וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ניסיון להאריך את המשבר": סוריה מאשימה את ישראל בתקיפה בדמשק

12.1.2019 / 20:33

בסוריה רואים בישראל אחראית לתקיפה האווירית בשמי דמשק, וטוענים כי נועדה "להעלות את המורל של תאי הטרור ולחמוק מהבעיות הפנימיות הגוברות בישראל". משרד החוץ הסורי טען כי היעדים הותקפו במסגרת "הניסיונות הישראלים להאריך את המשבר בסוריה"

ישראל תקפה מחסנים בשדה התעופה הבינלאומי בדמשק/צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

משרד החוץ בסוריה האשים הערב (שבת) את ישראל בתקיפה באזור דמשק וטען כי היא נערכה במסגרת "הניסיונות הישראלים המתמשכים להאריך את המשבר בסוריה ואת המאבק בטרור בו היא נתונה". לטענת המשרד, מטרת התקיפה נועדה "להעלות את המורל של תאי הטרור שעוד נותרו בדמשק ולחמוק מהבעיות הפנימיות הגוברות של ישראל".

אתמול דיווחו כלי תקשורת במדינה כי כלי טיס תקפו מטרות באזור סוריה וייחסו אותה לחיל האוויר הישראלי. על פי סוכנות הידיעות הסורית סאנ"א מערכות ההגנה האוויריות יירטו שמונה מטרות עוינות.
לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, הותקפו יעדים בסמוך לנמל התעופה הבינלאומי בדמשק ואל-כיסווה ומחסני טילים של חיזבאללה. מדובר באזורים שעל פי פרסומים זרים הותקפו פעמים רבות בשנים האחרונות. גורם צבאי סורי אמר כי מטוסי חיל האוויר תקפו מאזור אצבע הגליל מטרות בדמשק. לדבריו, נפגע מחסן בנמל התעופה הבינלאומי.

לקריאה נוספת בנושא
איזנקוט על התבססות איראן בסוריה: "סולימאני משחק במגרש שבו הוא חלש"
הקואליציה האמריקנית הודיעה על תחילת נסיגת כוחותיה מסוריה
ארדואן: נסיגת ארה"ב מסוריה - צעד נכון עם בעלות הברית הנכונות

ישראל תקפה מחסנים בשדה התעופה הבינלאומי בדמשק. רויטרס
פיצוצים בשמי דמשק, אמש/רויטרס

דיווחים אלה מגיעים ברקע נסיגת הכוחות האמריקניים בסוריה, שהחלה הבוקר. למרות המהלך, לוחות זמנים להסגת הכוחות הקרקעיים מן המדינה עדיין אינם ברורים, ומהקואליציה נמסר כי "הם לא ידונו בטווחי זמנים מדויקים או בתנועת הכוחות" משיקולים ביטחוניים.

בחודש שעבר, דווח בכלי תקשורת סוריים כי ישראל תקפה יעדים באזור דמשק דרך המרחב האווירי של לבנון לטענתה, מרבית "הטילים העוינים" יורטו בידי מערכות ההגנה האוויריות. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, הותקפו מחסני נשק ומטרות של חיזבאללה ושל איראן. צה"ל מסר כי יירט טיל ששוגר מסוריה, אך הוא לא אישר מעבר לכך את הדיווחים על התקיפה. לא היה נזק או נפגעים בישראל, אך תושבים תיארו הדי פיצוצים חזקים באזור השרון.

עוד באותו נושא

דיווח בסוריה: חיל האוויר תקף מחסני חיזבאללה באזור דמשק

לכתבה המלאה
תקיפה אווירית בשמי דמשק, 25 בדצמבר 2018. AP
תקיפה אווירת בשמי דמשק, בחודש שעבר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully