וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "טראמפ פעל בנמרצות להסתיר את פרטי שיחותיו עם פוטין"

גורמים בכירים בממשל אמרו לוושינגטון פוסט כי נשיא ארה"ב קיים מאמצים רבים להסתרת פרטי השיחות שקיים עם מקבילו הרוסי, שמעלים תהיות נוספות בצל החקירות נגדו. "אין לי מה להסתיר", התגונן טראמפ

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ השקיע מאמצים רבים להסתרת פרטי שיחותיו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין - כך דווח הלילה (ראשון) ב"וושינגטון פוסט". כחלק ממאמצים אלה, טראמפ לקח את הערות המתורגמן שלו והורה לו לא לדון בנאמר עם פקידי ממשל אחרים.

לדברי גורמים רשמיים בארצות הברית, טראמפ עשה זאת אחרי פגישה עם פוטין שהתקייה בשנת 2017 בהמבורג, שבה השתתף גם שר החוץ דאז רקס טילרסון. גורמים אלה גילו על מעשיו של טראמפ כשאחד מיועצי הבית הלבן ובכיר במחלקת המדינה ביקשו מהמתורגמן פרטים על הפגישה, מעבר להודעה הרשמית שפרסם טילרסון.

טראמפ אמר להגנתו כי אין לו מה להסתיר. בריאיון לרשת פוקס, שישודר הלילה, התייחס הנשיא לתוכן שיחותיו עם פוטין ואמר כי לשניים "הייתה שיחה מעולה, אין לי מה להסתיר ובין היתר דיברנו על ביטחון ישראל".

עוד בוואלה! NEWS:
רוסיה מגיבה על הדיווחים בישראל: לא מתערבים בשום בחירות
חקירת הקמפיין של טראמפ: "מנפורט העביר נתונים למודיעין הרוסי"
רוסיה: ארה"ב עצרה אזרח שלנו אחרי האישום נגד חייל המארינס לשעבר

נשיא ארה"ב טראמפ נושא נאום לאומה מהחדר הסגלגל, 8 בינואר 2019. רויטרס
"התנהלות שערורייתית". טראמפ/רויטרס

הדיווח בוושינגטון פוסט מצטרף לסימני נוספים שעלו לגבי קשריו של טראמפ עם רוסיה, זאת תוך שהוא לכאורה מונע מגורמים בממשל האמריקני לדעת את הפרטים המלאים על יחסי החוץ עם מדינה יריבה של ארצות הברית. כתוצאה מכך, לדברי הגורמים שצוטטו בדיווח, לא ניתן למצוא רישום - אפילו לא במסמכים החסויים - של המפגשים שהתקיימו בין טראמפ לפוטין פנים מול פנים בשנתיים האחרונות.

גורמים בכירים לשעבר בממשל האמריקני אמרו כי הדיווחים מציגים התנהלות חריגה מצדו של טראמפ ביחס להתנהלותם של נשיאים אחרים. בין גורמים אלה נמנה סטרוב טלבוט, שהיה סגן שר החוץ והשתתף ביותר מ-12 פגישות של הנשיא לשעבר ביל קלינטון עם נשיא רוסיה דאז בוריס ילצין בשנות ה-90. טלבוט הדגיש כי הסודיות שעליה שומר טראמפ בנוגע לרוסיה "לא רק יוצאת דופן רק במושגים היסטוריים, היא שערורייתית. היא מגבילה את הממשל האמריקני - המומחים היועצים בקבינט שנמצאים שם כדי לשרת את הנשיא - ובהחלט משאירה לפוטין הרבה יותר מקום לתמרן את טראמפ".

עוד באותו נושא

דיווח: ה-FBI חשד שטראמפ פועל לטובת רוסיה

לכתבה המלאה
נשיא רוסיה פוטין בנאום במוסקבה, 12 בדצמבר 2018. רויטרס
אין רישום של שיחותיו עם טראמפ. פוטין/רויטרס

בקשותיו יוצאות הדופן של הנשיא לא מתקשרות רק לחקירת התערבות הרוסית בבחירות לנשיאות, אלא גם לדיווח ב"ניו יורק טיימס" על כך שהבולשת הפדרלית (FBI) חוקרת את האפשרות שטראמפ פעל כסוכן זר מטעם הקרמלין, ייתכן שלא בידיעתו. על פי הדיווח, חקירה זו החלה לאחר שטראמפ פיטר בשנה שעברה את ראש ה-FBI ג'יימס קומי. בתגובה לדיווח, שאותו כינו בבית הלבן כ"אבסורדי", הורה יו"ר ועדת המשפט בבית הנבחרים ג'רולד נאדלר כי הוא יבדוק את הנושא.

בתגובה לדיווח בניו יורק טיימס, כתב טראמפ בטוויטר: "וואו, ראיתי בניו יורק טיימס הכושל שהבכירים המושחתים לשעבר ב-FBI, שכולם כמעט פוטרו בנסיבות מאד רעות, פתחו בחקירה אחריי, ללא סיבה וללא הוכחה וזאת אחרי שפיטרתי את ג'יימס קומי השקרן. כל כך שפל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully