וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ייפגש עם נתניהו: מנהיג הימין הקיצוני באיטליה מגיע לישראל

11.12.2018 / 9:00

סגן ראש ממשלת איטליה ושר הפנים, מתיאו סלביני, יגיע לביקור בן יומיים. מי שעומד בראש מפלגת הימין הקיצוני ומוביל מדיניות נוקשה כלפי מהגרים - צפוי להיפגש עם ראש הממשלה נתניהו, השר לביטחון הפנים ארדן ושר התיירות לוין

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

סגן ראש ממשלת איטליה, שר הפנים מתיאו סלביני, יגיע היום (שלישי) לביקור בן יומיים בישראל במהלכו הוא צפוי להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרים בכירים נוספים. סלביני, שעומד בראש מפלגת הימין הקיצוני לגה, נחשב לאחד הכוחות הפוליטיים העולים באיטליה, ובבחירות האחרונות במרץ המפלגה בראשותו הגיעה להישג שיא והפכה לסיעה השנייה בגודלה בפרלמנט האיטלקי.

סלביני ידוע בעיקר בשל מדיניותו הלאומנית והתנגדותו לקליטת מהגרים באיטליה ואירופה. בחודשים האחרונים, סלביני הוביל מדיניות נוקשה כלפי מהגרים, כולל סגירת מקלטים למבקשי מקלט וכן איסור על עגינת ספינות מהגרים בחופי איטליה. לקראת הבחירות לפרלמנט האירופי במאי הקרוב, סלביני מתכוון לנסות לאחד את כל מפלגות הימין באירופה לריצה בגוש משותף.

לקריאה נוספת בנושא בוואלה! NEWS:
שונא מהגרים ודורש לבטל את האירו: מנהיג המהפכה הלאומנית של איטליה
בתמונת סלפי מהמיטה: כוכבת הטלוויזיה זרקה את האיש החזק ביותר באיטליה
שר הפנים החדש באיטליה למהגרים: הנסיעה החופשית נגמרה, התחילו לארוז

ראש מפלגת "לגה" הימנית-קיצונית מתאו סלביני מצביע בקלפי במילאנו, 4 במרץ 2018. רויטרס, רויטרס
מוביל מדיניות נוקשה כלפי מהגרים, מתיאו סלביני בערב הבחירות בקלפי, השנה/רויטרס, רויטרס

סלביני ינחת היום בצהריים ויחל את ביקורו בסיור בבית הכנסת האיטלקי בירושלים הכולל מפגש עם בני הקהילה האיטלקית בישראל, ואחר כך יבקר ביד ושם. בהמשך ייפגש עם השר לביטחון פנים גלעד ארדן ושר התיירות יריב לוין ומחר בצהריים הוא ייועד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. במוקד הפגישות יעמדו נושאים של הגירה וקליטת מהגרים, חדשנות ושיתוף פעולה בין ישראל ואיטליה. עם זאת, נשיא המדינה ראובן ריבלין, לא ייפגש עם סלביני, לטענת בית הנשיא, משיקולי לוחות זמנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מנהיג הליגה הצפונית באיטליה, מתאו סלביני, ברומא, 1 במרץ 2018. רויטרס
ידוע בעיקר בשל מדיניותו הלאומנית ותמיכתו בפאשיזם, מתיאו סלביני/רויטרס

חברת הכנסת קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) הגיבה לביקור ואמרה כי "סלביני נמצא כעת בביקור ממלכתי בישראל, אך בסלביני אין ולו גרם אחד של ממלכתיות. אדם שמעריץ את מוסוליני, מסרב לגנות את האנטישמיות במפלגתו שלו ובנה את הקריירה הפוליטית שלו על גזענות, שנאת זרים, הומופוביה ותמיכה פומבית בפשיזם אינו אישיות רצויה בישראל".

"נתניהו יוצר חיבורים הזויים ביותר עם הגורמים הקיצוניים והחשוכים ביותר באירופה וביבשות אחרות. אין מה להתגאות בחיבור למשטרים חשוכים ומפלגות קיצוניות שכל עיסוקן שנאת האחר. מדיניות החוץ של ישראל לוקה בחסר וזקוקה לתיקון משמעותי", הוסיפה סבטלובה.

(עדכון ראשון 08:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully