וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היא הגיבורה": ג'יימי ברחה מבית החוטף שרצח את הוריה - ופתרה את התיק

12.1.2019 / 18:03

ג'ייק פטרסון בן ה-21 תכנן ארוכות את חטיפתה של הנערה בת ה-13 מוויסקונסין, שאותרה אחרי שלושה חודשים בשבי. השריף סיפר כי היא ניצלה את הרגע שבו הוא לא היה בבית כדי להימלט. היא נמצאה על ידי אישה שטיילה עם הכלב שלה. המניע לרצח ולחטיפה עדיין לא ברורים

צילום: רויטרס

ג'יימי קלוז, הנערה בת ה-13 מוויסקונסין שאותרה בחיים שלושה חודשים אחרי שהוריה נרצחו, ברחה מהבית שבו הוחזקה על ידי רוצח הוריה - כך אמר אתמול (שישי) השריף כריס פיצ'ג'רלד, אחרי לכידתו של החוטף הצעיר והגשת כתב אישום נגדו. השריף של מחוז בארון אמר כי יש להתייחס אליה כאל גיבורה מאחר שהיא עזרה לפצח את התיק. לדבריו, היא נמצאת עתה עם דודתה והתאחדה עם יתר משפחתה והכלב שלה.

אלפי מתנדבים ומאות גורמי ביטחון חיפשו אחרי הנערה בעיירה הקטנה בארון, לאחר שהוריה נמצאו מתים בביתם באוקטובר, כשדלת הכניסה הייתה מחוררת מירי של רובה ציד. לפי השריף, החוטף, ג'ייק פטרסון בן ה-21, תכנן את החטיפה ואת הרצח במשך תקופה ארוכה. הוא אף גילח את ראשו כדי שלא להשאיר ראיות בזירה. "ג'יימי הייתה המטרה", אמר השריף. "לחשוד הייתה כוונה לחטוף את ג'יימי ספציפית והתכונן לכך ארוכות".

לקריאה נוספת בנושא
"זאת ג'יימי קלוז!": הנערה שהוריה נרצחו אותרה אחרי 3 חודשים
איפה ג'יימי? זוג הורים בארה"ב נרצח בביתו - ובתו הצעירה נעלמה

ג'יימי קלוס, נערה ממדינת ויסקונסין, ארה"ב, שנעלמה אחרי רצח הוריה. אתר רשמי
התאחדה עם משפחתה. ג'יימי קלוז/אתר רשמי

בזכות "רצון של ילד לשרוד", כפי שתיאר זאת השריף, קלוז הצליחה להימלט מהבית בעיירה הקטנה גורדון, שבו היא הוחזקה, מרחק של כמאה ק"מ מביתה בבארון. החוטף שלה לא היה בבית בזמן שהיא הצליחה להימלט, והיא אותרה מוזנחת על ידי אישה שטיילה עם הכלב שלה ביום חמישי אחר הצהריים. "ג'יימי היא הגיבורה בתיק הזה. היא זו שעזרה לנו לפתור אותו", אמר לכתבים.

הנערה שוחחה עם החוקרים ביום שישי, אחרי שעברה בדיקות בבית החולים. הרשויות לא מסרו פרטים על תנאי החזקתה בשבי או על איך היא הצליחה לברוח. המניע לרצח ולחטיפה עדיין לא ברורים.

פחות מ-15 דקות אחרי שקלוז חולצה, החוטף שלה נעצר על ידי המשטרה בהתבסס על התיאור של המכונית שלו. "החשוד חיפש אחרי בזמן שרשויות אכיפת החוק יצרו עמו מגע", סיפר פיצ'ג'רלד במסיבת עיתונאים. הוא הוסיף כי בשלב זה המשטרה לא מחפשת אחרי חשודים נוספים. "אנחנו לא מאמינים שהיה קשר לרשתות החברתיות ואנחנו מנסים לקבוע כיצד הוא הכיר את ג'יימי. שום דבר בתיק הזה לא מצביע על כך שהוא הכיר מישהו בבית קלוז או שהיה לו קשר בכל זמן שהוא עם המשפחה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
בית משפחת קלוז, בארון, וויסקונסין, ארה"ב, 11 בינואר 2019. AP
גופות ההורים נמצאו בבית המשפחה ב-15 באוקטובר/AP

פטרסון, תושב גורדון, הואשם בחטיפה וברצח של ג'יימס ודניס קלוז עם רובה ציד. גופותיהם אותרו ב-15 באוקטובר. הוא יעמוד בפני שימוע ביום שני הקרוב ובשלב זה הוא מוחזק בכלא המחוזי של בארון. הרשויות לא שחררו פרטים רבים עליו, פרט לכך שהוא היה מובטל ולא היה לו עבר פלילי בוויסקונסין. הוא גדל בגורדון ולמד בתיכון באזור.

מנהל החנות שבה עבדו הוריה של ג'יימי בבארון במשך שנים ארוכות סיפר כי פטרסון עבד שם יום אחד בלבד לפני שלוש שנים. הוא התפטר למחרת, כשאמר שהוא עובר למקום אחר. "אנחנו עדיין אבלים על האובדן של חברי המשפחה הוותיקים ג'ים ודניס, אבל כל הצוות שלנו חוגג עם הקהילה ועם העולם כולו שג'יימי נמצאה", אמר המנהל, סטיב לייקן.

מנהל בית הספר המחוזי, ג'ים סרום, תיאר את פטרסון כילד נחמד שהיה חבר קבוצת הבאולינג. הוא סיים ללמוד ב-2015.

"נס"

לפי נתוני ה-FBI, כ-350 צעירים מתחת לגיל 21 נחטפים על ידי זרים ברחבי ארצות הברית מדי שנה. לפי עדויות אלו ששרדו חודשים ארוכים בשבי ומומחים שעובדים עמם, הם נזקקו לכוח פנימי גדול ולמידה רבה של מזל. אחת מהן הייתה אליזבת סמרט, שנחטפה במשך תשעה חודשים ב-2002 ביוטה. היא פרסמה תמונה של קלוז בחשבון האינסטגרם שלה ואמרה כי זה "נס" שהיא נמצאה בחיים.

"לא משנה מה יתפתח בסיפור שלה, על כולנו לזכור שהאישה הצעירה הזו ש-ר-ד-ה, ולא משנה איזה פרטים יצופו, הדבר החשוב ביותר זה שהיא בחיים", כתבה סמרט.

כרזה של ה-FBI אחרי האיתור של הנערה ג'יימי קלוז 12 ינואר 2018. רויטרס
כרזה של ה-FBI אחרי איתורה של ג'יימי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully