וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בסוריה: חיל האוויר תקף מחסני חיזבאללה באזור דמשק

12.1.2019 / 0:10

סוכנות הידיעות הסורית סאנ"א דיווחה כי מערכות ההגנה האוויריות יירטו מטרות בשמי דמשק. הארגון הסורי לזכויות אדם ייחס את התקיפה לישראל וטען כי הותקפו מחסני טילים של חיזבאללה. הפרסומים מגיעים ברקע תחילת נסיגת הכוחות האמריקניים מהמדינה

ישראל תקפה מחסנים בשדה התעופה הבינלאומי בדמשק/צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

חיל האוויר תקף באזור דמשק - כך דווח אמש (שלישי) בכלי תקשורת סוריים. בכמה כלי תקשורת מקומיים דווח על שמיעת פיצוצים בשמי הבירה, ועל פי סוכנות הידיעות הסורית סאנ"א מערכות ההגנה האוויריות יירטו שמונה מטרות עוינות.

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, שייחס את התקיפה לישראל, הותקפו יעדים בסמוך לנמל התעופה הבינלאומי בדמשק ואל-כיסווה ומחסני טילים של חיזבאללה. מדובר באזורים שעל פי פרסומים זרים הותקפו פעמים רבות בשנים האחרונות. גורם צבאי סורי אמר כי מטוסי חיל האוויר תקפו מאזור אצבע הגליל מטרות בדמשק. לדבריו, נפגע מחסן בנמל התעופה הבינלאומי.

לקריאה נוספת:
דיווח בארה"ב: בכירים בחיזבאללה נפצעו בתקיפה הישראלית בסוריה

תיעוד מהיירוט

דיווחים אלה מגיעים ברקע נסיגת הכוחות האמריקניים בסוריה, שהחלה הבוקר. למרות המהלך, לוחות זמנים להסגת הכוחות הקרקעיים מן המדינה עדיין אינם ברורים, ומהקואליציה נמסר כי "הם לא ידונו בטווחי זמנים מדויקים או בתנועת הכוחות" משיקולים ביטחוניים.

בחודש שעבר, דווח בכלי תקשורת סוריים כי ישראל תקפה יעדים באזור דמשק דרך המרחב האווירי של לבנון לטענתה, מרבית "הטילים העוינים" יורטו בידי מערכות ההגנה האוויריות. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, הותקפו מחסני נשק ומטרות של חיזבאללה ושל איראן. צה"ל מסר כי יירט טיל ששוגר מסוריה, אך הוא לא אישר מעבר לכך את הדיווחים על התקיפה. לא היה נזק או נפגעים בישראל, אך תושבים תיארו הדי פיצוצים חזקים באזור השרון.

עוד באותו נושא

משטר אסד: ישראל תקפה באזור דמשק; צה"ל: טיל שוגר מסוריה

לכתבה המלאה
עשן באזור דמשק, סוריה, אחרי תקיפה של ישראל, 25 בדצמבר 2018. רויטרס
עשן בדמשק אחרי תקיפה של צה"ל בחודש שעבר/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • סוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully