וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לשיגור רקטה: צה"ל תקף תשתיות תת-קרקעיות של חמאס בעזה

אמיר בוחבוט, יניר יגנה, גיא אלסטר ויפעת רוזנברג

12.1.2019 / 5:13

מטוסי קרב תקפו תשתיות תת-קרקעיות של חמאס בצפון הרצועה, בתגובה לשיגור שבוצע לשטח ישראל. הרקטה ששוגרה מרצועת עזה התפוצצה בשטח פתוח מועצת שדות נגב, ללא נפגעים, בטרם הופעלה התרעת צבע אדום. צה"ל: "חמאס אחראי לנעשה בעזה וממנה"

צילום: דוברות משטרת ישראל, עריכה: ניר חן

צה"ל תקף אמש (שבת) באמצעות מטוסי קרב שתי תשתיות תת-קרקעיות של חמאס בצפון רצועת עזה. התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור משטח הרצועה לשטח ישראל מוקדם יותר הערב.

הרקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית שדות נגב שבעוטף עזה, ללא נפגעים. זמן קצר לאחר מכן נשמעה התרעת צבע אדום במועצות האזוריות שדות נגב ושער נגב. הפלסטינים דיווחו על ירי שש רקטות, אולם בצה"ל טענו כי נורתה רק רקטה אחת.

על פי דיווחים בכלי תקשורת פלסטיניים, המטרות שתקף צה"ל ממוקמות באזורים שונים ברחבי הרצועה, בהם שכונת זייתון, חאן יונס ויעדים בצפון הרצועה. מדובר צה"ל נמסר כי "ארגון הטרור חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה וממנה" וכי "צה"ל ימשיך לפעול להגנת אזרחי ישראל ונגד טרור משטח הרצועה".

עוד בוואלה! NEWS:
במכוניות מוסוות, בלב עזה: כך נחשף הכוח של סא"ל מ' בחאן יונס
"היא הגיבורה": ג'יימי ברחה מבית החוטף שרצח את הוריה - ופתרה את התיק
"ניסיון להאריך את המשבר": סוריה מאשימה את ישראל בתקיפה בדמשק

שיגור רקטות מרצועת עזה, 8 באוגוסט 2018. רויטרס
שיגור רקטות מרצועת עזה, אוגוסט האחרון/רויטרס

ראש המועצה האזורית שדות נגב תמיר עידאן, אמר כי "לפני שנכנס שוב לתקופה של טרור מזדמן הכולל טיפטופי ירי, בלוני תבערה ועוד מבית היוצר של חמאס, זה הזמן לעצור את הטרור ולהגיב". עוד הוסיף עידאן כי "כפי שהגיב צה"ל בשבוע שעבר יש להגיב גם הפעם, ובחומרה רבה יותר. הגיע הזמן לפעול נגד ראשי חמאס ולבטל את העברת הכסף הקטארי".

בתגובה לאירועים האחרונים, איים חמאס כי ישראל תישא בתוצאות על משחקיה באש. "המשך מעשי האיוולת של הכיבוש נגד מפגיני השלום, הריגתם המכוונת וירי על יעדי חמאס הם הסלמה מסוכנת ומשחק באש שלא יביאו בטחון לאויב ולמתנחליו והוא יישא בתוצאות במלואן", אמר דובר הארגון פאוזי ברהום.

עוד באותו נושא

רקטה שוגרה לעבר שטח ישראל - ויורטה; צה"ל תקף בצפון הרצועה

לכתבה המלאה
הפרות סדר בגבול רצועת עזה ב-11 בינואר 2019. רויטרס
הפרות הסדר בגבול עזה, ביום שישי/רויטרס

הרקטה שוגרה בתום שבת מתוחה במיוחד, במהלכה התחדשו העימותים על הגדר עם יותר מ-13 אלף משתתפים בכמה מוקדים לאורך גבול רצועת עזה. משרד הבריאות הפלסטיני הודיע אתמול כי אישה בת 42 נהרגה ו-25 בני אדם נוספים נפצעו. בתגובה לאירועים האלימים, כלי טיס של צה"ל תקף שתי עמדות של חמאס.

ביום שני תקף צה"ל יעדים של חמאס בצפון רצועת עזה. זאת, לאחר שמוקדם יותר שוגרה רקטה לעבר ישראל ויורטה על ידי מערכת "כיפת ברזל". מדובר צה"ל נמסר כי "מטוסי קרב ומסוק קרב של צה"ל תקפו מספר יעדי טרור במחנה צבאי של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה". לדבריהם, "התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור שבוצע מוקדם יותר הלילה לעבר שטח ישראל".

(עדכון ראשון: 21:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully