וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגישה הלילית - והאולטימטום: סערת הסגן בעיריית חיפה עולה שלב

11.12.2018 / 12:35

על רקע הלחצים, דרשה ראשת עיריית חיפה הנכנסת עינת קליש-רותם מסגנה המיועד רג'א זעאתרה שהואשם כי הוא "תומך בחיזבאללה וחמאס", להבהיר את עמדותיו: "אם הדברים לא נכונים, צא ותגיד". במקביל, ולאחר איומים בעקבות הפרשה, תוגברה האבטחה סביב קליש-רותם

עריכה: טל רזניק

ראשת עיריית חיפה הנכנסת, ד"ר עינת קליש-רותם, הציבה אולטימטום לסגנה המיועד רג'א זעאתרה, ראש סיעת החזית החיפאית ומזכיר סניף חד"ש בעיר: הבהר את עמדותיך או שההסכם הקואליציוני יתבטל. במקביל, תוגברה האבטחה סביבה, לאחר איומים ואף התנכלויות לתומכיה על רקע הפרשה.

אתמול בערב (שני), עם שובה של קליש-רותם מחופשה בשווייץ, נועדו השניים לפגישה לילית מתוחה שנמשכה שעתיים וחצי בלשכתה בעירייה. בפגישה השתתפו גם סגנה נחשון צוק, וד"ר סוהיל אסעד, לשעבר סגן ראש העיר מטעם חד"ש. קליש-רותם וצוק מעריכים כי לאור הלחצים מהפוליטיקה הארצית, במהלך הדברים הנוכחי הקואליציה המקומית לא תחזיק מעמד. על כן, הורו השניים לזאעתרה: "אם הדברים לא נכונים, צא ותגיד". בעקבות זאת, יכנס מחר זעאתרה מסיבת עיתונאים. בתוך כך, פעילי ימין דורשים כינוס שלא מן המניין של מועצת העיר על התבטאויותיו של זעאתרה.

כשראשת העיר קליש-רותם שהתה בשווייץ, מילא את מקומה סגן ראש העיר צוק. ביום ראשון בירך צוק את ערביי העיר הנוצרים בכנסיה היוונית-קתולית בעיר התחתית, שם נערך טקס הדלקת אורות עץ חג המולד. זעאתרה נבצר מהאירוע, ומסר כי הוא "לא חש בטוב".

לקריאה נוספת
ההחלטה, ההתעקשות והביקורת: המבחן הראשון של ראשת עיריית חיפה
תומך בפלסטינים ומצטט את דרוויש: סערת מינוי סגן ראש העיר בחיפה

מטה בחירות עינת קליש רותם. שלומי גבאי
הציבה אוליטמטום. ראשת עיריית חיפה עינת קליש-רותם/שלומי גבאי

מינויו העתידי של זעאתרה, במסגרת הסכם קואליציוני, עורר סערה וביקורת מפי פוליטיקאים בכירים, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שביקש מקליש-רותם לבטל את מינויו של "סגן ראש העיר שתומך בחיזבאללה וחמאס, ואני מקווה שהיא תיענה לבקשה". כעבור כמה שעות הודיעה קליש כי היא מסרבת לבקשתו של נתניהו וכי היא "לא מתכוונת להפר הסכמים".

"אני לא חבר לא בחמאס ולא בחיזבאללה, אלא במפלגה הקומוניסטית הישראלית ובתנועת חד"ש שדוגלות בשלום, בשוויון ובאחוות העמים", אמר אז זעאתרה בתגובה לביקורת. "נתניהו וממשלתו המושחתת מנסים להסיט את דעת הקהל. הסכנה האמיתית לעם בישראל לא נמצאת בעיריית חיפה, אלא ברחוב בלפור 10 בירושלים. כשאני אהיה סגן סביר להניח שנתניהו ודרעי כבר ישבו בכלא". הוא הדגיש: "נבחרתי בבחירות דמוקרטיות למועצת העיר חיפה על פי חוק. אייצג את תושבי העיר, ערבים ויהודים למען חיים בכבוד, שותפות אמת, צדק חברתי וחלוקתי ונקיון כפיים. נבחרתי בזכות ולא בחסד. אני חייב רק לבוחריי והם אשר יבחנו וישפטו את תפקודי ומעשיי. אני מתכוון לייצג אותם ולעבוד למענם, עם או בלי שכר. עם או בלי תעודת כשרות מאביר איכות השלטון אריה דרעי, מד"ר יאיר לפיד ומהספסלים האחוריים של 'הליכוד' ו-'ישראל ביתנו'".

sheen-shitof

פתרון טבעי

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
רג'א זעאתרה, סגן ראש עיריית חיפה המיועד. יואב איתיאל
"אם הדברים לא נכונים, צא ותגיד". סגן ראשת העיר המיועד, רג'א זעאתרה/יואב איתיאל
נחשון צוק הסגן של עינת קליש רותם ראש עיריית חיפה בהדלקת אורות חג המולד בכנסיה הקתולית בעיר התחתית חיפה, 9 בדצמבר 2018. יואב איתיאל
סגן ראשת העיר נחשון צוק באירוע לכבוד חג המולד בכנסייה היוונית-קתולית בעיר התחתית בחיפה, ראשון/יואב איתיאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully