחק ממשרדו ומלשכת עורכי הדין. בנוסף אליו, שתי החשודות הנוספות שנחקרו בפרשה, שופטת ועורכת דין - בת זוג של שופט בית משפט השלום שהיה מועמד לקידום, לא הובאו בפני שופט והן שוחררו לארבעה ימי מעצר בית.

בכירים במערכת המשפט, בהם ארבעה חברי הוועדה למינוי שופטים, בהם חברת הכנסת נורית קורן (הליכוד) נחקרו אתמול. נוה הובא אתמול לדיון בבית המשפט בתל אביב ולא בבית המשפט בראשון לציון, בשל העובדה שחלק מן המעורבים בפרשה, שבמרכזה חשד לביצוע עבירות טוהר המידות, קשורים לבתי משפט במחוז המרכז, וזאת לפי בקשת נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות.

לקריאה נוספת בנושא
אחרי שהתגאתה במינוי השופטים, שקד חייבת לספק הסברים
ברקע הפרשה המשפטית: אפי נוה צפוי לפרוש זמנית מראשות הלשכה
הפרשה המשפטית החמורה: חשד לשוחד מיני בתמורה למינוי למשרת שופט

אפי נוה יוצא מביתו של אחיו בשפיים ללהב 433, 17 בינואר 2019. שלומי גבאי
נוה בדרכו לחקירה, הבוקר/שלומי גבאי
אפי נוה יוצא מביתו של אחיו בשפיים ללהב 433, 17 בינואר 2019. שלומי גבאי
נוה בדרכו לחקירה, היום/שלומי גבאי

החקירה נפתחה בעקבות מידע שהגיע לפני כשבועיים לידי חוקרי להב 433, זאת בעקבות חשד לעבירות בקשר למינוי של שופטת שלום ובניסיון להביא למינוי של שופט שלום למחוזי - שלא קודם, כמו גם לשוחד מיני. במשטרה החליטו להקדים את החקירה הגלויה, לאחר שנוה ניסה לפי החשד לשבש אותה. על רקע הפרשה, צפוי נוה להודיע על נבצרות. את נוה צפוי להחליף עורך הדין אורי קינן.

עורך דינו של נוה, בועז בן צור, טען בדיון כי בעת מינוי השופטת הוא לא היה בוועדה, אך נציג המשטרה אסף וולפיש טען כי "רוחו נחה על הוועדה", בעת ההחלטה על מינויה. עוד הוסיף כי "אלמלא הרגישות", הייתה המשטרה מבקשת עשרה ימי מעצר נוספים. בן צור טען כי הראיות הושגו במרמה, לאחר שמכשיר הסלולרי של נוה נלקח וחומר ממנו הודלף לתקשורת.

בכיר במערכת המשפט במהלך הארכת מעצרו בבית משפט השלום, ת"א 16 בינואר 2019. ראובן קסטרו
נוה במהלך הארכת מעצרו, אמש/ראובן קסטרו

נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, ושרת המשפטים, איילת שקד הוציאו אתמול הודעה משותפת שבה הצהירו כי הן סומכות על מערכת המשפט שתעשה את עבודתה נאמנה. "אנו סמוכות ובטוחות כי מערכת אכיפת החוק תמצה את חקירת הפרשה ותגיע לחקר האמת", אמרו.

שר החינוך נפתלי בנט הגן היום על שקד, חברתו למפלגת "הימין החדש", בטענה ש"‏ביממה האחרונה ישנו גל מתקפות פוליטיות, קשות וארסיות" נגדה. לדברי בנט, "המתקפות הפוליטיות נגדה לא ירפו את ידה. המהפכה השיפוטית של איילת שקד לא תיעצר".

"אני מכיר את איילת שקד מזה שנים", אמר בנט. "כל פעולותיה היו כדין, מתוך נאמנות עמוקה לדבר אחד בלבד - טובת מדינת ישראל. אם חלילה נפל פגם אצל מי מחברי הוועדה למינוי שופטים, הרי שהדבר חמור ומהווה פגיעה בערכי טוהר המידות וניקיון הכפיים של מערכת המשפט".

בעקבות הפרשות המיוחסות לנוה, המשנה לראש לשכת עורכי הדין ושניים מסגניו התפטרו שלשום מתפקידיהם בשל טענות על התנהלותו של נוה בחודשים האחרונים. עורכי הדין משה טייב, מעיין אמודאי ושחר אורגד שלחו מכתב לנוה ובו כתבו כי "התנהלותך בחודשים האחרונים אינה תורמת לכבוד המקצוע".

בחודש שעבר פרש נוה מהוועדה לבחירת שופטים, זאת לאחר שהוגש נגדו ונגד בת זוגו כתב אישום בגין יציאה מישראל שלא כחוק בצוותא, כניסה לישראל שלא כחוק בצוותא וקבלת דבר במרמה בצוותא. כתב האישום הוגש לאחר דחיית בקשת הנאשמים להליך שימוע, שלא יוגש כתב אישום.

(עדכון ראשון: 9:13)

אפי נוה, בעת יציאתו בית משפט השלום, ת"א 16 בינואר 2019. ראובן קסטרו
נוה יוצא מבית משפט השלום בת"א, אמש/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully