וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ראש השב"כ הזהיר: מדינה זרה מתכוונת להתערב בבחירות בישראל"

על פי הדיווח בחברת החדשות, נדב ארגמן התריע כי מדינה זרה מתכוונת להשתמש באמצעי סייבר כדי להתערב בבחירות ולהשפיע על תוצאותיהן. "אני לא יודע לטובת מי", טען. בארגון הבהירו: "יש לנו את הכלים לסיכול ניסיונות להשפעה זרה וביכולתנו לאפשר בחירות חופשיות"

צילום: יותם רונן, עריכה: שניר דבוש

ראש השב"כ נדב ארגמן הזהיר הימים האחרונים כי מדינה זרה מתכוונת להתערב בבחירות בישראל - כך דווח היום (שלישי) בחברת החדשות. בדברים שנשא ארגמן בכנס אגודת ידידי אוניברסיטת תל אביב התריע כי ההתקפה עשויה להתבצע בתחום הסייבר באמצעות האקרים.

אזהרתו של ארגמן נאסרה תחילה לפרסום על ידי הצנזורה. לדברי ארגמן "מדינה זרה תתערב בבחירות הקרובות. אני לא יודע לטובת מי או לרעת מי. אני לא יודע בשלב זה לזהות את האינטרס הפוליטי אבל היא תתערב ואני יודע על מה אני מדבר". כמה שעות לאחר פרסום הדברים הבהירו בשב"כ כי "למדינת ישראל וקהיליית המודיעין, יש את הכלים והיכולות לאיתור, ניטור וסיכול של נסיונות להשפעה זרה, במידה ויהיו כאלו. ביכולתה של מערכת הביטחון הישראלית לאפשר קיומן של בחירות דמוקרטיות וחופשיות במדינת ישראל".

בחירות 2019 - עוד בנושא:
לפיד פותח קמפיין: נתניהו קורס תחת הלחץ וגורר את המדינה למטה
שריון אחד לנתניהו: תקנון הפריימריז אושר בוועדת חוקת הליכוד
פיצול בקול הערבי: אחמד טיבי הודיע על פרישתו מהרשימה המשותפת

כנס סייברטק 2018. ראובן קסטרו
"אני לא יודע בשלב זה לזהות את האינטרס הפוליטי". ארגמן/ראובן קסטרו

בעקבות פרסום דבריו של ארגמן פנה הערב יו"ר סיעת התנועה ח"כ יואל חסון המכהן גם כחבר בועדת הבחירות המרכזית, לשופט חנן מלצר שהוא בעל הסמכות היחידה בחוק לטיפול בנושא טוהר הבחירות וביקש ממנו ל"קיים דיון דחוף לאור החשש מהתערבות זרה בבחירות". חסון כתב בפנייתו כי הדיון נדרש "לאור הפרסומים באמצעי התקשורת על אמירתו הברורה והמדאיגה של ראש השב"כ נדב ארגמן על כך שמדינה זרה מתכננת להתערב בבחירות במדינת ישראל".

בתוך כך, מבקר המדינה השופט (בדימוס) יוסף חיים שפירא, הודיע מוקדם יותר היום כי משרדו נמצא בעיצומן של ההכנות לעריכת הביקורת שתעסוק במכלול היבטים במרחב הסייבר, לקראת מערכת הבחירות הקרובה. בהופעתו בכנס השנתי של לשכת המבקרים הפנימיים, אמר מבקר המדינה "כי הביקורת הנוגעת לבחירות לכנסת ה-21 לרבות הפריימריז, מציבה בפנינו אתגר חדש, חשוב ומהותי". שפירא אמר כי "בימים אלה חלק גדול מתעמולת הבחירות מתבצע ברשתות החברתיות ובאתרי האינטרנט, ולכן מדובר באתגר קשה ליישום. עם זאת, ביקורת שאיננה מתאימה את עצמה לרוח העידן הופכת לבלתי רלוונטית".

עוד באותו נושא

התנקשות היא לא רק אקדח: צל רוסי מאיים על הבחירות בישראל

לכתבה המלאה
פנייה לקיום דיון בוועדת הבחירות המרכזית לאור החשש מהתערבות זרה בבחירות, יואל חסון, 8 דצמבר 2019. אתר רשמי
"קיים דיון דחוף לאור החשש מהתערבות זרה בבחירות". פניית ח"כ חסון לשופט מלצר/אתר רשמי

לדברי שפירא, עניין ניהול הליך הבחירות עצמו הוא ''אבן יסוד באמון הציבור בדמוקרטיה הישראלית כי על תוצאות הבחירות לשקף את רצון הבוחר. התערבות זרה שתפגע באמינות המערכות ובאמינות התוצאות, עלולה להביא לפגיעה עמוקה ואנושה באמון הציבור בשלטון, ואחריתה מי ישורנו". עוד הוסיף שפירא כי "לפיכך, הוריתי לכל הגורמים במשרדי להיערך לביקורת גם ברשתות החברתיות ובכל המרחב הקיברנטי, וכן לבדוק את היערכות הרשויות להתגוננות מפני מתקפת סייבר על המערכות הממוחשבות שנדרשות לתקינות הליך הבחירות".

(עדכון ראשון: 20:24)

יוסף שפירא במהלך ועידת משפט 29.8.17. מגד גוזני, מערכת וואלה! NEWS
המבקר שפירא/מערכת וואלה! NEWS, מגד גוזני
  • עוד באותו נושא:
  • נדב ארגמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully