וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מפחדים מזדורוב נוסף": פענוח רצח הנערה לא מרגיע את גוש חלב

10.1.2019 / 14:43

הפרקליטות והמשטרה הציגו ראיות לכך שמוחמד אבו זינאב וקטין בן 17 רצחו את יארה איוב והשליכו את גופתה לפח אשפה. למרות הממצאים, בכפר השקט בגליל סימני השאלה נותרו פתוחים. "משהו נראה מוזר", אומרים חלק מהתושבים ומקווים שתוצאות המשפט יהיו חד משמעיות

מוחמד אבו זינייב בבית המשפט המחוזי בנצרת/צילום: שלומי גבאי, עריכה: תומר לוי

בשעות שאחרי הגשת כתב האישום ברצח הנערה יארה איוב בגוש חלב, בכפר הגלילי מצפים לעוד פרטים שיביאו להתבהרות התמונה. השאלה המרכזית היא מה גרם למוחמד אבו זינאב, החשוד ברצח בן ה-29 לשלם בלית ברירה לנרצחת מאות שקלים, כמה פעמים, בחודשים שקדמו לרצח, עד שמאס בכך והחליט לרצוח אותה.

הכפר רוחש שמועות שונות, אולם החיסיון המוטל על כתב האישום, בשל מעורבותו ברצח של נאשם קטין בן 17, מותירה את רובו בעלטה ומעצימה את גל השמועות למה שהביא לכך שהנאשם נאלץ לשלם כסף לנערה. בכפר מצפים לעוד נתונים שיפורסמו ויחזקו בקרבם את התחושה כי אכן אבו זינאב הוא הרוצח, ללא כל ספק. "יש אנשים החוששים שזה יהיה מקרה דומה לרצח הנערה תאיר ראדה בקצרין, שיצר הרגשה אצל רבים שלא באמת פוענח לחלוטין", אמרה תושבת הכפר.

לקריאה נוספת בנושא
החשוד החמישי: בן 17 נעצר בחשד למעורבות ברצח הנערה בגוש חלב
"קטפו את הפרח שלי": אמה של הנערה שנרצחה בגוש חלב נפרדה מבתה
"ילדה טובה עם לב טוב": הנרצחת מגוש חלב הובאה למנוחות

יארה איוב. דוברות המשטרה, אתר רשמי
מצפים לעוד פרטים שיביאו להתבהרות התמונה. איוב/אתר רשמי, דוברות המשטרה

היו שהציבו סימני שאלה על לוח הזמנים בערב היעלמותה של יארה. באותו ערב נסע אבו זינאב לרמאללה ויש הטוענים כי על פי לוח הזמנים לא יתכן שהספיק לרצוח, להעלים את הגופה ולטשטש ראיות. כן עולה השאלה בקרב חלק מהתושבים, איך זה שמיום שישי, בו נעלמה יארה, עברו שלושה ימים שלמים עד שגופתה נמצאה מטרים בודדים מהמאפיה, בה נטען שנרצחה.

"זה נראה מוזר", אמר תושב, "שלושה ימים לא פתחו אתת הפח, לא חיפשו בו? הרי כבר החלו לחשוד בחמודי. אולי מישהו הניח שם את הגופה כעבור יום או יומיים וזה לא חמודי, כי הוא כבר היה עצור. ובכלל, במשך שלושה ימים כלבים משוטטים לא היו הופכים את הפח?".

עוד באותו נושא

בגלל כסף: רצחו את יארה איוב במאפייה, והשליכו את הגופה לפח

לכתבה המלאה
מחמד אבו זינב המואשם ברצח יארה איוב. אתר רשמי
נסע לרמאללה בערב הרצח. אבו זינאב/אתר רשמי

עם זאת יש לציין כי בימים הראשונים להיעלמה של הנערה החקירה ושאר פעולות המשטרה יצאו מנקודת הנחה שהיא נחטפה ולכן גם לא נעשו חיפושים אחרי גופה. רק משהחלו לעלות החשדות כי נרצחה נעשו חיפושים אחרי גופה ובמקומות בהן יכולה גופה להימצא, וזו אכן נמצאה. במשטרה משוכנעים כי פיענחו את הרצח.

במהלך החקירה גבו חוקרי ימ"ר צפון יותר מ-160 עדויות, ובהן גם כאלו המפריכות את האליבי של הנאשמים ועדויות נוספות המבססות כתב האישום. כמו כן, נאספו ראיות רבות, שמבחינת המשטרה והפרקליטות מספיקות כדי להוכיח את אשמת אבו זינאב והנער ברצח יארה.

הנאשם הבגיר החשוד ברצח הנערה יארה איוב במהלך כתב האישום בעניינו במחוזי נצרת 10 בינואר 2019. שלומי גבאי
משפחתו התבקשה לעזוב את הכפר. אבו זינאב בבית המשפט, אתמול/שלומי גבאי

בגוש חלב מקווים כי יהיו אשר יהיו תוצאות המשפט, שמדובר יהיה בהכרעה חד-משמעית שלא תותיר ספקות כלשהם. בינתיים משפחתו של אבו זינאב התבקשה על ידי ועדה שהוקמה לסייע בהרגעת הרוחות, לעזוב את הכפר, כדי להוריד את רמת המתח.

בכל מקרה, הוריו ואחיו של אבו זינאב, שהיו עצורים בשל חשד לסיוע לבנם לאחר הרצח, שוחררו בתנאים מגבילים שלא אפשרו את שובם לביתם. בכוונת הפרקליטות להגיש בהמשך כתבי אישום גם נגדם, בעבירות של סיוע לאחר מעשה הרצח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully