וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תחליטו אם אתם יהודים": עץ האשוח שמעורר סערה באשדוד

11.12.2018 / 10:42

עץ שהוצב במתחם "ביג" לצד חנוכיה מעורר מחלוקת בין התושבים ואף קריאות להחרמת המתחם. סגן ראש העיר מטעם ש"ס: "המטרה הייתה פרובוקציה והתגרות, זאת חרפה". פעיל מקומי: "זו מסורת של יוצאי חבר העמים. זה לא עושה אותם פחות יהודים מסגן ראש העיר"

עריכה: ניר חן
עץ אשוח הוצב בביג אשדוד וגורם לסערה בעיר, 11 בדצמבר 2018. אורי קריספין- אשדוד נט, מערכת וואלה!
העץ מעורר הסערה/מערכת וואלה!, אורי קריספין- אשדוד נט

סערה נוספת על רקע דת באשדוד: אחרי ההפגנות על השבת והקנסות שהוטלו על עסקים במתחם "ביג" המקומי עקב פתיחתם בשבתות, הצבת עץ אשוח במתחם מעוררת מחלוקת שעלולה להצית מחדש את המתיחות בעיר בין דתיים וחילונים.

את הצבת עץ האשוח יזמו מנהלי ה"ביג" עקב הבנתם שיש ריכוז גדול של יוצאי חבר העמים בעיר אשדוד שעדיין חוגגים את חג המולד. גם במסגרת חגיגות הנובי גוד - ראש השנה האזרחית הנחגג במדינות ברית המועצות לשעבר וגם בקרב יוצאי חבר העמים בישראל - נהוג להציב עץ אשוח.

עוד בוואלה! NEWS:
הפיגוע בעפרה: התינוק במצב קשה מאוד; שיפור במצבה של אמו
ייפגש עם נתניהו: מנהיג הימין הקיצוני באיטליה מגיע לישראל
ההחלטה, ההתעקשות והביקורת: המבחן הראשון של ראשת עיריית חיפה

עץ אשוח הוצב בביג אשדוד וגורם לסערה בעיר, 11 בדצמבר 2018. אורי קריספין- אשדוד נט, מערכת וואלה!
"לא יעלה על הדעת שהחנוכייה והמנורה יוצבו העץ על במה אחת"/מערכת וואלה!, אורי קריספין- אשדוד נט

סגן ראש העיר מטעם ש"ס, אבי אמסלם, תקף בחריפות את הנהלת המתחם שלדבריו גורמת לשסע ומתח בין האוכלוסיות בעיר, וטען שהצבת עץ האשוח הינה "חרפה": "קיבלתי מאות טלפונים מאנשים לא דתיים וחלקם מבעלי עסקים ב'ביג'. המטרה הייתה לעורר פרובוקציה והתגרות על מנת למשוך דעת קהל לטובת המתחם. לא יעלה על הדעת שהחנוכייה והמנורה יוצבו בבת אחת עם העץ וכל הסימנים הנלווים על במה אחת. בטוחני שברוב מתחמי ה'ביג' בארץ לא רואים סממנים אלו. זאת חרפה להשריש תכנים וסממנים נוצריים שלא משקפים את היהדות והמסורת".

"מסורת מקסימה ששמרו יהודי חבר העמים"

הצבת העץ גרמה לסערה לא רק בקרב הפוליטיקאים אלא גם בקרב התושבים: חלקם קוראים להחרים את המתחם ומנגד אחרים פתחו קבוצות בפייסבוק הקוראות להנהלת ה"ביג" שלא להיכנע ולהשאיר את העץ על כנו. שניר אלמליח, פעיל ציבור חרדי, אמר כי "חייבים להוקיע ולמחות נגד הדבר הזה. בבתים הפרטיים - שכל אחד יעשה כרצונו, אבל במקומות ציבוריים זה פוגע ברגשות של המון תושבים בעיר, ושל הרגשות של העם היהודי. כנראה שאותם אנשים שכחו את ההיסטוריה: מדובר בסממן שמייצג דת ועם שרדפו את העם היהודי". הוא הוסיף: "אני קורא לכל אותם צבועים, תסירו את המסכה מהפנים ותחליטו אם אתם שייכים לעם היהודי או להיפך".

מייק ויצמן עיתונאי מקומי וממובילי "מחאת השבת" בעיר, טוען מנגד שלא מדובר בהתרסה אלא במסורת, ואמר כי אסור למתחם להיכנע לדרישה להסיר את העץ. "מדובר בחג שנטול כל סממן דתי, מדובר במסורת: כמו שבמימונה זו מסורתם של יוצאי מרוקו, נובי גוד זאת מסורת מקסימה ששמרו יהודי חבר העמים. זה לא עושה אותם יהודים פחות מהרב אמסלם. 'ביג' זה גורם פרטי ועסקי שמבין היכן מצוי כוח הקנייה, וככל הנראה הוא לא מצוי אצל הרבנים החרדים. אני קורא ל'ביג' לא להיכנע לבקשת החרדים ולא להוריד את העץ".

ממתחם "ביג" נמסר כי "תושבי חבר העמים בעיר אשדוד ובסביבתה מהווים חלק חשוב מהאוכלוסייה ובוודאי מקרב המבקרים במרכז. מעבר לכך כל מילה מיותרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully