וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקצב מעכו שיסף את גרונה של בת זוגו - והסתיר את הרצח

15.1.2019 / 15:17

לאחר הודאת בן זוגה של אימאן עווד, תושבת עכו בת 26, כי רצח אותה בעזרת סכין מהקצבייה של משפחתו, ועם הגשת כתב אישום - נחשף סיפור הרצח המצמרר, במהלכו ניסה הרוצח לבנות לעצמו אליבי על ידי שליחת מסרונים מהטלפון של המנוחה: "אל תאחר אהובי''

הארכת המעצר של מוחמד לבאבידי/צילום: שלומי גבאי, עריכה: שניר דבוש

בבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש אתמול (שני) כתב אישום חמור כנגד מוחמד לבאבידי, תושב עכו בן 37, אב לשתי בנות, שעזב את הבית כדי לגור עם בת הזוג החדשה שלו ומואשם בימים אלה ברצח שלה.

לבאבידי, קצב במקצועו, עבד שנים בקצביה שבבעלות משפחתו בעכו. למרות שלא התגרש מאשתו, הוא ואימאן אחמד עווד בת ה-26 היו בני זוג, והתגוררו יחדיו מזה מספר חודשיפ עם בתה בת ה-8 בדירה קטנה בשיכון "רכבת" שבעיר.

הרצח התרחש ביום שלישי ה-11 בדצמבר, ככל הנראה על רקע קנאתו זו. על פי כתב האישום, לבאבידי תכנן אותו מראש בקפידה וביצע אותו בדם קר; שלושה ימים לפני הרצח הוא הביא לדירה סכין השייכת לקצביה ומשמשת לפירוק בשר. ביום הרצח, הוא ניגש עם הסכין הזו אל אימאן ששהתה בחדר השינה, דקר אותה באמצעות הסכין במספר מקומות בגופה, חתך את סנטרה ושיסף את גרונה לכל אורכו, כאשר במהלך הדקירות היא ניסתה להתגונן מפניו.

עוד בוואלה! NEWS:
הבת נדקרה ברחוב שבו נמצאו הגופות בי-ם: "רוצח מסתובב חופשי"
"מפחדים מזדורוב נוסף": פענוח רצח הנערה לא מרגיע את גוש חלב
הבגדים עם כתמי הדם הסגירו את הבעל: פוענח רצח תושבת עכו בת 26

אימאן עווד , בת 29, הנרצחת מעכו, 11 בדצמבר 2018. באדיבות המשפחה
במהלך הדקירות ניסתה אימאן להתגונן. בני הזוג מוחמד ואימאן/באדיבות המשפחה

הפרקליטות טוענת כי החשוד פעל רבות בכדי לשבש את החקירה ואף יצר מצג לפיו הנרצחת עודנה בחיים. מכתב האישום עולה כי בעודו בדירה, הכניס את המכנסיים והגרביים שלבש בזמן הרצח, וכן את הסכין וחפצים אישיים נוספים לתוך שקית אשפה, נטל את הטלפון הנייד של אימאן המנוחה, יצא מהדירה והשליך את השקית לפח אשפה הנמצא בקרבת מקום. השעה היתה 11:52.

לטענת הפרקליטות מיד לאחר המעשה שלח מסרון מהטלפון הנייד של אימאן המנוחה לאימה, שתוכנו מזמין את האם להגיע לבית המנוחה. שלוש דקות אחר כך, בב- 11:55, אסף אותו חברו ויסאם חלאילה, ברכבו, מכיכר העיריה בעכו, במטרה לנסוע לכפר כאבול, לרכוש קרמיקה. בשעה 11:59 שלח מסרון מהטלפון הנייד של אימאן לטלפון הנייד שלו, "אל תאחר אהובי", ובשעה 12:00 אף שלח מסרון בתגובה, ממכשיר הטלפון הנייד שלו, הכולל, בין היתר, אייקון לב בצבע אדום.

עוד באותו נושא

הנרצחת ה-25 השנה: אישה נדקרה למוות בדירתה בעכו; בעלה נעצר

לכתבה המלאה

בעזרת סכין מהקצבייה

מכתב האישום עולה כי ב-12:03 ביקש מוחמד מויסאם לעצור ליד הקצביה המשפחתית, נכנס אליה וכשיצא ממנה לאחר זמן קצר השליך את הטלפון הנייד של אימאן לתעלת ניקוז הנמצאת בקרבת מקום.
עוד לפי כתב האישום, במהלך הנסיעה לכאבול, אמר מוחמד לויסאם כי המנוחה שלחה לו הודעה "לא לאחר" ובמהלך שהייתו בכאבול, שלח לטלפון הנייד שלה תמונות של קרמיקה שהוא כביכול מעוניין לקנות עבורה, ואף ביצע רכישה.

הבניין בו על פי החשד נרצחה האישה בעכו ברחוב הרצוג. דוברות משטרת ישראל
הבטיח לבדוק מה עם אימאן לכשישוב לעכו. זירת הרצח בעכו, היום/דוברות משטרת ישראל

מוחמד מוויסאם ביקש בשעה 13:03 לנסוע לדיר אל אסד, באמתלה לפיה הוא מעוניין לרכוש רהיטים עבורה וכי במהלך הנסיעה שוחח עם אחותה, אשר הביעה את דאגתה לשלומה, כי לא הייתה זמינה. מוחמד, כך עולה, מסר לאחות את מקום הימצאו, וכן הבטיח לבדוק מה עם אימאן לכשישוב לעכו. בשעה 13:52 הוא חייג לטלפון הנייד של אימאן.

"לא יודע מה רוצים ממני"

סמוך לשעה 14:00, בשובם לדירתם, הפציר מוחמד בוויסאם לעלות לדירה לשתות תה, תוך שלגרסת הפרקליטות הוא יודע היטב כי גופתה של המנוחה מוטלת שם. מכתב האישום עולה כי השניים נכנסו לדירה, שם נמצאה הגופה מוטלת בחדר השינה כשהיא מתבוססת בדמה וכי בשלב זה הוא החל להתפרע ולשבור חפצים בדירה. ויסאם עזב את הדירה והזעיק את המשטרה וכוחות הצלה, ואילו מוחמד הזעיק את בני משפחתו ובני משפחתה של המנוחה. הוא טען בפני הנוכחים בדירה כי הבית נפרץ וכתוצאה מכך נרצחה אימאן.

המשטרה הגיעה ועוד עשרות נוספים התגודדו בחצר הבניין. תוך כדי המהומה שהתפתחה במקום, נעצר מוחמד לבאבידי וכמה מבני המשפחה. חלקם שוחררו, אבל את מוחמד המשטרה החזיקה ובשעת ערב מוקדמת הבינה המשטרה כי הוא חשוד לא רק בהפרעה לעבודת השוטרים, אלא גם ברצח עצמו. הוא הכחיש נמרצות את ההאשמות, ולמחרת, בבית המשפט השלום בעכו, סיפר לעיתונאים בפנים גלויות את גרסתו, על כך שמצא את הגופה של אימאן בבית שהיה הפוך. "הגעתי לדירה, היא היתה על הרצפה כבר מתה", אמר, "לא יודע מה רוצים ממני". הוא סיפר כי הגיע עם החבר ותיאר כי "נכנסתי לבית הפרוץ שם. היא לא הספיקה לומר לי כלום לפני. מיד הזעקנו אמבולנס, לא ראיתי אף אחד שבורח מהמקום". סניגורו אז, עו"ד באסל פלאח, הבטיח בשמו כי ייספק אליבי שייראה היכן היה באותו בוקר "דקה-אחר-דקה". הוא הפיץ בשמו הקלטה בה נשמעת הקריאה הנרגשת לבקשת עזרה עם גילוי הגופה. כמה ימים אחר כך הודה לבאבידי ברצח.

הבניין בו על פי החשד נרצחה האישה בעכו ברחוב הרצוג. דוברות משטרת ישראל
השליך את הטלפון של זוגתו לתעלת ניקוז. זירת הרצח בעכו, היום/דוברות משטרת ישראל

החקירה הוטלה על היחידה המרכזית של מחוז חוף, שאספה מיד צילומים ממצלמות אבטחה בכמה מוקדים שונים המתעדים את פרטי הלבוש של לבאבידי לפני הרצח ואחריו, פעולותיו ביום האירוע, הגעתו לזירה לפני הרצח ויציאתו ממנה לאחריו, כמו גם את השלכת הטלפון הנייד של אימאן לתעלת ניקוז בקרבת הקצביה. במכולת אשפה סמוך לבניין דירתם, נתפסה שקית המכילה את כלי הרצח, סכין השייכת לקצביה שבבעלות משפחתו כשהיא מגואלת בדמה של המנוחה, מכנסי דגמ"ח וגרביים מגואלים בדם המנוחה, כמו גם חפצים אישיים שלו. טביעת אצבעותיו נמצאה על גבי השקית וד.נ.א שלו נמצא במכנסי הדגמ"ח.

לבאבידי מואשם ברצח בכוונת תחילה ובשיבוש מהלכי משפט. אם יורשע, יישלח למאסר עולם. "הוא מצר מאד על מותה של המנוחה", אמרה לוואלה! NEWS עו"ד ראניה סרוג'י המייצגת את מוחמד לבאבידי מטעם הסניגוריה הציבורית, "היתה בינו לבינה מערכת יחסים אוהבת, כפי שאפילו משפחתה סיפרה בריאיונות לתקשורת. אני מנועה להתייחס לחלקים מכתב האישום עליהם הוטל איסור פרסום, אך יחד עם זאת, מכתב האישום נשמט בסיס עובדתי שהוא מאד רלוונטי להבנתי, ואני משוכנעת שהוא ישפיע על תוצאות המשפט בבוא היום".

(עדכון ראשון 08:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully