וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנרצחת ה-25 השנה: אישה נדקרה למוות בדירתה בעכו; בעלה נעצר

אימאן עווד, אם לשתי ילדות בת 29 אותרה בדירתה כשהיא דקורה בפלג גוף עליון. לאחר מאמצי החייאה, צוות מד"א שהוזעק למקום קבע את מותה בזירה. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע ועצרה את בעלה בחשד למעורבות במעשה

מערכת וואלה!

צוותי מד"א וכוחות משטרה הוזעקו היום (שלישי) לדירת מגורים ברחוב הרצוג בעכו, בעקבות דיווח על גופת אישה שאותרה בדירתה. הכוחות הרבים שהגיעו למקום מצאו את גופת האישה אימאן עווד, אם לשתי ילדות בת 29, עם סימני דקירה בפלג גופה העליון. מצבה הוגדר תחילה אנוש, אך לאחר ניסיונות החייאה, פרמדיקים של מד"א שהגיעו לזירה נאלצו לקבוע את מותה במקום. המשטרה עצרה את בעלה שהזעיק את השוטרים, בחשד למעורבות במעשה, החוקרים החלו בחקירת נסיבות האירוע ובאיסוף ממצאים באמצעות צוותי זיהוי פלילי בזירת האירוע.

25 נשים נרצחו מתחילת השנה בישראל. לפני כשבועיים נרצחו הנערות סילבנה צגאיי בת ה-13 בתל אביב ויארה איוב בת ה-16 שגופתה נמצאה מחוץ ליישוב גוש חלב שבגליל. בעקבות זאת, בשבוע שעבר מחו ברחבי הארץ נשים בדרישה תקצוב ממשלתי לתוכנית הלאומית למאבק באלימות נגד נשים.

עוד בוואלה! NEWS:
מהומה בכנסת: קריאות "בושה" ו"זנאי" לאייל גולן במהלך קבלת פרס הוקרה
הפגישה הלילית - והאולטימטום: סערת הסגן בעיריית חיפה עולה שלב
"קיבלתי עונש מוות כי עצרתי דם": מסכת העינויים של המשת"פים ברשות
חפירה מסובכת ומאות אלפי שקלים ביום: מגן צפוני יימשך חודשים

אימאן עווד , בת 29, הנרצחת מעכו, 11 בדצמבר 2018. מערכת וואלה!
אימאן עווד שנדקרה למוות בעכו/מערכת וואלה!
הבניין בו על פי החשד נרצחה האישה בעכו ברחוב הרצוג. דוברות משטרת ישראל
זירת הרצח בעכו, היום/דוברות משטרת ישראל

בתגובה לידיעה על הירצחה של אישה נוספת היום בעכו, משדולת הנשים בישראל נמסר כי האישה התקציב לתכנית הלאומית עדיין לא הועבר ליעדו, החקיקה לא התקדמה והממשלה עדיין לא כינסה דיון חירום. מחאת הנשים שפרצה בשבועות האחרונים אל הרחובות לא תושתק ולא תיעצר עד שתיפסק תופעת רצח הנשים. ממשלת ישראל, דמנו לא הפקר וביטחונן של 51% מהאוכלוסייה לא יכול להמשיך להידחק לתחתית. אנחנו דורשות מעשים -עכשיו!".

יו''ר הוועדה לקידום מעמד האישה, ח''כ עאידה תומא- סולימאן הגיבה לאירוע שהתרחש בעיר מולדתה, אמרה כי ''המשפחות שאיבדו את היקר להן מהכול לפני שעה קלה, הן משפחות שאני מכירה, ואיני מדמיינת איך יישאו את הכאב הזה". לדבריה, "במשך שבועיים שמענו הרבה דיבורים והצהרות והבטחות. הרצח היום מוכיח כי דיבורים לא מצילים חיים. הבטחות אינן מרתיעות רוצחים''. עוד הוסיפה תומא- סולימאן כי ''התכנית הלאומית למאבק במשפחה עם תכנית הפעולה והיישום מחכה שנה וחצי לתקציבים. את התקציבים אפשר להעביר עכשיו. את האישה הבאה בתור אפשר להציל עכשיו!".

הבניין בו על פי החשד נרצחה האישה בעכו ברחוב הרצוג. דוברות משטרת ישראל
זירת הרצח בעכו, היום/דוברות משטרת ישראל

מארגנות מחאת הנשים שבוע שעבר מסרו כי בכוונתן להמשיך בפעולות עד שייענו דרישותיהן. לדבריהן, "אנחנו מתכוונות להמשיך יום-יום, בפעולות שאי אפשר יהיה להתעלם מהן, ואי אפשר יהיה להתעלם מאיתנו. ממחר, כל יום, מחאת הנשים תמשיך עד שנראה תוצאות".

יוזמות מחאת הנשים קוראות לציבור לקחת חלק במחאה ציבורית מחר: "הממשלה שתקה והיום בצהריים נרצחה אישה נוספת. ממחר, כל יום בשעה 10:00, כולנו עוצרות הכל ל25:00 דקות! יום יום, עוצרות בכביש, עוצרות בעבודה, עוצרות ברחוב. עד שהממשלה תענה לדרישותינו".

  • עוד באותו נושא:
  • רצח
  • עכו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully