וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משת"פ פלסטיני חשף בכנסת עינויים: "קיבלתי עונש מוות כי עצרתי דם"

בדיון נדיר בוועדת הפנים בכנסת שעסק בתושבים ישראלים שעצורים ברשות הפלסטינית, תוארו העינויים הקשים ועבודות פרך שעוברים החשודים בשיתוף פעולה עם ישראל: "אם אתה לוקח הפסקה - חייל פלסטיני מכה אותך. בזכות זה שעצרי פיגועים, ילדים גדלו ולא נהרגו"

עריכה: ניר חן

פלסטיני שעבר עינויים ברשות הפלסטינית לאחר ששיתף פעולה עם ישראל הגיע היום (שלישי) לדיון חריג בכנסת, שעסק בתושבים ישראלים שעצורים ברשות, וסיפר על קורותיו במעצר. הוא תיאר בזעם ובדמעות את מה שעבר בחקירות. "אני בן אדם שקיבל גזר דין מוות כי עצרתי דם, עצרתי פיגועים. בזכות זה, ילדים היום גדלו ולא נהרגו, ואני עשיתי את העבודה", סיפר, "העונש שקיבלתי הוא גזר דין מוות כי עצרתי את הדם. כי לא רציתי פיגועים אלא שלום".

עוד הוא סיפר על העינויים שעבר וראה עצורים אחרים עוברים: "לוקחים אותך לחדר, נותנים לך לעבוד בבנייה שלהם, להרים חמישה, שבעה, בלוקים ולעלות לקומה חמישית. ובכל המדרגות יש חייל פלסטיני, אם אתה לוקח הפסקה - הוא נותן לך מכה. אתה עולה - ועוד פעם חזרה. פותחים לך את הביוב ואומרים: תרד לבפנים".

עוד בוואלה! NEWS:
על רקע המחאה נגדו: אייל גולן מקבל פרס הוקרה בכנסת
"תחליטו אם אתם יהודים": עץ האשוח שמעורר סערה באשדוד
חוטפים אוכל ומשמידים מסמכים: מאות אלפי קופים מטילים טרור על ניו דלהי

פלסטיני שעבר עינויים ברשות הפלסטינית לאחר ששיתף פעולה עם ישראל הגיע לדיון בכנסת: "קיבלתי גזר דין מוות כי עצרתי דם, עצרתי פיגועים". מערכת וואלה!
"לא רציתי פיגועים אלא שלום". הדיון בכנסת, היום/מערכת וואלה!

הדיון נערך בוועדת הפנים בעקבות מעצרו לפני כחודשיים של תושב ירושלים, המחזיק באזרחות אמריקאית, בחשד שמכר נכס ליהודים. לאחרונה ערכה משטרת ירושלים שורת מעצרים במזרח ירושלים על מנת ללחוץ על הרשות לשחררו. בין היתר נעצר מושל ירושלים מטעם הרשות בחשד לעבירה על סעיף בהסכמי אוסלו, האוסר על גיוס לכוחות הביטחון הפלסטיניים. כל החשודים שוחררו.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי), שניהל את הדיון, מתח ביקורת על ארגוני זכויות אדם שלא הגיעו לדיון ועל הממשלה. "אם זה היה מעניין את ראש הממשלה, את שר הביטחון, אך אחד לא היה מגלגל את זה לכנסת להצעות חוק פרטיות. זה הדבר הכי לא מוסרי שקורה. אנחנו זורקים אותם, בלי בג"ץ ובלי בצלם, שיענו אותם, שיאנסו אותם. ואנחנו נושאים באחריות, מתוקף האמנות ומתוקף הצד המוסרי שלנו כעם היהודי". סמוטריץ' הוסיף והדגיש: "חצי שעה מכאן מבוצעות הפרות זכויות האדם הקשות והחמורות ביותר. זה כתם מוסרי כבד על מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully