וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה מגיבה על הדיווחים בישראל: לא מתערבים בשום בחירות

הקרמלין התייחס לאזהרה שהשמיע השב"כ מפני רצונה של מדינה זרה להשפיע על הבחירות הקרובות. מוסקבה מואשמת על ידי ארה"ב, בריטניה ומדינות נוספות במערב בניסיונות להשפיע על מערכות הבחירות שלהן

דובר הקרמלין הכחיש היום (רביעי) כי רוסיה אינה מתערבת בשום בחירות. זאת, לאור הדיווחים בישראל על חשש מהתערבות זרה בבחירות. האזהרה החריגה הושמעה על ידי ראש השב"כ נדב ארגמן, אולם הצנזורה לא אפשרה לפרסם את זהות המדינה שאליה התייחס בדבריו שנאמרו בכנס באוניברסיטת תל אביב.

בשנים האחרונות הואשמה מוסקבה על ידי מדינות במערב על כך שהיא פועלת להתערב במערכות הבחירות והפוליטיקה הפנימית שלהן, בראשן ארצות הברית, אך גם בבריטניה ובצרפת. מוסקבה דוחה זאת על הסף.

לקריאה נוספת
"ראש השב"כ הזהיר: מדינה זרה מתכוונת להתערב בבחירות בישראל"
שיבוש הצבעה וזיוף חשבונות: ישראל ערוכה לאיום סייבר בבחירות?

פגישת רה"מ, נשיא רוסיה, קרמלין, מוסקבה, רוסיה  11 ביולי 2018. קובי גדעון, לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו ופוטין בקרמלין, יולי/מערכת וואלה! NEWS, קובי גדעון, לע"מ

אזהרתו של ארגמן, שפורסמה לראשונה על ידי חברת החדשות, נאסרה תחילה לפרסום כולה על ידי הצנזורה. לדברי ארגמן, "מדינה זרה תתערב בבחירות הקרובות. אני לא יודע לטובת מי או לרעת מי. אני לא יודע בשלב זה לזהות את האינטרס הפוליטי אבל היא תתערב ואני יודע על מה אני מדבר".

כמה שעות לאחר פרסום הדברים הבהירו בשב"כ כי "למדינת ישראל וקהיליית המודיעין, יש את הכלים והיכולות לאיתור, ניטור וסיכול של נסיונות להשפעה זרה, במידה ויהיו כאלו. ביכולתה של מערכת הביטחון הישראלית לאפשר קיומן של בחירות דמוקרטיות וחופשיות במדינת ישראל".

ראש השב"כ נדב ארגמן במהלך בכנס סייברטק 2018  בגני התערוכה, תל אביב 30 בינואר 2018. ראובן קסטרו
ראש השב"כ/ראובן קסטרו
  • עוד באותו נושא:
  • רוסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully